• Anonym (P)
    Äldre 21 Nov 06:17
    796 visningar
    11 svar
    11
    796

    Vet inte om det är positivt eller om jag ska bli besviken?

    Killen sa till mig idag att jag är en av de tre snyggaste tjejer han nånsin har sett, men att vi har så olika utseende att det inte går att rangordna oss.

    Ska jag ta det som en komplimang eller en diss? Jag vill ju vara solklar etta i hans värld, men samtidigt känns det inte som jag kan klaga eftersom han var ärlig och inte ljög för mig.

  • Svar på tråden Vet inte om det är positivt eller om jag ska bli besviken?
  • Anonym (SiSi)
    Äldre 21 Nov 09:30
    #1

    Jaha! Sådana samtal hade jag också med min pojkvän när vi var tonåringar. Omogen helt enkelt.

  • Anonym (T)
    Äldre 21 Nov 09:42
    #2

    Jag hade nog blivit besviken över hur omogen min kille var....och sen hade jag nog sagt att han var en av mina tre bästa älskare.... Skämt åsido, jag tycker det är väldigt barnsligt beteende.

  • Anonym (P) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 14:34
    #3
    Anonym (T) skrev 2014-11-21 09:42:36 följande:

    Jag hade nog blivit besviken över hur omogen min kille var....och sen hade jag nog sagt att han var en av mina tre bästa älskare.... smile5.gif Skämt åsido, jag tycker det är väldigt barnsligt beteende.


    Han verkar dock tycka att han gett mig en jättefin komplimang, för han räknar in alla tjejer han nånsin sett (alltså inte varit ihop med).

    Blev riktigt förvånad för han är inte omogen i övrigt och vi är runt 30.
  • Anonym (P) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 18:11
    #4

    Puffar upp

  • Anonym (Erfar­enhet)
    Äldre 23 Nov 18:15
    #5

    Det din kille sa är inte värre än vad min man sa till mig när vi var nygifta. Jag berättade att jag var vald till klassens snyggaste tjej i 9:an varpå han tittar på mig och säger: Ta inte det här på fel sätt men det har jag svårt att tro för så snygg är du inte.

    Den kommentaren har jag fortfarande inte kommit över och det är snart 20 år sen. Inte för att jag tror att jag är snyggast i världen men vem säger så till sin nyvigda hustru?

  • dirty8­8
    Äldre 23 Nov 18:20
    #6

    Själv sa jag till mitt ex att "du är ju ingen 10a direkt". Jag är singel nu.
    Jag lider av ofta återkommande temporär autism och har svårt att ljuga när någon frågar mig frågor som har ett rätt och ett fel svar.

  • Anonym (nufti­g)
    Äldre 23 Nov 18:34
    #7

    Om det var menat som en komplimang så försök ta det som en komplimang, det är mitt råd. Du lär inte komma längre än så.

    Jag fattar i alla fall exakt vad han menar. Jag tycker t.ex. att både Orlando Bloom och George Clooney är jättesnygga men det går inte att rangordna dem mot varandra, lika lite som man bedömer en saluki och en irländsk setter efter samma kriterier.

    Salma Hayek, Grace Jones och Gwyneth Paltrow samma sak- alla är vackra/coola kvinnor men på helt olika sätt.

  • Anonym (P) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 18:40
    #8
    Anonym (nuftig) skrev 2014-11-23 18:34:15 följande:

    Om det var menat som en komplimang så försök ta det som en komplimang, det är mitt råd. Du lär inte komma längre än så.

    Jag fattar i alla fall exakt vad han menar. Jag tycker t.ex. att både Orlando Bloom och George Clooney är jättesnygga men det går inte att rangordna dem mot varandra, lika lite som man bedömer en saluki och en irländsk setter efter samma kriterier.

    Salma Hayek, Grace Jones och Gwyneth Paltrow samma sak- alla är vackra/coola kvinnor men på helt olika sätt.


    Enligt honom var det i allra högsta grad en komplimang och när jag inte tog det som en sån blev han ledsen. Han säger precis som du där i dina exempel. Han kallar mig dagligen "otroligt vacker", så det är ju knappast så att han anser att jag är ful eller så. Däremot är det ju inte så kul att jag delar plats med två andra tjejer som han sett (en var dock kändis, så henne kan man kanske ha överseende med).
  • dirty8­8
    Äldre 23 Nov 18:49
    #9
    Anonym (P) skrev 2014-11-23 18:40:14 följande:
    Enligt honom var det i allra högsta grad en komplimang och när jag inte tog det som en sån blev han ledsen. Han säger precis som du där i dina exempel. Han kallar mig dagligen "otroligt vacker", så det är ju knappast så att han anser att jag är ful eller så. Däremot är det ju inte så kul att jag delar plats med två andra tjejer som han sett (en var dock kändis, så henne kan man kanske ha överseende med).
    Din önskan är att han ska ljuga för dig så du inte ballar ur. Du har nämligen sett på romantiska komedier med Adam Sandler där han säger till sin tjej att hon är den vackraste han någonsin sett.

    Tror du att två människor som är medvetna om sin fulhet kallar varandra för "den vackraste jag träffat".

    Kanske är det jag som är knepig som inte förstår sånt här.
  • Anonym (P) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 19:07
    #10
    dirty88 skrev 2014-11-23 18:49:38 följande:
    Din önskan är att han ska ljuga för dig så du inte ballar ur. Du har nämligen sett på romantiska komedier med Adam Sandler där han säger till sin tjej att hon är den vackraste han någonsin sett.

    Tror du att två människor som är medvetna om sin fulhet kallar varandra för "den vackraste jag träffat".

    Kanske är det jag som är knepig som inte förstår sånt här.
    Han har dock kallat mig världens vackraste flera gånger, så han gör uppenbarligen en skillnad mellan det och det andra han sa.
  • Anonym (-)
    Äldre 23 Nov 19:35
    #11
    Anonym (P) skrev 2014-11-21 14:34:32 följande:
    Han verkar dock tycka att han gett mig en jättefin komplimang, för han räknar in alla tjejer han nånsin sett (alltså inte varit ihop med).

    Blev riktigt förvånad för han är inte omogen i övrigt och vi är runt 30.
    Runt 30 och uttalar sig som en omogen tonåring? Nja.. Om han tror att en tjej skulel ta det som en kompliman är han ju socialt handikappad, eller manipulativ

    men vill du hamna på samma barnsliga nivå som han så säg att han hamnar på topp 3 när det gäller storleken på hans penis och att du inte kan rangordna vilken plats..
    Lägg sen till att du bara varit med 3 stycken också.. Demon
Svar på tråden Vet inte om det är positivt eller om jag ska bli besviken?