• Anonym (????)

    25-27 år försöker/längtar barn

    Finns det fler som är mellan 25-27 och längtar eller som till och med försöker få barn just nu?

    Jag vill gärna hitta fler i samma situation.

  • Svar på tråden 25-27 år försöker/längtar barn
  • Anonym (Längtande)

    Jag är mitt emellan 24-25 och jag längtar något så sjukt mycket efter barn. Har inte börjar försöka än då min sambo fortfarande studerar men så fort han är färdig så är det dags (2,5 år kvar...). 

  • Anonym (26år)

    Vet inte om din tråd egentligen var riktad till folk i min situation.. 

    Jag har en dotter på 2 år redan, men längtar sjukt mycket efter en liten till. Planen är väl att vänta tills mannen har fått fast jobb. Men just nu är mannen bara hemma varannan eller var tredje helg och då har det inte blivit att vi skyddat oss.. För min del får det gärna ta sig, men självklart är det ju egentligen bättre att vänta tills han får jobb. 

  • Anonym (????)

    Vad skönt att det är fler som är i liknande situation så slipper man känna sig ensam. Jag längtar också sjukt mycket. Min sambo vill gärna gifta sig först (jag med) men det tar sån tid :)

  • Anonym (räcker upp handen)

    Här är en till! 
    25 år och längtar som en idiot. Haha, känner som er, vill helst gifta mig först, men det vet man ju aldrig när det kommer hända! 
    Skulle vara så mysigt med barn!

    Var bor ni? Har ni pratat om att börja försöka? 

  • Anonym (????)

    Vad kul med en till som hänger med i tråden. Jag bor i Stockholm, vi har inte pratat om att försöka än. Men jag känner mer och mer att min sambo börjar närma sig tanken. Men det tar lite tid. Jag är nog lite nojig och tror att barn inte är hur lätt som helst att få (även om det går smidigt för andra) och därför vill jag försöka tidigt för att inte hamna i en situation "om du hade varit den åldern så hade det gått". Nojig haha :)

  • Anonym (26år)
    Anonym (????) skrev 2014-11-27 00:37:10 följande:

    Vad kul med en till som hänger med i tråden. Jag bor i Stockholm, vi har inte pratat om att försöka än. Men jag känner mer och mer att min sambo börjar närma sig tanken. Men det tar lite tid. Jag är nog lite nojig och tror att barn inte är hur lätt som helst att få (även om det går smidigt för andra) och därför vill jag försöka tidigt för att inte hamna i en situation "om du hade varit den åldern så hade det gått". Nojig haha


    Så kände jag med. Var helt säker på att det skulle ta lång tid och var svårt, om det gick över huvud taget. Vi tänkte börjar försöka om 1 år ungefär, men slarvade en del med skydd och efter 2 månader var jag gravid (har ju som jag skrev tidigare en dotter på 2 år).

    Strax efter att dottern fyllde 1 år blev jag gravid igen (också slarv med skydd, inget egentligen aktivt försök) men slutade tyvärr i missfall.

    Jag är mer än redo för barn nr 2 och längtar så jag nästan går sönder. Känner också att jag börjar bli gammal. Fyller 27 i slutat av december. Vill gärna ha 3 barn innan jag är 33 nämligen :) Får väl dock se om mannen går med på det, tror att han är ganska nöjd med att satsa på 2.
  • Anonym (????)
    Anonym (26år) skrev 2014-11-27 01:05:53 följande:
    Så kände jag med. Var helt säker på att det skulle ta lång tid och var svårt, om det gick över huvud taget. Vi tänkte börjar försöka om 1 år ungefär, men slarvade en del med skydd och efter 2 månader var jag gravid (har ju som jag skrev tidigare en dotter på 2 år).

    Strax efter att dottern fyllde 1 år blev jag gravid igen (också slarv med skydd, inget egentligen aktivt försök) men slutade tyvärr i missfall.

    Jag är mer än redo för barn nr 2 och längtar så jag nästan går sönder. Känner också att jag börjar bli gammal. Fyller 27 i slutat av december. Vill gärna ha 3 barn innan jag är 33 nämligen :) Får väl dock se om mannen går med på det, tror att han är ganska nöjd med att satsa på 2.
    Ja jag vill också gärna ha barn, gärna 3 innan 33. Lustigt men det skulle kännas så bra. Har inget nu. Men jag märker att min sambo vill mer och mer men i och med att han gärna tycker att vi ska gifta oss så tar det sån tid. :) skulle kunna tänka mig att det händer om 1 år iaf.

    Kul att det är fler som känner lika dant. Så är man inte ensam om längtan. Var bor du?
  • Anonym (26år)
    Anonym (????) skrev 2014-12-02 19:26:21 följande:

    Ja jag vill också gärna ha barn, gärna 3 innan 33. Lustigt men det skulle kännas så bra. Har inget nu. Men jag märker att min sambo vill mer och mer men i och med att han gärna tycker att vi ska gifta oss så tar det sån tid. :) skulle kunna tänka mig att det händer om 1 år iaf.

    Kul att det är fler som känner lika dant. Så är man inte ensam om längtan. Var bor du?


    Bor i Uddevalla. Sj?
  • Anonym (????)
    Anonym (26år) skrev 2014-12-03 05:04:26 följande:
    Bor i Uddevalla. Sj?
    Stockholm :)
Svar på tråden 25-27 år försöker/längtar barn