• Anonym (Kaffedraken)

    Lanzarote med bebis??

    Jag och min sambo ska åka till Lanzarote i mitten på januari med våran då 7,5 mån dotter. Det är första resan med barn så jag känner mig super nervös! Skulle gärna vilja ha tips på vad man ska ha med sig till bebis på resan och vad som man kan skippa som finns att köpa där? Det kommer vara en temperatur på 20-25 grader. Kan hon bada i poolen i den åldern? Vad bör hon ha för badkläder i såntfall? Packade ni ner mat för en hel vecka i resväskan eller köpa där? Vad tar man med sig på flyget som är 6 timmar? Får man ha färdig ersättning med sig? Ja alla möjliga tips är välkomna!

  • Svar på tråden Lanzarote med bebis??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tror absolut inte det är några problem att resa.
    Har rest massor med vår son.
    På lanzarote finns allt och det är inte så varmt i januari så packa med varma kläder  till kvällarna. (men om du är osäker på vad hon tål kan du ju ta med eftersom det kan vara svårt att läsa om du inte kan språket)
    Till flyget får du nog inte ta in tetra med ersättning bättre med pulver.

  • Anonym (Kaffedraken)

    När vi var på Mallorca med vår dotter som då var fem månader så badade hon i babypoolen några korta stunder. Babysimbyxor är ett måste och sen hade vi bara en kortärmad body på henne. På bra hotell är det ju ofta tak över babypoolen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    MIn son har badat i poolen från han var ett halvtår han har bara haft badbløja
    Tycker det har blivt så kallt med solskyddskläder när det inte är riktigt varmt och det blåser ju en del där också så det kan bli kallt att bada med mycket kläder på sig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ha en rejäl bra vagn! Det kan ju vara ganska ojämna underlag och trappor osv utomlands och att då ha någon klen sulky är nog rätt jobbigt. Vi var jätteglada över vår Emmaljunga city cross på resor.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Alexi skrev 2014-11-22 10:10:41 följande:

    Ha en rejäl bra vagn! Det kan ju vara ganska ojämna underlag och trappor osv utomlands och att då ha någon klen sulky är nog rätt jobbigt. Vi var jätteglada över vår Emmaljunga city cross på resor.


    Jag har en Emmaljunga city cross hemma men hade derimot inte velat ha med den på resor,har varit super nöjd med vår troller resevagn. Tycker inte man behöver en sån rejäl vagn när det inte är snö. Det svårare att packa med sig  den stora och så är det stor risk att den blir skadad på flyget om man inte har speciel väska till den.
    Men smaken är som baken :) Nu ska vi till gran canaria och vår dotter är 3 månader så då blir resevagnen för stor så vi tar med emmaljungan så då kanske jag ändrar mig ;)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack så mycket för era svar!! Tycker det är så svårt att veta hur mycket och vad hon kommer äta. Hon äter bara pytte små mängder mat än så länge och ett grötmål. Hon är 6 mån nu. Men hon kanske äter en helt burk i januari? Ja svårt att veta. Men bra blöjor och sånt finns i Lanzarote? Jag är osäker om hotellet har en babypool. Tror mer det är en uppvärmd barnpool. Vi har köpt en joie mirus som vi tänkte ha med på resan. Hoppas den är stabil nog? Jag hörde något om att man bör vaccinera barnet mot mässlingen innan man åker, har ni behövt vaccinera era små mot något när ni rest i Europa?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi hade som sagt inte nån specielt rejäl  vagn  bara vår resevagn och det gick hur bra som hälst och på lanzarote är det ganska platt tyckte jag.
    Ja pamers blöjor och sånt finns  barnmat från nestle. 
    Jag har inte vaccinerat mer än det vanliga och hepatit a  och kolera då vi åkte till egyptien.

  • Anonym (Kaffedraken)

    På Lanzarote funkar nog vilken vagn som helst. Bra vägar, snyggt och ordentligt ställe. Du kanske ska dubbelkolla med flygbolaget vad du får ha i handbagaget. Jag hade packat så mycket ersättning som möjligt där, i och med risken att övrigt bagage kan hamna på villovägar. Annars är det typ vanliga sommarkläder och några varmare kläder.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vart ska ni på Lanzarote? Flamingo Beach resort var vi på med Fritidsresor för en vecka sedan. De har bebispool med tak på och en artificiell sandstrand nedanför hotellet, perfekt för barn :) Stor supermarket med pampers, klämpåsar med fruktmos och barnmat från nestle. Hade vi haft 7,5-månaders hade vi inte behövt köpa någonting förutom välling som de inte har där.

    På flygresan kan ni be flygvärdinnorna om varmt och kallt vatten för att fixa ersättning till bra temp. I övrigt, ja, hur underhåller man en 7,5 månaders? Alla barn är olika, vår vilde var 8 mån när vi åkte till Teneriffa, vilket också är 6 timmar. Det var INTE kul, men det var ju bara att hålla ut liksom. Bredvid oss satt en ensam mamma med en tvååring och en lika gammal som vår. De sov och höll sig i schack hela resan. Vi var en cirkus i jämförelse, ha, ha!

    Ta med OMBYTE till både er och bebisen på flyget. Vår lille kaskadspydde hela ersättningsflaskan vid ett tillfälle och det var ju sådär för pappa som inte hade med ombyte. Den lille däremot, hade rena kläder med sig :)

    Badkläder i form av hel soldräkt och en hatt med brätte rekommenderas. Solen är stark för en sån liten även om man håller sig i skuggan.

    Och en vagn med liggläge. Ska ni till något all inclusive kan ni säkert hyra en paraplysulky med liggläge (på Flamingo Beach har de typ Maclarten/Chicco-liknande paraplysulkys för uthyrning), ta med en sådan annars.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Härligt med resa! Vi åkte med en tio-månaders till Kanarieöarna. Vi hade bundit fast snöre på några leksaker. Perfekt på flyget när de tappas och är svåra att få upp igen!

    För oss var det viktigt att barnet kände igen vagnen- han kunde inte sova eftersom den var framåtvänd- något han inte åkt i innan. Kanske nåt att tänka på?

  • Anonym (Kaffedraken)
    isolande skrev 2014-11-24 15:29:47 följande:

    Vart ska ni på Lanzarote? Flamingo Beach resort var vi på med Fritidsresor för en vecka sedan. De har bebispool med tak på och en artificiell sandstrand nedanför hotellet, perfekt för barn :) Stor supermarket med pampers, klämpåsar med fruktmos och barnmat från nestle. Hade vi haft 7,5-månaders hade vi inte behövt köpa någonting förutom välling som de inte har där.

    På flygresan kan ni be flygvärdinnorna om varmt och kallt vatten för att fixa ersättning till bra temp. I övrigt, ja, hur underhåller man en 7,5 månaders? Alla barn är olika, vår vilde var 8 mån när vi åkte till Teneriffa, vilket också är 6 timmar. Det var INTE kul, men det var ju bara att hålla ut liksom. Bredvid oss satt en ensam mamma med en tvååring och en lika gammal som vår. De sov och höll sig i schack hela resan. Vi var en cirkus i jämförelse, ha, ha!

    Ta med OMBYTE till både er och bebisen på flyget. Vår lille kaskadspydde hela ersättningsflaskan vid ett tillfälle och det var ju sådär för pappa som inte hade med ombyte. Den lille däremot, hade rena kläder med sig :)

    Badkläder i form av hel soldräkt och en hatt med brätte rekommenderas. Solen är stark för en sån liten även om man håller sig i skuggan.

    Och en vagn med liggläge. Ska ni till något all inclusive kan ni säkert hyra en paraplysulky med liggläge (på Flamingo Beach har de typ Maclarten/Chicco-liknande paraplysulkys för uthyrning), ta med en sådan annars.


    Haha åh jag hoppas våran lilla tös kommer hålla sig i schack men har svårt att tro det. Hon är en dam med enormt lite tålamod och mycket temperament xD Men det är väl bara att härda ut! Vi kommet bo på hotell Sol Lanzarote och jag försökte läsa på sidan om det fanns babypool, men det verkar inte som dem har det! Tack för alla tips!
Svar på tråden Lanzarote med bebis??