• Anonym (Suck)

    Gnälliga småbarnsföräldrar står mig upp i halsen!!!

    Jag måste bara få skriva av mej lite, är det verkligen ingen annan som reagerar på dessa gnällspikar till småbarnsföräldrar som tar över både Facebook och instagram? Det är sömnbrist, skrikiga barn, sjuka barn, folk som parkerar på famileparkeringar, snoriga barn, kladdiga barn, dagispersonal som "tappat bort" barnets vantar, dagis som stänger för tidigt och öppnar för sent, caféer som inte är barnvagnsanpassade, trötta barn, smutsiga barn, diverse gravidkrämpor...etc etc. Ta er i kragen och fixa det liksom, det är väl ingen som har påstått att det skulle vara en dans på rosor att ha barn hela tiden! Jag är fullkomligt livrädd att själv förvandlas till en gnällspik då jag väntar mitt först barn nu i vår. Några tips för att inte fastna i surkärring-träsket? Tröttsamt var ordet!

  • Svar på tråden Gnälliga småbarnsföräldrar står mig upp i halsen!!!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Aff) skrev 2014-11-20 23:02:29 följande:

    Det är så ni kvinnor fungerar. Gnälla på allt oavsett hur bra man har det.


    Tyvärr så stämmer det att det till största del är kvinnor.
  • Anonym (Juty)
    Anonym (Suck) skrev 2014-11-20 23:17:52 följande:
    Tyvärr så stämmer det att det till största del är kvinnor.
    Vilket ju delvis kanske möjligtvis eventuellt kan bero på att kvinnor i större utsträckning tar ansvar för barn och familjeliv och därmed upplever fler saker som framkallar lusten att klaga.

    Med det sagt vill jag säga att jag håller med TS fullständigt. SÅ trött på alla dessa klagande småbarnsföräldrar.
  • Anonym (blööö)
    Anonym (Juty) skrev 2014-11-20 23:29:26 följande:
    Vilket ju delvis kanske möjligtvis eventuellt kan bero på att kvinnor i större utsträckning tar ansvar för barn och familjeliv och därmed upplever fler saker som framkallar lusten att klaga.

    Med det sagt vill jag säga att jag håller med TS fullständigt. SÅ trött på alla dessa klagande småbarnsföräldrar.
    Du är så trött på småbarnsföräldrar så du själv måste gnälla lite?

    Jag tror det beror på gnällkärringar rent generellt som har ett behov av att gnälla och det ser man ju här i tråden. PMS, mens och annat hela tiden.
  • Anonym (Juty)
    Anonym (blööö) skrev 2014-11-20 23:38:54 följande:
    Du är så trött på småbarnsföräldrar så du själv måste gnälla lite? smile2.gif

    Jag tror det beror på gnällkärringar rent generellt som har ett behov av att gnälla och det ser man ju här i tråden. PMS, mens och annat hela tiden.
    Nån måste ju gnälla på gnälliga småbarnsföräldrar, annars kantrar snart universum av ensidigheten :)

    Alla har nog behov av att gnälla, för övrigt, TILL OCH MED såna som inte besväras av pms och mens (herregud vilken chockerande tanke!!!!!!!).
  • Anonym (blööö)
    Anonym (Juty) skrev 2014-11-20 23:46:22 följande:
    Nån måste ju gnälla på gnälliga småbarnsföräldrar, annars kantrar snart universum av ensidigheten :)

    Alla har nog behov av att gnälla, för övrigt, TILL OCH MED såna som inte besväras av pms och mens (herregud vilken chockerande tanke!!!!!!!).
    Haha ja men jag tror PMS och mens påverkar behovet av att gnälla ganska mycket. Märker jag själv nu när mensen är nära och att jag börjar dras med i diskussionen här allt mer
  • Anonym (Juty)
    Anonym (blööö) skrev 2014-11-20 23:48:25 följande:
    Haha ja men jag tror PMS och mens påverkar behovet av att gnälla ganska mycket. Märker jag själv nu när mensen är nära och att jag börjar dras med i diskussionen här allt mer smile2.gif
    Kanske det. Själv blir jag mest rasande när jag har pms, så det blir nog snarare mindre gnäll - och mer skäll - då :)
  • Anonym (blööö)
    Anonym (Juty) skrev 2014-11-20 23:50:50 följande:
    Kanske det. Själv blir jag mest rasande när jag har pms, så det blir nog snarare mindre gnäll - och mer skäll - då :)
    Haha ja mer pang på sådär! Skönt att tråden nu gick från gnälltråd till skojtråd. Skål
  • Anonym (Gnäller aldrig)
    Folk (mammor) brukar gnälla på att jag aldrig gnäller.


    Jag är ganska nöjd med tillvaron och livet, försöker se allt från den ljusa sidan. Jag gnäller faktiskt aldrig. Hon frågade mig hur jag inte kan gnälla över allt och hur jag orkar blablabla.

    Du är den du vill vara. Vill du inte vara en gnällspik så är det bättre att man är medveten om att man kan framstå som det. Så du och jag är inga gnällisar det vet jag
  • Anonym (behöver gnälla ibland!)

    Jag gnäller ibland, inte nödvändigtvis på fb eller instagram, men gnäll blir det! När jag har en massa på jobbet, sambon är på jobb så jag är ensam med sonen som ska lämnas och hämtas på förskolan, sonen har vaknat på fel sida, pendeln står stilla så man inte kommer till jobbet i tid (som just nu!), dålig sömn osv, då behöver jag gnälla lite. Sen känns det bättre och så ser jag fram emot att få åka och hämta sonen och gå till parken och leka! Så, nu har jag gnällt av mig för den här gången. :) Nu dröjer det till nästa gång.

    Men annars håller jag med. Vet många som gnäller var och varannan dag om både det ena och det andra. Jag har tagit bort aviseringarna på dem.

Svar på tråden Gnälliga småbarnsföräldrar står mig upp i halsen!!!