• Anonym (Puffp­uffpas­s)
    Äldre 19 Nov 17:51
    4722 visningar
    81 svar
    81
    4722

    Röker Cannabis dagligen!

    Jag röker Cannabis dagligen, allt mellan 2-6 gram per dag, utöver detta studerar jag, antar att jag är vad man kalla en Cannabis-missbrukare.

    Om ni har några frågor så kör på! :)

  • Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!
  • Anonym (?)
    Äldre 19 Nov 18:08
    #1

    Varför missbrukar du?

  • Anonym (Puffp­uffpas­s) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 18:12
    #2
    Anonym (?) skrev 2014-11-19 18:08:02 följande:

    Varför missbrukar du?


    Jag ser det inte som ett missbruk utan tycker bara det är skönt/avkopplande.

    Har aldrig lidit av någon ångest/insomningssvårigheter/andra psykiska problem.
  • Äldre 19 Nov 18:17
    #3

    Hur har du råd? :O

  • Anonym (?)
    Äldre 19 Nov 18:18
    #4
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 18:12:28 följande:
    Jag ser det inte som ett missbruk utan tycker bara det är skönt/avkopplande.

    Har aldrig lidit av någon ångest/insomningssvårigheter/andra psykiska problem.
    Ok, då förstår jag. Jag rökte på som bara den under min studietid jag med. Jag upplevde att jag vart mycket mer inspirerad av studierna och att jag fick ett mer öppet sinne för reflektion.


  • Anonym (Puffp­uffpas­s) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 18:31
    #5
    Philanthropy skrev 2014-11-19 18:17:28 följande:

    Hur har du råd? :O


    Haha jadu, generösa föräldrar/studielån.

    Sen så är vi ett gäng så det blir lite som så att, har inte den enda cash till att handla, så köper någon annan :)
  • Anonym (Puffp­uffpas­s) Trådstartaren
    Äldre 19 Nov 18:31
    #6
    Anonym (?) skrev 2014-11-19 18:18:37 följande:
    Ok, då förstår jag. Jag rökte på som bara den under min studietid jag med. Jag upplevde att jag vart mycket mer inspirerad av studierna och att jag fick ett mer öppet sinne för reflektion.
    Vad pluggade du?

    Kan ärligt säga att jag inte får speciellt mycket mer inspiration till studierna utan snarare tvärtom haha.
  • Anonym (?)
    Äldre 19 Nov 18:36
    #7
    Anonym (Puffpuffpass) skrev 2014-11-19 18:31:59 följande:
    Vad pluggade du?

    Kan ärligt säga att jag inte får speciellt mycket mer inspiration till studierna utan snarare tvärtom haha.
    Jag pluggade till undersköterska med inriktning på psykiatri. Jag skrev mina bästa arbeten under påverkan av cannabis och jag fick till fantastiska reflektioner på varje ämne. En lärare sa till och med att jag borde satsa på att bli journalist istället.
  • Anonym (15 years.­.)
    Äldre 19 Nov 18:37
    #8

    I have been a daily smoker for 15 years. 

    I am a woman, 45 years old, fit and I do heavy workout almost daily, I look much younger than 45, run my own company and live a so called perfect life.

    But in my head, I have worries, and I smoke weed every day, a lot. 

    That is my way to survive...  

  • Anonym (-)
    Äldre 19 Nov 18:43
    #9
    Anonym (?) skrev 2014-11-19 18:36:22 följande:
    Jag pluggade till undersköterska med inriktning på psykiatri. Jag skrev mina bästa arbeten under påverkan av cannabis och jag fick till fantastiska reflektioner på varje ämne. En lärare sa till och med att jag borde satsa på att bli journalist istället.
    oavsett om du gör det nu eller inte tycker du själv att det är bra att någon som arbetar inom psykiatrin använder droger? att det är bra för patientsäkerhetens skull, om du bortser från ditt eget behov och ser det från patientens sida?

    eller nä jag avstår från att fortsätta disktuera efter detta inlägg, alla dessa drogtrådar ser likadana ut efter ett tag, har man läst en så har man läst alla, till slut blir det bara den lilla klicken droganvändare kvar som skriker knarkkrigare och Ad H. till alla som ifrågasätter eller har annan åsikt
  • Anonym (?)
    Äldre 19 Nov 18:46
    #10
    Anonym (-) skrev 2014-11-19 18:43:52 följande:
    oavsett om du gör det nu eller inte tycker du själv att det är bra att någon som arbetar inom psykiatrin använder droger? att det är bra för patientsäkerhetens skull, om du bortser från ditt eget behov och ser det från patientens sida?

    eller nä jag avstår från att fortsätta disktuera efter detta inlägg, alla dessa drogtrådar ser likadana ut efter ett tag, har man läst en så har man läst alla, till slut blir det bara den lilla klicken droganvändare kvar som skriker knarkkrigare och Ad H. till alla som ifrågasätter eller har annan åsikt
    Jag slutatde att röka på samma dag som jag började söka arbete. Så jag ser inte varför jag skulle ha negativ påverkan på patienterna.
Svar på tråden Röker Cannabis dagligen!