• Äldre 21 Nov 10:04
    3271 visningar
    29 svar
    29
    3271

    Några fler som dricker nutrilett?

    Jag har fått i uppgift ifrån min kurator att jag ska berätta för en stor grupp människor att jag VILL, jag SKA och jag TÄNKER gå ner i vikt. Varför hon tycker att det är viktigt att jag gör det är för att jag på något sätt ska få motivation. Jag tänkte egentligen bara fråga om det finns fler här ute som också kämpar för att gå ner i vikt och känner som jag? Vi kanske kan hjälpa varandra att stötta och motivera varandra till ett hälsosammare liv! 

    Jag kan berätta lite kort om mig själv och min bakgrund. Jag är 21 år gammal, är 159 cm lång och väger 116 kg. Detta innebär att jag har ett BMI som ligger på 45, och det är alltså en farlig fetma jag har. Jag har varit överviktig så länge jag kan minnas, men det har blivit allt värre efter att jag fött min son. Stressen, sömnen och andra faktorer spelar in och jag slänger i mig en massa skit för att jag har bråttom. Det blir liksom en ond cirkel av det hela. 

    Nu ska alltså ungefär 50 kg bort, och jag kämpar verkligen! Jag har kontakt med en dietist och hennes råd var att jag skulle börja dricka nutrilett, så just nu dricker jag 5 påsar om dagen och gick ner 4 kg den första veckan. I helgen kom den dåliga vanan fram igen, och jag gick upp 2 kg.... Nu är jag på det igen och jag tänker INTE ge upp! 

    Finns det några fler?

  • Svar på tråden Några fler som dricker nutrilett?
  • Äldre 21 Nov 10:13
    #1

    Ja jag dricker det och har gjort det sedan den 3/11. Äter dock fast föda 1 ggr/dag. I början gjorde jag som du och de första dagarna är värst men nu är det en vana.

    Vill väga 65 kg men jag tror inte att jag kommer dit för jag tycker det är för magert. Tänker mest på cm runt min buk efter att ha fött 4 barn och ja är 42 år. Att WHO rekommenderar 80 cm för kvinnor tycker jag är orimligt. Det står ingenting om de som fött barn eller ej. Och om man har hel magmuskel eller ej.

    Så nu väger jag 73kg och har ett magmått på 89cm..ska ned till 85 cm minst. :-P

  • Äldre 21 Nov 18:46
    #2
    The past is now skrev 2014-11-21 10:13:21 följande:

    Ja jag dricker det och har gjort det sedan den 3/11. Äter dock fast föda 1 ggr/dag. I början gjorde jag som du och de första dagarna är värst men nu är det en vana.

    Vill väga 65 kg men jag tror inte att jag kommer dit för jag tycker det är för magert. Tänker mest på cm runt min buk efter att ha fött 4 barn och ja är 42 år. Att WHO rekommenderar 80 cm för kvinnor tycker jag är orimligt. Det står ingenting om de som fött barn eller ej. Och om man har hel magmuskel eller ej.

    Så nu väger jag 73kg och har ett magmått på 89cm..ska ned till 85 cm minst. :-P


    Oj! Vad duktigt! Hur många kilon har du gått ner än så länge? Hur tycker du att det fungerar annars? :)
  • Äldre 21 Nov 19:27
    #3

    4-5 kg..det går bra tycker jag. Fryser mycket men det är ju bättre än att bära på tunga kilon.

  • dirty8­8
    Äldre 21 Nov 22:48
    #4

    Är det inte jättejobbigt att köra soppdiet? Varför gör ni det?

  • Äldre 22 Nov 19:13
    #5

    Bra jobbat! :D jag har långt kvar till min målvikt men det är iallafall på god väg :)

    Dirty88, jag dricker nutrilett för att få igång fettförbränningen. Jag har en ökad risk att få hjärt och kärlsjukdomar och andra sjukdomar för att jag har det i släkten + att jag har varit rökare, har ingen kondition och att jag är riktigt överviktig. Jag tycker det är enkelt att dricka nutrilett då det går snabbt att fixa :) dock inte lika gott som riktig mat :)

  • Äldre 22 Nov 23:58
    #6

    Hej jag är i nästan samma sits som du jag väger 120 och är 172

    Jag har börjat med nutrilett men det är inte alla gott. Jag vet inte hur jag ska klara det.

    ???? Jätte jobbigt.

    Men ska kämpa strikt

    Mitt mål fram till sluter av december är -10 till 15 kg. Kommer jag klara det om jag dricker bara nutrilett ? Men jag orkar doc bara 2 påsar om dagen .dom är väldigt mättande tycker jag.

    Tack för ditt svar(i för väg)

  • dirty8­8
    Äldre 23 Nov 00:36
    #7
    regnskogen skrev 2014-11-22 19:13:51 följande:

    Bra jobbat! :D jag har långt kvar till min målvikt men det är iallafall på god väg :)

    Dirty88, jag dricker nutrilett för att få igång fettförbränningen. Jag har en ökad risk att få hjärt och kärlsjukdomar och andra sjukdomar för att jag har det i släkten + att jag har varit rökare, har ingen kondition och att jag är riktigt överviktig. Jag tycker det är enkelt att dricka nutrilett då det går snabbt att fixa :) dock inte lika gott som riktig mat :)


    "för att få igång fettförbränningen"? 
    Varför kör ni nutrilett istället för kaloriunderskott på vanlig mat kanske jag skulle frågat.
  • Äldre 24 Nov 07:37
    #8

    Dirty88, men jag skrev ju det? Jag väljer nutrilett för att det är enkelt :)

  • Äldre 25 Nov 05:48
    #9

    Patricia, förlåt - missade ditt inlägg. Det smakar väldigt konstigt ifrån början men sen blir man van :) jag har inte vågat att ställa mig på vågen än, så jag vet inte om det har gett resultat :)

  • Äldre 26 Nov 19:37
    #10

    Hej samma här jag vågar inte titta.....

    Jag har fortfarande inte vant mig vid det än heller ????

Svar på tråden Några fler som dricker nutrilett?