• looooooowwlow

    Smyga in på en kryssning?!!

    Hej det är så att det är en fet kryssning imorgon men problemet är att jag och mina vänner bara är 17 år! Jag har en kompis som är 18 som skulle kunna boka med oss som vuxen då + 2 "barn" men jag har fått höra att dom kan då stoppa oss när vi väl tar ut biljetterna för att en 18 åring fortfarande är för ung för att ha ansvaret för oss. Då undrar jag, skulle man kunna smyga in på kryssningen på något sätt?

    Endast seriösa svar tack, denna kryssning är VIKTIG för oss så om det krävs att bryta sig in så måste vi nog det..

  • Svar på tråden Smyga in på en kryssning?!!
  • viseversa

    Viktig på vilket sett? Gäller det liv eller död? Om inte så nej det finns någ inget skäl för att bryta sig in och antagligen åka fast och få straff.

  • eslah

    Det är kört, ni kommer få visa leg. Eller så kan ni väl ta med era mammor på båten, kanske dom skulle gilla?

  • looooooowwlow
    viseversa skrev 2014-11-20 18:29:19 följande:

    Viktig på vilket sett? Gäller det liv eller död? Om inte så nej det finns någ inget skäl för att bryta sig in och antagligen åka fast och få straff.


    Vi måste bara gå på den, och jag läste att om polisen tar en så kan dom inte tvinga en säga sina uppgifter, men att man kan sitta häktad i 6 tim? Så det är nog lugnt

    bara vi lyckas..
  • looooooowwlow
    eslah skrev 2014-11-20 18:32:23 följande:

    Det är kört, ni kommer få visa leg. Eller så kan ni väl ta med era mammor på båten, kanske dom skulle gilla?


    Påriktigt? fan.. Tack ändå!

    Nej mammorna kan inte följa med :/
  • viseversa
    looooooowwlow skrev 2014-11-20 18:33:20 följande:
    Vi måste bara gå på den, och jag läste att om polisen tar en så kan dom inte tvinga en säga sina uppgifter, men att man kan sitta häktad i 6 tim? Så det är nog lugnt
    bara vi lyckas..
    Ja som sagt ni får visa legg olch nej eftersom du itne kan svara vad som gör att det är livsviktigt så antar jag bara att det är festandet du menar och knappasdt liv eller död. 
  • looooooowwlow
    viseversa skrev 2014-11-20 18:35:15 följande:

    Ja som sagt ni får visa legg olch nej eftersom du itne kan svara vad som gör att det är livsviktigt så antar jag bara att det är festandet du menar och knappasdt liv eller död. 


    Eftersom jag knappast berättar varför vi måste dit kan du inte säga att det inte gäller liv eller död. Tänk om det gör det?

    Förstår inte varför man måste berätta anledningen, ja frågade om lite hjälp bara.

    Om någon har tips, dela med er !! Typ om det finns kontroller osv. Eller om man kan gå förbi i folkmassan eller något ahhahaha
  • Mrs D

    Boka och se vad som händer? I värsta fall kollar de leg och ni blir inte ombord släppta.

    Nu gissar jag att det är en kryssning med viking line eller liknande ni ska åka med?

    Tror de kollar leg for alla i gruppen när man hämtar ut hyttnyckeln, men sist jag åkte (en massa år sedan) så var jag först på plats och hämta ut nycklarna utan de andras leg.

  • Nyfiken gul

    Birka har obligatorisk ID-kontroll för alla - kan du inte visa nån form av leg kommer du inte på även om du har biljett .   Kan inte ditt sällskap styrka att dom är över 23 (tror jag det är där) så får du inte följa med som sällskap.  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • fannybk

    Ni kommer behöva visa både hyttnyckel/biljett och leg för att över huvud taget komma på båten. Leg som bevis på, inte bara åldern, utan även att namnet stämmer med biljetten. Vad för kryssning är det? För på Birka, Viking Line och Tallink Silja är det minst 21-årsgräns, ev högre fredagar och lördagar så din 18-åriga kompis kommer inte heller komma med.

  • looooooowwlow
    Mrs D skrev 2014-11-20 18:54:31 följande:

    Boka och se vad som händer? I värsta fall kollar de leg och ni blir inte ombord släppta.

    Nu gissar jag att det är en kryssning med viking line eller liknande ni ska åka med?

    Tror de kollar leg for alla i gruppen när man hämtar ut hyttnyckeln, men sist jag åkte (en massa år sedan) så var jag först på plats och hämta ut nycklarna utan de andras leg.


    Om vi bokar och kommer dit och dom säger att min 18 åriga kompis inte får åka med oss, kommer man få pengarna tillbaka då?

    Grejen är den att på hemsidan så står det att man kan välja antal barn och vuxna. Det står att barn räknas som 0-17 år , alltså är vi barn men att en vuxen då kan räknas som 18. Men tänk när vi väl kommer fram att dom säger att hon är för ung för att vara den ansvariga osv?

    Det är Galaxy - carnival cruise :)
Svar på tråden Smyga in på en kryssning?!!