• rere88

    sonen sjuk...får ingen ro i själen...hjälp mig!

    Min son är 7,5 månader... föddes 2mån för tidigt. .. och har fått diagnosen förkylningsastma då han haft svårt med andningen i samband med förkylning några gånger nu.

    nu är det så att han kissar koncentrerat urin och äter ca hälften så mkt som vanligt... o då får jag sitta länge och mata i etapper...

    hur länge kan ett barn ha koncentrerat urin innan jag behöver oroa mig för vätskebrist??

    Snälla. . Någon med erfarenhet?

    Varit mkt på sjukhuset med den lille och för hans skull vill jag inte åka i onödan då han blir trött av att åka fram och tillbaks.

  • Svar på tråden sonen sjuk...får ingen ro i själen...hjälp mig!
  • OliviaOlja

    För en vätskelista för att ha koll på hur mycket vätska han får i sig. Maten är inte lika viktig som vätskan. Verkar han medtagen annars? Ammas han fortfarande? Det finns även vätskeersättning att ge. Men ring till 1177 i säkerhets skull tycker jag.

  • rere88

    Han dricker välling och äter smakportioner men i 2dagar har han bara druckit välling för att han ska få mer vätska.

    Igår åt han knappt 100ml 2ggr på fm, 160ml vid två, knappt 100ml två ggr igen innan han somna vid halv nio, 160ml vid halv fem.

    4-5blöjor i rad med rosa i och ringde 1177. Ska in till sjukhuset nu.

  • OliviaOlja
    rere88 skrev 2014-11-21 07:19:44 följande:

    Han dricker välling och äter smakportioner men i 2dagar har han bara druckit välling för att han ska få mer vätska.

    Igår åt han knappt 100ml 2ggr på fm, 160ml vid två, knappt 100ml två ggr igen innan han somna vid halv nio, 160ml vid halv fem.

    4-5blöjor i rad med rosa i och ringde 1177. Ska in till sjukhuset nu.


    Ok vad bra att ni fick hjälp av sjukvården. Hoppas det går bra för er men det tror jag nog att det gör.
  • OliviaOlja
    rere88 skrev 2014-11-21 19:08:55 följande:

    Var inget blod i urinen. "Bara" koncentrerat urin. :)


    Ok ja det var ju bra. Det är alltid bra att ta det säkra före det osäkra.
  • Natulcien
    rere88 skrev 2014-11-21 07:19:44 följande:

    Han dricker välling och äter smakportioner men i 2dagar har han bara druckit välling för att han ska få mer vätska.

    Igår åt han knappt 100ml 2ggr på fm, 160ml vid två, knappt 100ml två ggr igen innan han somna vid halv nio, 160ml vid halv fem.

    4-5blöjor i rad med rosa i och ringde 1177. Ska in till sjukhuset nu.


    I perioder så kan de ju tappa lite aptit. Kanske han har en infektion i kroppen eller tänder på väg?
    Men äter han ingen bröstmjölk eller ersättning? Enbart välling och smakportioner är ju väldigt näringsfattigt. Kanske bättre att ge honom ersättning istället om han nu äter dålig, så att han får i sig näring..?
Svar på tråden sonen sjuk...får ingen ro i själen...hjälp mig!