• Anonym (Sveri­ge en skydda­d verkst­ad)
    Äldre 19 Nov 23:44
    930 visningar
    13 svar
    +1
    13
    930

    Svenskar ett löjligt folk

    Jag är svensk själv och är inte speciellt stolt över det för hela sverige är ett gruppboende och alla svenskar är brukare.
    Vi kan inte ta ansvar för någonting och allting är någon annans fel.
    Går det åt helvete för barnen så är det skolan det är fel på
    slår sig barnen på lekplatsen så ska man stämma dom som satt dit gungorna
    Kan vi inte försörja oss så är det jävla soc och jävla skitland
    Kan vi inte köpa märkeskläder till barnen så är vi fattiga
    Om vi missar bussen så är den där jävla chauffören som inte har vett att vänta på just mig.
    Slår jag mig eller halkar omkull så ska någon stämmas
    Om en förälder röker så gapar all om lungcancer och att föräldern kommer att skada sitt barn med röken,samma folk som låter sina barn sitta i strålning från I pad och mobiler för att få en lugn stund själva

    Får jag vänta på akuten med min onda öronsnibb så ska det ut i tidningarna
    Så jävla trött på allt gnäll från bortskämda människor som inte fattar hur bra det är i detta landet
    Vi har tillgång till mat,vi har tillgång till sjukvård och ingen krypskytt ligger och siktar på oss när vi står i busskön eller på barnen när dom är ute och leker.
    Ett råd,uppfostra dina ungar så att det går att ha dom i en skola,skaffa dig ett sktitjobb tills du får ditt drömjobb,som timvikarie vården får i princip alla jobb och försörj dig själv. Kom i tid till bussen och du dör inte om du får vänta. Passa dina ungar ute och lägg ifrån dig mobilen så ser du om något håller på att hända. Åk inte till akuten med småsaker .
    Sluta skyll dina egna tillkortakommande på stat och kommuner,ta ansvar för dig själv och dina egna ungar.  
    Tacka din skapare för att du är född i detta landet och skäms när du gnäller
    Tack för mig

  • Svar på tråden Svenskar ett löjligt folk
  • Anonym (Hålle­r med)
    Äldre 19 Nov 23:53
    #1
    +1
    Anonym (Sverige en skyddad verkstad) skrev 2014-11-19 23:44:42 följande:

    Jag är svensk själv och är inte speciellt stolt över det för hela sverige är ett gruppboende och alla svenskar är brukare.
    Vi kan inte ta ansvar för någonting och allting är någon annans fel.
    Går det åt helvete för barnen så är det skolan det är fel på
    slår sig barnen på lekplatsen så ska man stämma dom som satt dit gungorna
    Kan vi inte försörja oss så är det jävla soc och jävla skitland
    Kan vi inte köpa märkeskläder till barnen så är vi fattiga
    Om vi missar bussen så är den där jävla chauffören som inte har vett att vänta på just mig.
    Slår jag mig eller halkar omkull så ska någon stämmas
    Om en förälder röker så gapar all om lungcancer och att föräldern kommer att skada sitt barn med röken,samma folk som låter sina barn sitta i strålning från I pad och mobiler för att få en lugn stund själva

    Får jag vänta på akuten med min onda öronsnibb så ska det ut i tidningarna
    Så jävla trött på allt gnäll från bortskämda människor som inte fattar hur bra det är i detta landet
    Vi har tillgång till mat,vi har tillgång till sjukvård och ingen krypskytt ligger och siktar på oss när vi står i busskön eller på barnen när dom är ute och leker.
    Ett råd,uppfostra dina ungar så att det går att ha dom i en skola,skaffa dig ett sktitjobb tills du får ditt drömjobb,som timvikarie vården får i princip alla jobb och försörj dig själv. Kom i tid till bussen och du dör inte om du får vänta. Passa dina ungar ute och lägg ifrån dig mobilen så ser du om något håller på att hända. Åk inte till akuten med småsaker .
    Sluta skyll dina egna tillkortakommande på stat och kommuner,ta ansvar för dig själv och dina egna ungar.  
    Tacka din skapare för att du är född i detta landet och skäms när du gnäller
    Tack för mig


    Jag håller med om väldigt mycket du skriver. Har själv tröttnat på många egotrippade personer som skyller i från sig på allt.

    Bra skrivet
  • Anonym (lol)
    Äldre 19 Nov 23:57
    #2

    du gnäller ju själv,saknar du en kromosom ts?

  • Anonym (Ricco­)
    Äldre 20 Nov 00:05
    #3
    +1

    Ja, vad ska man säga?

    Jag håller med!

    Sverige är ett land där oerhört många vuxna är stora bortskämda barn. Allt är någon annans ansvar!

  • Anonym (:))
    Äldre 20 Nov 00:05
    #4
    +1
    Anonym (lol) skrev 2014-11-19 23:57:54 följande:

    du gnäller ju själv,saknar du en kromosom ts?


    Det är väl självklart att gnälliga människor tillslut smittar av sig och då får man nog och vill säga till hur gnälliga folk är. Uppenbarligen har de inte förstått det.
  • Schaef­ferBoy
    Äldre 20 Nov 00:51
    #5

    Ja möjligt men så betalar vi även 70 % skatt. Hade vi inte betalat 70 % skatt på vår lön utan kanske 25 % som i andra länder (dvs någon som idag får ut 20.000kr månaden hade fått ut 40.000kr i månaden istället) så hade vi inte behövt klaga alls tror jag!

    40.000 kr hade räckt till att bygga upp ett sparkonto så att man inte behöver gå på soc.

    Sen att ta bort hyrorna på köpta bostäder. Alla bostadsrätter omvandlas på en sekund till ägarlägenheter. Då försvinner ju alla makt som idioter på styrelseposter har. Handen på hjärtat det är inte skarpaste knivarna i lådan som är styrelse-engagerade. Och max 500 kr för lite trappstädning +yttre inre underhåll. Lånen försvinner också självfallet (dessa får byggbolagen tillbaka och banker får också ta viss del av smällen).

    Pang enkla drastiska åtgärder och i mitt scenario hade absolut inte många klagomål varit befogade.

    Men i dagsläget ÄR inte mitt scenario verklighet. Idag är i princip ALLA klagomål befogade, eftersom vi betalt för det mesta via skatten (pengar som sedan skeppats offshore genom räntesnurror, SIDA och UNHCR) och inte alls gått till vår välfärd. Svenskarna är ett folk som mjölkats på pengar och livskraft, idag ett svagt, demoraliserat och degenererat folk.

    Självfallet dribblas det mycket med siffrorna men här är lite uppspaltat hur det "officiellt ser ut", fast det är ganska långt från verkligheten.

    www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Priset-pa-var-valfard/Sa-anvands-din-skatt/

  • Äldre 20 Nov 01:04
    #6

    Det ligger i människans natur att alltid sträva efter bättre, att alltid vilja ha mer och alltid vilja utvecklas.

    Jag håller med om att vi gnäller mycket, det tror jag alla gör. Man blir väl van vid hur bra man har det, men det betyder inte att vi ska sluta sträva efter mer. 

  • Äldre 20 Nov 01:28
    #7

    verkligen?

    Jag känner inte igen den bild du målar upp.
    Du ska inte tolka folks rabiata känslouttryck på FL som att det är den absoluta verklighet vi lever i. 


    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • Anonym (,,,,)
    Äldre 20 Nov 05:50
    #8

    Men de som du anser "gnäller" kanske faktiskt är sjuka när de försöker få vård.

    Alltså jag tror du glömmer bort att en del faktiskt inte får bra vård. 
    Såg nyligen Kalla Fakta om barn som har cancer som inte får vård i sin egen kommun. Som måste resa runt i landet för att få vård.

    Jag har själv varit inne och snurrat i vården med problem, och jag har faktiskt aldrig tidigare varit sjuk. Så jag har faktiskt inte haft koll. Men idag förstår jag hur tufft och svårt det kan vara att vara sjuk och behöva hjälp men inte få någon. 

    Jag gnällde inte när jag var sjuk, jag mådde dåligt och led av smärtor. 
    Ingen trodde att jag hade smärtor ens. En del behandlar en som att man hittar på.

    Dvs, det är inte så att man alltid "gnäller", för att man är bortskämd, en del är sjuka och får helt enkelt inte den hjälp de borde få med tanke på den skatt de betalar. 

  • sextio­talist
    Äldre 20 Nov 08:09
    #9
    SchaefferBoy skrev 2014-11-20 00:51:54 följande:

    Ja möjligt men så betalar vi även 70 % skatt. Hade vi inte betalat 70 % skatt på vår lön utan kanske 25 % som i andra länder (dvs någon som idag får ut 20.000kr månaden hade fått ut 40.000kr i månaden istället) så hade vi inte behövt klaga alls tror jag!

    40.000 kr hade räckt till att bygga upp ett sparkonto så att man inte behöver gå på soc.

    Sen att ta bort hyrorna på köpta bostäder. Alla bostadsrätter omvandlas på en sekund till ägarlägenheter. Då försvinner ju alla makt som idioter på styrelseposter har. Handen på hjärtat det är inte skarpaste knivarna i lådan som är styrelse-engagerade. Och max 500 kr för lite trappstädning +yttre inre underhåll. Lånen försvinner också självfallet (dessa får byggbolagen tillbaka och banker får också ta viss del av smällen).

    Pang enkla drastiska åtgärder och i mitt scenario hade absolut inte många klagomål varit befogade.

    Men i dagsläget ÄR inte mitt scenario verklighet. Idag är i princip ALLA klagomål befogade, eftersom vi betalt för det mesta via skatten (pengar som sedan skeppats offshore genom räntesnurror, SIDA och UNHCR) och inte alls gått till vår välfärd. Svenskarna är ett folk som mjölkats på pengar och livskraft, idag ett svagt, demoraliserat och degenererat folk.

    Självfallet dribblas det mycket med siffrorna men här är lite uppspaltat hur det "officiellt ser ut", fast det är ganska långt från verkligheten.

    www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Priset-pa-var-valfard/Sa-anvands-din-skatt/



    Jag skulle vilja veta vilka länder som man betalar 25% skatt. Jag vet att vi har en hög skattesats och att skattepengarna skulle kunna användas effektivare och bättre, absolut.

    Men samtidigt så har vi det väldigt bra i det här landet, men självklart kan det bli bättre
  • Anonym (Sveri­ge en skydda­d verkst­ad) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 21:05
    #10
    SchaefferBoy skrev 2014-11-20 00:51:54 följande:

    Ja möjligt men så betalar vi även 70 % skatt. Hade vi inte betalat 70 % skatt på vår lön utan kanske 25 % som i andra länder (dvs någon som idag får ut 20.000kr månaden hade fått ut 40.000kr i månaden istället) så hade vi inte behövt klaga alls tror jag!

    40.000 kr hade räckt till att bygga upp ett sparkonto så att man inte behöver gå på soc.

    Sen att ta bort hyrorna på köpta bostäder. Alla bostadsrätter omvandlas på en sekund till ägarlägenheter. Då försvinner ju alla makt som idioter på styrelseposter har. Handen på hjärtat det är inte skarpaste knivarna i lådan som är styrelse-engagerade. Och max 500 kr för lite trappstädning +yttre inre underhåll. Lånen försvinner också självfallet (dessa får byggbolagen tillbaka och banker får också ta viss del av smällen).

    Pang enkla drastiska åtgärder och i mitt scenario hade absolut inte många klagomål varit befogade.

    Men i dagsläget ÄR inte mitt scenario verklighet. Idag är i princip ALLA klagomål befogade, eftersom vi betalt för det mesta via skatten (pengar som sedan skeppats offshore genom räntesnurror, SIDA och UNHCR) och inte alls gått till vår välfärd. Svenskarna är ett folk som mjölkats på pengar och livskraft, idag ett svagt, demoraliserat och degenererat folk.

    Självfallet dribblas det mycket med siffrorna men här är lite uppspaltat hur det "officiellt ser ut", fast det är ganska långt från verkligheten.

    www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Skatter/Priset-pa-var-valfard/Sa-anvands-din-skatt/


    Som i andra länder säger du,i vilka länder får man ut 40.000 i månaden
  • Esoada
    Äldre 21 Nov 21:09
    #11

    Ja, särskilt främlingsfientliga/rasister, de är löjligast av alla

  • Anonym (Sveri­ge en skydda­d verkst­ad) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 21:15
    #12
    Anonym (,,,,) skrev 2014-11-20 05:50:41 följande:

    Men de som du anser "gnäller" kanske faktiskt är sjuka när de försöker få vård.

    Alltså jag tror du glömmer bort att en del faktiskt inte får bra vård. 
    Såg nyligen Kalla Fakta om barn som har cancer som inte får vård i sin egen kommun. Som måste resa runt i landet för att få vård.

    Jag har själv varit inne och snurrat i vården med problem, och jag har faktiskt aldrig tidigare varit sjuk. Så jag har faktiskt inte haft koll. Men idag förstår jag hur tufft och svårt det kan vara att vara sjuk och behöva hjälp men inte få någon. 

    Jag gnällde inte när jag var sjuk, jag mådde dåligt och led av smärtor. 
    Ingen trodde att jag hade smärtor ens. En del behandlar en som att man hittar på.

    Dvs, det är inte så att man alltid "gnäller", för att man är bortskämd, en del är sjuka och får helt enkelt inte den hjälp de borde få med tanke på den skatt de betalar. 


    Det beror på att pengarna går åt till att behandla friska personer som det skrevs om i tidningen häromvecka, högt kolestrol läggs det miljoners miljoner på trots att folk rätt sällan blir sjuka av det.
    Om läkarna får ägna sig åt cancersjuka människor/människor med svåra sjukdomar och smärtor istället för att hela dagen lång få ta emot vuxet folk på akutmottagningar med allehanda smågrejer,bara för att dom har tid att åka dit just då så skulle väntetiden minska för dom som verkligen är sjuka.
    Man kan se ett fenomen på en akutmottagning.
    Fredagkväll nästan tomt i väntrummet fram till 24 då alla fylleskador ramlar in
    Lördagmorgon och söndagmorgon,nästan tomt
    Söndageftermiddag,fullt med folk
  • Äldre 25 Nov 23:31
    #13

    Håller med dig TS,vi har ingen aning om hur bra vi har det,det är krig i nästan hela världen och här sitter vi och gnäller om problem som vi borde skämmas över att ta upp

Svar på tråden Svenskar ett löjligt folk