• Anonym (Arg)

    Pappan vägrar vabba

    Jag började skolan för några veckor sen och det har gått bra hittills. Nu har dock barnen blivit sjuka och jag blir jättestressad för hur jag ska hinna med allt. Sa åt pappan att han faktiskt får ta dem nästa vecka om de ännu är sjuka för jag har helt enkelt inte råd att missa mer, men då sa han att han har heller inte råd att missa jobbet! Jag blir så arg, han vägrar alltså ta barnen! Har ingen som kan vara barnvakt heller, så det blir bara jag som missar en massa för han vägrar.
    Vad tusan gör man!?

  • Svar på tråden Pappan vägrar vabba
  • Nöjd man

    Har ni inte pratat om detta innan är det hög tid. Att du går i skolan är ju inget ni inte visste och att ni har barn är också uppenbart. Dags att ta en dialog om detta !

    De är bara ni som kan bestämma detta tillsammans. Om din man vägrar vara hemma undrar jag om han verkligen ville bli förälder................och om han helt vill ställa sig utanför föräldraransvaret så kanske du får fundera på hur ditt liv kommer att se ut...........................


    ...du är den du är utifrån dina handlingar, inte vad du säger...
  • Anonym (Student)

    Säg till honom att du/ni investerar både pengar och tid i dina studier. Hamnar du för mycket efter så du kanske inte blir godkänd/får gå vidare till nästa, då har ni/du gjort allt i onödan och att du därför behöver hans hjälp. Jag skulle bli sjukt bitter om jag inte fick hjälp hemma när jag försöker göra nått bra för mig och min familj genom min utbildning 

  • Anonym (...)

    Klampar ut genom dörren på morgonen och lämnar en lapp "din tur, kan du var barnslig kan jag med, det är VÅRA barn". Givetvis bör du vara säker på att han inte är fullblodsidiot och ändå går och jobbar.

    Bästa är nog ändå att ni när barnen är friska sätter er ner och samtalar om ekonomi och VAB. Försök få honom att förstå att dina studier i framtiden är tänkta att bidra mer till ekonomin. Så länge får ni försöka bli överens om att hans inkomstbortfall är tillfälliga och kommer betala sig i längden.

  • Anonym (Arg)

    Vi HAR pratat om det och från början hette det att han "självklart hjälper till". Han har varit hemma en gång sen jag började och det var första veckan.
    Nu heter det alltid att han har så mycket på jobbet, så det går inte.

  • Nöjd man
    Anonym (Arg) skrev 2014-11-19 15:35:53 följande:

    Vi HAR pratat om det och från början hette det att han "självklart hjälper till". Han har varit hemma en gång sen jag började och det var första veckan.
    Nu heter det alltid att han har så mycket på jobbet, så det går inte.


    ...de går visst. De är han som inte vill. Klart att de kan gnällas på hans jobb om han VAB:ar men han kan absolut VAB:a om de är så.
    ...du är den du är utifrån dina handlingar, inte vad du säger...
  • Tow2Mater
    Anonym (Arg) skrev 2014-11-19 15:35:53 följande:

    Vi HAR pratat om det och från början hette det att han "självklart hjälper till".


    Och säg nu att hans "hjälpa till" inte räcker, och att ni från och med nu vabbar varannan gång.
  • Anonym (Arg)

    För honom är "har inte råd" pengar, utan att han har ett sånt jobb att saker samlas upp och andra kan inte göra sitt jobb om inte han gör sin del först osv :/

  • Anonym (B)

    Ni får vabba varannan gång helt enkelt (eller varannan dag om det är bättre). Om han vägrar och hävdar att hans är viktigare så fråga hur han tänkt lösa vabben när ni går isär och barnen blir sjuka på hans vecka. Det går i längden inte att leva med en person som bara ser sig själv och sätter sig själv före barnen.

  • Anonym (Arg)

    Det ska givetvis stå att det INTE handlar om pengar.

Svar på tråden Pappan vägrar vabba