• Anonym (jag)

    varför är ni så irriterande på FK?

    Jag har sänt en fråga per e-mail, men får svar att jag ska ringa er (FK) för att frågan var för svår...

    Hur kan en fråga vara för svårt att besvara på skrift? Varför kan ni inte bara sätta er och göra er jobb - på skrift??!!
    är det för att ni vill svara på telefon - och därefter inte stå för ert svar?
    jag vill ha ett svar på skrift! av olika anledningar... mitt tillstånd gör att jag inte vill/kan ringa eller kanske inte kan ta in info via samtal,
    eller undvika att hamna i samma sist som person x; denne personen har efrarit; att hen fått bekräftat något på telefon upp till 5 ggr för att sedan erafara en helt Annan behandling - som går emot det svar hen fick per telefon (5 ggr hade denna ringt och hört sig för) men svaret stämde i slutändan inte.

    Hur ska jag få er att svara mig på skrift?!

  • Svar på tråden varför är ni så irriterande på FK?
  • Försäkringskassan

    Hej!


    Ibland är frågor ställda via e-post så pass komplicerade att det är svårt att svara generellt. Svaret på frågan kan vara beroende av omständigheter som vi behöver veta mer om för att du ska få ett svar som blir rätt. För att få veta mer om hur det ser ut för just dig behöver vi kunna ställa kompletterande frågor till dig när du ringer. I det här fallet hänvisar du till frågor som du ställt tidigare. Ring oss gärna på 0771 524 524 så ska vi hjälpa dig.  


    Hälsningar
    Pia, handläggare

  • Anonym (jag)

    Min fråga var faktisk generell (och handlade inte om mig personligen...) där kunde ni förklarat i generella termer, vad som gäller ....

    Hur gör man om man tex har en höselnedsättning och inte kan tala med er på tel ?

  • Försäkringskassan

    Hej!

    Som du fått information om tidigare så kan det vara svårt att lämna generell information om frågan är komplex just för att vi kan behöva ställa motfrågor för att kunna lämna ett korrekt svar.

    Om man har en hörselnedsättning så kan man gå in på vår hemsida under teckenspråk, där finns generell information om socialförsäkringen och dess förmåner på teckenspråk.
    http://www.forsakringskassan.se/teckensprak

    Man kan även samtala med oss på kundcenter via texttelefoni. Sök på texttelefoni på internet för att få fram information.

    Hälsningar
    Sigrid, handläggare

Svar på tråden varför är ni så irriterande på FK?