• charrrlotta

    störtblödningar från v12!

    Hej!

    Har lite frågor och undrar om någon varit med om samma sak. Jag fick störtblödningar nu i vecka 12. De var så pass stora att jag fick åka ambulans till sjukhuset.

    Väl där kollade dom bejbis som levde men en bit av moderkakan blödde.

    Blev inlagd och fick då cyklokapron som jag får äta 2 tabletter 3 gånger / dag.

    Blödningarna har minskat men inte slutat helt. Har ätit cyklokapron nu i 5 dagar.

    Är det någon som varit med om detta?

    Jag undrar hur länge man kan äta cyklokapron? Har läst att man kan få blodproppar av den.

    Påverkar det barnet? Läst att det inte finns tillräckliga studier om gravida som använt det.

    Om någon haft liknande, Hur länge blödde ni och åt ni cyklokapron, hur länge? Hur gick förlossningen? Normal förlossning? Hur mår bejbis?

    Har miljoner frågor känns det som och är fruktansvärt orolig..

  • Svar på tråden störtblödningar från v12!
  • isabellab

    Har haft flera blödningar från moderkakan och fått cyklo för det. Mina blödningar slutade på någon dag, hade ca 10%-ig blödning av moderkakan.
    Jag är i vecka 39 nu och efter vecka 26-27 nånstans så slutade mina blödningar. Jag fick gå på crinone vaginalgel från vecka 4 till vecka 32 för att lugna ner livmodern vilket även hjälpte mot blödningarna i moderkakan.

    Jag fick också "förbud" mot sex då det skapar sammandragningar, och inte heller lyfta något. Alltså inte ens en tyngre bok osv.

    Hoppas att det ska gå bra för dig!!

Svar på tråden störtblödningar från v12!