• Anonym (D)

    Kan samma person blir mer attraktiv i chefsposition?

    Om jag är chef inom en verksamhet där jag har makt och delegerar underställda, blir jag då mer attraktiv i kvinnors ögon än om jag inte haft den positionen?

  • Svar på tråden Kan samma person blir mer attraktiv i chefsposition?
  • Jag är bara jag

    Nej. Om en person är attraktiv utseendemässigt har inget med jobb att göra. Sen finns det säkert golddiggers som hellre väljer en sån som du,men då är det inte äkta kärlek.

  • Drottningen70

    Det beror på om du är en bra chef eller ej. Skicklighet är attraktivt.

  • Simon 681

    Ja, det är därför du ser fler rika gubbar med unga flickvänner än vad du ser folkpensionärer med unga flickvänner, även om de utseendemässigt drar jämt.


    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Anonym (D)
    Simon 681 skrev 2014-11-20 21:12:03 följande:

    Ja, det är därför du ser fler rika gubbar med unga flickvänner än vad du ser folkpensionärer med unga flickvänner, även om de utseendemässigt drar jämt.


    Egentligen rätt sjukt att attraheras av något annat än personens biologiska utseende och egenskaper.
  • Simon 681
    Anonym (D) skrev 2014-11-20 21:13:55 följande:
    Egentligen rätt sjukt att attraheras av något annat än personens biologiska utseende och egenskaper.
    Varför det? Det borde ju vara en biologisk fördel, främst för kvinnor att attraheras av män med mycket resurser/ makt.
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (D) skrev 2014-11-20 20:57:02 följande:

    Om jag är chef inom en verksamhet där jag har makt och delegerar underställda, blir jag då mer attraktiv i kvinnors ögon än om jag inte haft den positionen?


    Inte för mig iaf.
  • Simon 681
    Fjäril Vingad skrev 2014-11-20 21:19:07 följande:
    Inte för mig iaf.
    Och inte heller för många andra men överlag är det nog en fördel att vara en svinrik version av sig själv om man skall träffa tjejer.
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • eslah

    Personligen har jag aldrig attraherats av mina manliga chefer utan har bara velat utbringa pungsparkar på dom jag haft genom åren, då har dom likställda manliga kollegorna varit betydligt gulligare. Men tja, är han inte min chef så fungerar det ju bra.

  • Anonym (så kan det vara)

    Jag kom från en arbetsmiljö med i princip enbart män som chef till en annan arbetsmiljö med många kvinnor. Tror min chefsroll hade betydelse, oj vad kvinnorna flirtade. Jag var inte beredd och hade inledningsvis problem att hantera dem. Det blev konflikter kvinnorna emellan som inte funnits där förr enligt manliga kollegor. Jag är tämligen säker på att det var min chefsposition de attraherades av. Jag lärde mig efter ett tag att vara väldigt, nästan överdrivet försiktig i jobbrelationerna till kvinnorna. Det får under inga villkor uppfattas som att jag favoriserar någon, eller ännu värre flirtar med någon. Då blir det dålig stämning på jobbet. Med de manliga kollegorna går det däremot utmärkt att ta en öl efter jobbet på fredag.Två av kvinnorna har tio år senare sagt att de tänke "honom ska jag sätta på" när de först träffade mig. Dessa två jobbar inte kvar idag. En är min fru och den andra en vän. Min fru lyckades kan man väl säga. Fast inte innan hon bytt jobb och jag skilt mig. Förmodligen var det fler som tänkte detsamma.

Svar på tråden Kan samma person blir mer attraktiv i chefsposition?