• Anonym (behöver hjälp!!!)

    Vart kan jag få pengar ifrån?? Hjälp!

    Jag pluggar just nu sista terminen på högskolan, skriver examensarbetet och har en kurs vid sidan av. Känner nu att jag inte hinner med den kursen jag har på sidan av och måste göra kursen senare. Jag får inget CSN, har inte fått pengar på flera månader så mina sparpengar är helt slut just nu. Skulle behövt bli klar med skolan snart så att jag inte är inskriven längre och kan få socialbidrag. Dessutom är jag inte 100% frisk och det är därför jag inte klarar av både examensarbete och en kurs. Håller på och utredas och står i kö för psykiatrisk utredning, därför kan jag heller inte jobba pga dåligt mående.

    Sitter verkligen mellan stolarna just nu. Men det som kanske skulle kunna gå är att jag gör ett studieuppehåll, har för mig att man får soc då? Men då kan jag ju heller inte göra klart kursen. Alltså det jag behöver är pengar nästa termin för att kunna slutföra den sista kursen för att kunna ta min examen. Men vart kan jag få pengar ifrån då jag redan fått pengar från CSN för alla poäng utbildningen är på samt att jag inte klarar av att jobba pga mitt mående. Socialbidrag kan jag inte få då jag pluggar. Åh gud hjälp, vad gör man?! Kan inte skjuta upp plugget mer än jag har gjort nu heller?.

  • Svar på tråden Vart kan jag få pengar ifrån?? Hjälp!
  • Anonym (Wildrat)

    Gör studieuppehåll och se till att bli sjukskriven, då kan du få hjälp av soc utan krav på jobbsökande eller att du ska gå klart skolan. Utan sjukskrivning är det mycket svårare att få hjälp av soc.

  • Anonym (behöver hjälp!!!)
    Anonym (Wildrat) skrev 2014-11-19 17:53:23 följande:

    Gör studieuppehåll och se till att bli sjukskriven, då kan du få hjälp av soc utan krav på jobbsökande eller att du ska gå klart skolan. Utan sjukskrivning är det mycket svårare att få hjälp av soc.