• Äldre 20 Nov 15:31
    8470 visningar
    30 svar
    30
    8470

    förskolan påstår vi har mögel?!

    När sambon skulle hämta på förskolan idag så tog den ena förskolläraren in sambon i ett avskilt rum och frågade rätt ut om vi har mögel.Sambon stod som vanligt som ett fån och sa inget,jag var inte med annars hade de fått efter noter!
    De har alltså luktat på min sons kläder och tycker det luktar mögel.För det första har vi ingen mögel i huset,det har mäklare kollat,kläderna hänger på tork i källaren men där är ingen mögel vad jag sett! Och luftavfuktare finns där också.
    För det andra så byter jag kläder på han varje dag förutom byxorna som han har lite längre.Våra kläder luktar inte heller!  När de är tvättade torkade och kommer från garderoben luktar det bara tvättmedel och gott.Väldigt konstig luktkänsel de måste ha.Lukten i ett mögelhus är helt annat det vet jag med hur det känns.Ingen annan har sagt det eller att det känns som det är mögel hos oss.
    Anledningen de misstänkte det var för att han varit mycket förkyld senaste tiden och väldigt ofta när han var liten med men det tror inte jag beror på det.
    Kan man verkligen göra så som hon och bara påstå nåt sånt!?

  • Svar på tråden förskolan påstår vi har mögel?!
  • Äldre 20 Nov 15:33
    #1

    Fast hon har ju inte påstått något; hon frågade. 

  • Äldre 20 Nov 15:34
    #2

    Påstå, hon frågade? Är väl bara bra att de bryr sig. Hoppas att det var någon annan än mäklaren som gjorde besiktningen, är väl knappast deras område.


    If you wanna get fit, get crossfit.
  • Anonym (fråga­)
    Äldre 20 Nov 15:36
    #3

    Men hon påstod ju inte att ni hade mögel. I början av inlägget skriver du att hon frågade om ni har mögel hemma. 

    Visst kan man tycka att det är lite märkligt att fråga en sådan sak om hon inte ens varit hemma hos er, men troligtvis var det av omtanke om barnet. 

    Mina föräldrar har en källare i sitt hus och där luktar det lite "källare" trots att det inte är något mögel, så visst kan kläderna lukta även om ni inte har mögel hemma. Dessvärre är det sådant man själv inte känner så lätt när man bor i det, men som utomstående känner man det. Man är hemmablind eller vad man ska säga. 

    Jag tycker du ska fråga personalen istället. Jag tror inte att de menar något illa i alla fall. 

  • Anonym (Oj...­)
    Äldre 20 Nov 15:41
    #4

    Vilken märklig reaktion?! Det är väl jättebra att de frågar er om de misstänker något. Många som bor i mögelhus är ju så vana vid lukten att de inte märker något. Jag tycker det var en ansvarsfull pedagog som uppenbart bryr sig om er som. Jag hade varit jätteglad för den omtanken.

    Sen hoppas jag inte att du menar att en mäklare har kollat så att ni inte har mögel i huset...?

    Jag förstår inte heller varför du verkar ta så illa upp?

  • Äldre 20 Nov 15:58
    #5

    Det är nog så att man kanske inte alltid känner själv om man har mögel. Jag har en kollega som definitivt har mögel hemma, jag känner det tydligt om man står nära varandra och pratar, men jag har ganska känslig näsa. Jag har inte sagt något för det kanske verkar påfluget, det är ingen jag känner närmare.

  • Äldre 20 Nov 16:01
    #6

    Nej besiktningsman var det inte mäklare!
    Ja de hänger i källaren så det är kanske det men jag tycker inte det känns som mögel.De luktar gott! Sköljmedel,så tycker det är konstigt hon frågar.
    Och sjuka mycket är väll helt normalt denna årstiden

  • Äldre 20 Nov 16:02
    #7

    Jag vet hur mögel luktar! Det känns det inte som här

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 20 Nov 16:16
    #8

    De var nog tur att det var din Karl som fick frågan och inte du, med tanke på den extrema överreaktionen från din sida...

  • Anonym (.....­.)
    Äldre 20 Nov 16:17
    #9

    Dom frågade bara! Bor man i ett hus med mögel så tappar man förmågan att känna den doften efter ett tag. Det är därför det är bra om andra påpekar sånt!

    Jag är själv mögelallergiker och jag märker direkt om någon kommer in som bor i mögelhus. Det sätter sig i kläderna.

    Jag tycker att du ska vara glad att dom frågade dig. Kanske är någon i personalen överkänslig och har fått en stark reaktion på din sons kläder?

  • Anonym (Hålle­r med)
    Äldre 20 Nov 16:41
    #10
    MallaL skrev 2014-11-20 15:58:59 följande:

    Det är nog så att man kanske inte alltid känner själv om man har mögel. Jag har en kollega som definitivt har mögel hemma, jag känner det tydligt om man står nära varandra och pratar, men jag har ganska känslig näsa. Jag har inte sagt något för det kanske verkar påfluget, det är ingen jag känner närmare.


    Håller med. Min syster sa att de inte hade mögel men kläderna ändrade lukt när man varit hemma hos henne. ..
Svar på tråden förskolan påstår vi har mögel?!