• vaniljkaka

    Äcklig för att man är tjock?

    Jag har bara en fråga... Efter att jag gått upp 20-25 kg så känner jag mig mer äcklig, jag svettas mer! Räcker med att jag går en liten promenad, blir helt blöt om ryggen, mellan låren och underarmarna. USCH! Och när jag är inomhus måste jag klä av mig till bara shorts och linne, för annars blir jag överhettad och svettas där med. 


    Sen tycker jag att underlivet luktar värre. När jag var smal så luktade de inte alls så illa, nu känner jag att jag måste duscha varje dag. 


    Sååå blir man äckligare för att man är fet? Ni som är tjocka, svettas ni oxå sådär mkt? 

  • Svar på tråden Äcklig för att man är tjock?
  • 8oo8

    Anstränger man sig och har väldigt dålig kondition så svettas man. Så du får jobba på din kondition. Har inte redigt med fetma att göra. Visst man har mer massa att släpa runt på och som ökar värmen men har man en bra kondition så orkar man släpa runt på övervikten utan att börja bli dyngsur. Eller så kan det var så att du har en infektion i kroppen och borde besöka en doktor.

  • Kereza

    Jag är drygt 20 kilo överviktig och känner inte igen det där alls :/ 

    Eller, jo, en sak - jag jobbar på ett stillasittande jobb - jag SITTER 9 timmar om dagen, och jag tycker också att efter jobbet så luktar det svett och blä mellan benen. Men, för att vara helt ärlig, det gjorde det när jag var smal också - det bara blir så när man sitter i ett varmt kontor och...sitter...och sitter...och sitter. 

    I övrigt känner jag inte igen något av det du skriver - det låter relaterat till dålig kondition, snarare än övervikt, tycker jag...

  • Mint

    Jag har inte gått ner så mycket, ca 7 kg, men jag svettades definitivt mer när jag var tjock.

  • Anton Chigurh

    Finns ingen, absolut ingen, som på något vis blir äckligare för att denne går upp i vikt, även om det så är en viktökning av rang, så länge du sköter din hygien normalt är det inget äckligt med att vara tjock. 

    Och det här med personlig hygien, det gäller i lika hög grad normalviktiga, stinker du av gammal svett är det lika motbjudande oavsett vad vågen visar.

    Lite så.

    Kram //Antonshiny.gif


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Äcklig för att man är tjock?