• Danny179

    Älskar henne men hon kan ej få barn

    Hej

    Min tjej är 38 år. Vi har försökt att få barn naturellt i flera år menb ej fungerar. Efter besök hos doktorn så får hon inte ägglossning. Men hon har även problem med annat så det är inte det enda..
    Vi går nu på IVF och efter 3 befruktningar blev det första inge och dem 2 andra missfall.  Vi ska nu försöka igen.

    Jag älskar henne och vill leva med henne men jag kan inte tänka mig att leva utan ett biologiskt barn. Hon har barn sen innan  och jag önskar jag hade det med. Då skulle jag inte ha sån panik,.
    Nu har det kommit till det stadiet att jag önskade jag hade gjort någon gravid som ung . Bara jag hade någon där ute.
    Allt jag vill är att ha barn. Allt jag vill är att vara tillsammans med min tjej. OM inte det ¨år ihop, vad ska jag då göra??
    inte varit singel en dag i mitt liv typ .

    Hade gärna gjort någon gravid som visste om min situation och som tog hand om barnet. Hjälpt varandra?!
    Är det enda jag kan komma på.

    Vill du ha barn? Kan tänka mig att avstå uppväxt t.o.m enbart för att veta att jag har ett barn någonstans där ute

  • Svar på tråden Älskar henne men hon kan ej få barn
  • lilly

    Äggdonation eller adoption är inget alternativ? Adoption är ju uteslutet om du verkligen vill ha ett barn som är 'ditt' men din tjej känner kanske att hon vill använda sina ägg och också få ett batn som är hennes? Vad jag förstått har ni gjort provrörsbefruktning men fått missfall? :/tycker inte du ska fundera på att lämna henne för att du själv vill ha barn, en annan sak om hon inte VELAT men hon kan ju inte och att du då lämnar henne är taskigt. Lite som att 'de enda jag ville med dig var att ha ett barn". Har du ingen 'fadersrelation" med dina styvbarn?

  • Knall

    Nu är jag en kvinna som inte kan få barn. Min sambo har barn sedan innan och det fungerar bra.

    Min största dröm är att bli förälder, men då vill jag vara DELAKTIG.. För min del kan jag tänka mig adoptera. Jag vill vara mamma.

    Så jag undrar;

    Är det verkligen barn du vill ha eller vill du bara avla av dig?


    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Danny179

    Jag vill över hela mitt liv ha ett eget barn. Någon som liknar mig, någon som jag kan lära cykla, osv. jag skulle aldrig se någon annans barn som mitt. då adoption. så det är verkligen inget alternativ.

    Antingen får jag mitt egna barn eller så är jag utan. Men eftersom livet går ut på barn så vill jag inte det.

    Hade jag bara hafty lite sladdungar så hade jag nog inte haft denna panik

  • Knall
    Danny179 skrev 2014-11-20 23:07:04 följande:

    Jag vill över hela mitt liv ha ett eget barn. Någon som liknar mig, någon som jag kan lära cykla, osv. jag skulle aldrig se någon annans barn som mitt. då adoption. så det är verkligen inget alternativ.

    Antingen får jag mitt egna barn eller så är jag utan. Men eftersom livet går ut på barn så vill jag inte det.

    Hade jag bara hafty lite sladdungar så hade jag nog inte haft denna panik


    Har du pratat med din tjej om detta?

    Hur du känner och mår.. det är inte bara vi kvinnor som ser den biologiska klockan skena.

    Du har rätt till dina känslor lika mycket som hon..

    Om ni pratar så kanske ni kan komma fram till något gemensamt. . Äggdonation etc..
    Some cause happiness wherever they go; others whenever they go.
  • Danny179

    vi har pratat om detta,  ,äggdonation med men hon har problem med köldkörtelv och jag tror inte annat ägg hade hjkälp..

  • Anna74a

    Om du känner så starkt så är det nog lika bra att skaffa barn med någon som kan.

    Även om du älskar din partner är detta starkare och kommer förmodligen att gnaga inombords resten av livet.

  • Strato

    Hej!

    Om ni har lyckats bli gravid två gånger (!) så tycker inte jag alls att ni är illa ute. Ni har ju då fantastiska chanser att bli gravida igen! Tänk på att ALLA graviditeter innebär en ungefär 20-25% risk för missfall. Om ni nu även har ökad missfallsrisk så finns det även metoder för att minska denna.

    Ge det 5 försök till och börja sen fundera på alternativ - skulle jag säga. Min starka tro är att ni inte kommer behöva detta.

    Mvh

  • Gweny

    Tycker ni ska försöka vidare och se om något mer finns, som kan ge större chans att lyckas. Om ni ändå älskar varandra.

    Jag har en killkompis, som är ihop med en äldre kvinna och därmed valt bort att få egna barn.

    han sa något fint.

    "Ska jag göra slut med min livs kärlek för att kanske träffa nån ny och kanske få barn"?

    Finns ju aldrig garantier. Lycka till hur du än gör.

Svar på tråden Älskar henne men hon kan ej få barn