• Anonym (Hämndlysten)

    Tips på avskedskommentar till puckad arbetsgivare?

    Ska under nästa vecka säga upp mig från min nuvarande arbetsplats då jag blivit erbjuden ett nytt jobb. 

    Denna arbetsplats är under all kritik, urusel ledning med läckande privata angelägenheter till övrig personal, som kvinna får man räkna med både sexuella trakasserier och att inte bli lyssnad på, extrem svågerpolitik och grovt utnyttjande av arbetskraft.

    Dessa missförhållanden har resulterat att jag nu säger upp mig efter blott 2 månader. Skulle dock vilja få lite inspiration på hur man skulle kunna göra en snygg sorti och säga ett par väl valda ord till denna idiot till chef, gärna något utstuderat som verkligen trycker till honom. Tips? 

  • Svar på tråden Tips på avskedskommentar till puckad arbetsgivare?
  • Anonym (Onödigt att vara otrevlig)

    Det är bara onödigt att säga något otrevligt. Var en större människan än så och lämna med stil. Kort och gott, tacka för dig och gå vidare med ditt liv.

  • CitronGul

    Endast en 2 mån lucka vore kanske värt det, men....

    Tänk på att du inte vet vilka denna chef känner för folk på nya stället du ska jobba, han/hon kanske är bästa polare med nya chefen........

    De sexuella trakasserier borde du nog tagit upp med facket/polisen/DO etc. Men kanske lika bra att låta det vara nu då du lämnar?

  • Anonym (mo)

    Anmäl de sexuella trakasserierna, både för din egen skull och för nästa kvinna som blir anställd.

    Släng ur dig en kommentar i stil med "Ska bli oerhört trevligt att komma till en ny arbetsplats, där jag kommer bli respekterad och dessutom få jobba med människor som inte fått sitt jobb enbart för att de legat med någon inom företaget".

  • Anonym (Hämndlysten)
    Anonym (Onödigt att vara otrevlig) skrev 2014-11-19 23:04:44 följande:

    Det är bara onödigt att säga något otrevligt. Var en större människan än så och lämna med stil. Kort och gott, tacka för dig och gå vidare med ditt liv.


    Nu med lite distans till det hela och då det känns så bra med det nya jobbet så är jag lite inne på din linje. Kommer dock aldrig att tacka dem för något öht, för det finns det inte någon som helst anledning till. 
  • Anonym (Hämndlysten)
    CitronGul skrev 2014-11-19 23:58:48 följande:

    Endast en 2 mån lucka vore kanske värt det, men....

    Tänk på att du inte vet vilka denna chef känner för folk på nya stället du ska jobba, han/hon kanske är bästa polare med nya chefen........

    De sexuella trakasserier borde du nog tagit upp med facket/polisen/DO etc. Men kanske lika bra att låta det vara nu då du lämnar?


    Ja, nu är det kanske inte regelrätta sexuella trakasserier utan mer dagliga anspelningar från en och samma person. Har börjat säga i från men vederbörande anser att han "skämtar". Har helt enkelt stängt av och svarar inte. Förstår inte humorn i det hela, det känns mest bara uttjatat. 
  • Anonym (Hämndlysten)
    Anonym (mo) skrev 2014-11-20 00:10:24 följande:

    Anmäl de sexuella trakasserierna, både för din egen skull och för nästa kvinna som blir anställd.

    Släng ur dig en kommentar i stil med "Ska bli oerhört trevligt att komma till en ny arbetsplats, där jag kommer bli respekterad och dessutom få jobba med människor som inte fått sitt jobb enbart för att de legat med någon inom företaget".


    Som jag sa så är det inte direkta trakasserier utan mer plumpa antydningar (väldigt enformiga dessutom) som ska föreställa vara skoj. 

    Gillar den sista kommentaren, vilket också är sant! 
Svar på tråden Tips på avskedskommentar till puckad arbetsgivare?