• Bellissa

    Bli pigg i höstmörkret

    Hejsan, det här eviga mörkret som vi nu lever i här i Sverige är hemskt. Det är sjukt att vi i Stockholm bara har haft två soltimmar i november. 

    Jag har svårt att ta mig upp på morgnarna och jag snoozar mer nu än någonsin. På jobbet så är jag trött, efter jobbet så orkar jag ingenting, vill bara ligga i soffan och sova. Känner mig helt hopplös. Det gör mig stressad av att vara såhär trött jämt. Jag håller på att självhjälpa mig mot mina stressproblem nu och jag hoppas att det blir bättre snart.  

    Så nu behöver jag alla tips jag kan få, hur blir jag pigg? 

    Här är för övrigt en rolig sida jag hittade om ni känner er stressade framför datorn: www.chillai90sekunder.se

  • Svar på tråden Bli pigg i höstmörkret
  • Fia 28

    Jag köpte förra veckan en Philips EnergyUp lampa, och jag känner mej redan piggare. Svindyr var den, men det finns ju även billigare varianter.
    Annars går det ju att ta tex Rosenrot en tid som ju också är uppiggande.

  • Malinans
    Bellissa skrev 2014-11-20 13:54:11 följande:

    Hejsan, det här eviga mörkret som vi nu lever i här i Sverige är hemskt. Det är sjukt att vi i Stockholm bara har haft två soltimmar i november. 

    Jag har svårt att ta mig upp på morgnarna och jag snoozar mer nu än någonsin. På jobbet så är jag trött, efter jobbet så orkar jag ingenting, vill bara ligga i soffan och sova. Känner mig helt hopplös. Det gör mig stressad av att vara såhär trött jämt. Jag håller på att självhjälpa mig mot mina stressproblem nu och jag hoppas att det blir bättre snart.  

    Så nu behöver jag alla tips jag kan få, hur blir jag pigg? 

    Här är för övrigt en rolig sida jag hittade om ni känner er stressade framför datorn: www.chillai90sekunder.se


    Det blir ju mörkt nu redan halv tre på dagen. Det är så hemskt deprimerande, jag förstår att folk blir så trötta och deprimerade denna årstid. Men man får blicka framåt och se det positiva i att det snart vänder och blir ljusare igen. 

    Såhär års så är det viktigt att vi får i oss mycket D-Vitamin, det har vi ett enormt underskott av nu här i Sverige. 

    Sen om man mår dåligt utav stress så är det jättebra att gå och prata med någon som kan hjälpa en tycker jag. 
  • Denden
    Bellissa skrev 2014-11-20 13:54:11 följande:

    Hejsan, det här eviga mörkret som vi nu lever i här i Sverige är hemskt. Det är sjukt att vi i Stockholm bara har haft två soltimmar i november. 

    Jag har svårt att ta mig upp på morgnarna och jag snoozar mer nu än någonsin. På jobbet så är jag trött, efter jobbet så orkar jag ingenting, vill bara ligga i soffan och sova. Känner mig helt hopplös. Det gör mig stressad av att vara såhär trött jämt. Jag håller på att självhjälpa mig mot mina stressproblem nu och jag hoppas att det blir bättre snart.  

    Så nu behöver jag alla tips jag kan få, hur blir jag pigg? 

    Här är för övrigt en rolig sida jag hittade om ni känner er stressade framför datorn: www.chillai90sekunder.se


    Haha jag klarar inte 90 sekunder på den sidan. Blir stressad av det lugna. Måste vara något fel på mig!
    jag är inte den som är den
  • Maräng 93

    Känner igen mig så, hela förra vintern var jag precis som du ts. Så bestämde mig redan i somras för att det inte skulle bli så och började käka D-vitamin i tablettform samt att gå på gymmet. Det har hjälpt mig hittills i alla fall. Förra året orkade jag inte träna alls, gick bara hem och sov på soffan. Men nu när jag är igång är träningen någonting jag ser fram emot! :))

  • Bellissa
    Maräng 93 skrev 2014-11-26 09:34:55 följande:

    Känner igen mig så, hela förra vintern var jag precis som du ts. Så bestämde mig redan i somras för att det inte skulle bli så och började käka D-vitamin i tablettform samt att gå på gymmet. Det har hjälpt mig hittills i alla fall. Förra året orkade jag inte träna alls, gick bara hem och sov på soffan. Men nu när jag är igång är träningen någonting jag ser fram emot! :))


    Vad härligt att höra! Jag hoppas jag verkligen kommer in i det. Ska göra mitt bästa, men jag känner att jag har hamnat i en ond cirkel nu, måste bryta mig ur den på något sätt bara. D-Vitamin ska inköpas idag! Är det någon speciell sort man ska ha?
  • Maräng 93
    Bellissa skrev 2014-11-26 10:18:25 följande:

    Vad härligt att höra! Jag hoppas jag verkligen kommer in i det. Ska göra mitt bästa, men jag känner att jag har hamnat i en ond cirkel nu, måste bryta mig ur den på något sätt bara. D-Vitamin ska inköpas idag! Är det någon speciell sort man ska ha?


    Ja jag vet precis hur det känns! Ja jag vet inte, köpte Apotekets egna märke :) hoppas du tar dig ur den onda cirkeln! Lycka till :)
Svar på tråden Bli pigg i höstmörkret