• Anonym (allal­ika)
    Äldre 20 Nov 21:58
    714 visningar
    16 svar
    16
    714

    Är dom alla likadana?

    Hej! Är det så att alla män är likadana? Finns det verkligen inte en endaste kille/man, som inte suktar efter andra tjejer när de är tillsammans med en? 
    Finns det verkligen inte en enda kille där ute som nöjer sig med tjejen de är tillsammans med? 

    bara undra...

  • Svar på tråden Är dom alla likadana?
  • Anonym (Sukta­?)
    Äldre 20 Nov 22:05
    #1

    Efter 15+ år med min man har han aldrig suktat efter en annan kvinna, vad jag märkt. Han är nöjd med mig. Men självklart är han fullt tillåten att titta på andra tjejer som han tycker är snygga. Är det att sukta, enligt dig? Jag själv tittar gärna litet extra om jag ser någon snygg kille, tänker "åh, det där var snyggt" och håller kvar blicken litet extra, eller tittar bort för att sedan titta igen. Så jag förutsätter att min man gör likadant?

  • Anonym (allal­ika) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 23:39
    #2

    Ja, eller jag vet inte. Klart alla föronen kollar. Men gör han det när han går bredvid dig?

    Sånt tål inte jag. Har sett många par gå runt, hand i hand men ändå vänder sig mannen om och ser på mig. Jag tycker det är respektlöst mot tjejen som han går med

  • guchi
    Äldre 20 Nov 23:47
    #3

    Han tittar!

  • Anonym (allal­ika) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 23:55
    #4

    Då är han som de andra. Man vänder sig inte efter om för att se på någon annan när tjejen är vid.

    När jag har kille, då är.detmin kille som gäller för mig. Det är som att de andra runt förblir bara människor som inte intresserar mig :/

    Brukar blänga äcklad på de snubbar som vänder sig om för att se igen.

  • Äldre 21 Nov 09:42
    #5

    Nej, alla män är inte likadana. 


    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 21 Nov 09:50
    #6

    ....att se andra människor när jag är ute med min fru kan jag inte undvika. Är det någon tjej som jag tycker är vacker/läcker så ser jag lite längre men inte så att vare sig hon eller min fru blir besvärade.
    Tycker det är respektlöst att glo som du skriver på tjejer(eller människor som ser annorlunda ut) oavsett om jag är med min fru eller inte. Men att se andra och visa det, är att visa respekt.


    ...du är den du är utifrån dina handlingar, inte vad du säger...
  • Anonym (Mitt ex...)
    Äldre 21 Nov 09:53
    #7

    Min fd, var sådsn, han visade mig alltid att jag var den enda. Kollade inte åt någon annan kvinna. Och det gör han inte än idag heller, han vill bara ha mig. Det säger han. Ofta via sma, eller ringer. Han kan inte ha sex med någon annan, för det ska vara vi enlig honom... Han är fantastisk... Jag har gjort så fel val när de gäller honom. Vi hade finaste förhållandet... Men jag uppskattar inte vardagen , fan :(

  • Anonym (Tessa­)
    Äldre 21 Nov 09:58
    #8
    +1

    Jag har en man som inte beter sig så. De flesta av mina vänner verkar också ha funnit reko män. Så jag vet inte vart ni letar, ni som lyckas hitta alla dessa rötägg?

    I min värld är man så schyssta mot varandra att man är ihop med en i taget. Vill man inte vara tillsammans längre så gör man slut på relationen INNAN man börjar en ny. Det är liksom en oskriven regel.

  • Anonym (Tessa­)
    Äldre 21 Nov 09:59
    #9
    Anonym (Tessa) skrev 2014-11-21 09:58:25 följande:

    Jag har en man som inte beter sig så. De flesta av mina vänner verkar också ha funnit reko män. Så jag vet inte vart ni letar, ni som lyckas hitta alla dessa rötägg?

    I min värld är man så schyssta mot varandra att man är ihop med en i taget. Vill man inte vara tillsammans längre så gör man slut på relationen INNAN man börjar en ny. Det är liksom en oskriven regel.


    Vi har varit ihop 20+ år kanske jag ska tillägga och vi har fortfarande väldigt kul!
  • Anonym (titta­)
    Äldre 21 Nov 10:03
    #10

    Min man får gärna titta på andra. Det är trevligt att titta på vackra människor.

    Att jag tittar på andra män är inget som påverkar min kärlek till min man och det betyder inte att jag vill byta ut honom.

  • Äldre 21 Nov 10:18
    #11

    De flesta män och kvinnor tittar på andra då och då, inte för att de nödvändigtvis vill hoppa i säng med den som de tittar på, utan för att denne är snygg/attraktiv på något vis. Min man kollar om han ser nån som han tycker är snygg och så gör även jag. Det betyder inte att vi inte är trogna mot varandra.
    Lär bli oerhört svårt/omöjligt rentav, att finna en man som aldrig kollar på någon annan.

  • Anonym (allal­ika) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 11:11
    #12
    Anonym (Mitt ex...) skrev 2014-11-21 09:53:25 följande:

    Min fd, var sådsn, han visade mig alltid att jag var den enda. Kollade inte åt någon annan kvinna. Och det gör han inte än idag heller, han vill bara ha mig. Det säger han. Ofta via sma, eller ringer. Han kan inte ha sex med någon annan, för det ska vara vi enlig honom... Han är fantastisk... Jag har gjort så fel val när de gäller honom. Vi hade finaste förhållandet... Men jag uppskattar inte vardagen , fan :(


    Mitt ex var också sån. Men det tog slut för att han krävde för mycket av mig istället. Han ville att man skulle klänga på honom 24/7 helst :/
  • Anonym (titta­)
    Äldre 21 Nov 11:14
    #13
    Anonym (allalika) skrev 2014-11-21 11:11:07 följande:
    Mitt ex var också sån. Men det tog slut för att han krävde för mycket av mig istället. Han ville att man skulle klänga på honom 24/7 helst :/
    Där har du ju svaret på din egen fråga TS.
  • Anonym (w)
    Äldre 21 Nov 13:08
    #14

    Min är inte sådan Hjärta

  • sextio­talist
    Äldre 21 Nov 13:25
    #15

    Den dagen min sambo inte uppskattar en vacker kvinna skulle jag börja bli orolig faktiskt.
    Nu är han inte så ohyfsad att han skulle vände sig om och titta för mycket, det är direkt ohyfsat, både mot mig och mot den andra kvinnan.
    Men han kan absolut titta extra på en vacker kvinna, men även på annat vackert han ser.
    Jag kan titta extra på en snygg man, absolut och andra vackra saker.
    Men vi kan skoja och skämta om det

    Jag tycker det är fullt normalt att man låter ögonen vila en stund extra på något som är vackert, även om det är en annan person. Men inte glo, inte vrålstirra

  • Anonym (Mitt ex...)
    Äldre 25 Nov 23:44
    #16
    Anonym (allalika) skrev 2014-11-21 11:11:07 följande:
    Mitt ex var också sån. Men det tog slut för att han krävde för mycket av mig istället. Han ville att man skulle klänga på honom 24/7 helst :/
    :/ tråkigt när de blir så.. egntligen borde man väl vara glad över sådana saker. men man är ju tyvär inte de:/
Svar på tråden Är dom alla likadana?