• Anonym (Förälder)

    Vibrerar ni era barn?

    Vibrerar ni era barn när ni blir arga på dem? Jag upplever dagens barn väldigt uppkäftiga. Jag har vid ett tillfälle vibrerat min son för att få honom att bli tyst. Det hjälpte. Han har nu i och med det insett att han inte lan bete sig hur han vill.

  • Svar på tråden Vibrerar ni era barn?
  • Ann Cistrus

    Vibrera? Om du menar skaka så absolut inte. Det är livsfarligt att skaka små barn. 


    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Vibratorn)
    Anonym (Förälder) skrev 2014-11-21 14:29:32 följande:

    Vibrerar ni era barn när ni blir arga på dem? Jag upplever dagens barn väldigt uppkäftiga. Jag har vid ett tillfälle vibrerat min son för att få honom att bli tyst. Det hjälpte. Han har nu i och med det insett att han inte lan bete sig hur han vill.


    Vadå som en vibrator eller? 
  • Anonym (Nej)

    Nej jag skakar inte mina barn. Varken när dom var bebisar eller nu. Däremot kan jag bli arg och ryta till på skarpen men jag använder inte fysisk bestraffning, mina barn kan köra med mig ja. Speciellt min 7åring just nu men jag kommer inte skaka,ruska,vibrera(vad du nu menar med det?) ändå. Jag MÅSTE ha tålamod även dagar jag bara vill slänga ut dom alla på balkongen och stänga dörren.

  • Anonym (hh)

    Min farsa knäppte mig på kinden. Komiskt nu i efterhand, men då - gjorde det ont och man blev ledsen. Spelar ingen roll vilken typ av fysiskt straff du använder mot barn. Det är aldrig kul för ett barn att se/känna hur föräldern, ens hjälte och beskyddare, vill göra illa dig.

  • Anonym (Vibratorn)
    frumamma skrev 2014-11-21 14:58:07 följande:

    Shaken baby kallas det och är misshandel.


    Sa TS skaka eller? Nej vibrera!
  • Ogago
    Anonym (Vibratorn) skrev 2014-11-24 08:47:26 följande:
    Sa TS skaka eller? Nej vibrera!
    Och hur vibrerar man ett barn? Frågan har ställts men ingen har brytt sej om att svara, inte ens TS själv.

    Så hur gör man när man vibrerar ett barn? Använder en vibrator eller?

    Om det här är en trolltråd så berätta det istället!
  • Anonym (duh!)
    Ogago skrev 2014-11-24 15:12:39 följande:

    Och hur vibrerar man ett barn? Frågan har ställts men ingen har brytt sej om att svara, inte ens TS själv.

    Så hur gör man när man vibrerar ett barn? Använder en vibrator eller?

    Om det här är en trolltråd så berätta det istället!


    Syftet med en trolltråd är ju att folk ska gå på vad det handlar om. Då berättar man ju inte att det är en trolltråd.
  • Ogago
    Anonym (duh!) skrev 2014-11-24 15:16:42 följande:
    Syftet med en trolltråd är ju att folk ska gå på vad det handlar om. Då berättar man ju inte att det är en trolltråd.
    Ja, men då måste det här vara en trolltråd för folk har ju verkligen gått på vad det handlar om.

    Att bli vibrerad känns ju enbart skönt, mysigt värre, så det kan man ju naturligtvis inte använda som en bestraffning. Att skaka en unge däremot, gör att han faller i medvetslöshet och till och med dör av det, så det kan ju tråden inte bara handla om.

    Alltså en trolltråd.
  • Anonym (duh!)
    Ogago skrev 2014-11-24 15:58:21 följande:
    Ja, men då måste det här vara en trolltråd för folk har ju verkligen gått på vad det handlar om.

    Att bli vibrerad känns ju enbart skönt, mysigt värre, så det kan man ju naturligtvis inte använda som en bestraffning. Att skaka en unge däremot, gör att han faller i medvetslöshet och till och med dör av det, så det kan ju tråden inte bara handla om.

    Alltså en trolltråd.
    Eller så är trådens innehåll riktigt, och då är det ju inget "att gå på". Då är det ju vad det är och alltså ingen trolltråd.

    Och att bli vibrerad låter mysigt, det håller jag med om, så då kan det ju inte vara en så stor grej som dom flesta här vill göra det till.
  • Ogago

    Läste du inte det inledande inlägget som TS skrev? Tror du verkligen hon 'vibrerade' sitt barn för att det var mysigt?

    Frågan som ingen vill eller kan svara på - hur vibrerar man ett barn?

    Trollar du också?

  • Anonym (duh!)
    Ogago skrev 2014-11-24 21:41:33 följande:

    Läste du inte det inledande inlägget som TS skrev? Tror du verkligen hon 'vibrerade' sitt barn för att det var mysigt?

    Frågan som ingen vill eller kan svara på - hur vibrerar man ett barn?

    Trollar du också?


    Eller trollar du?
    Ogago skrev 2014-11-24 15:58:21 följande:
    Att bli vibrerad känns ju enbart skönt

  • Ogago
    Anonym (duh!) skrev 2014-11-25 09:14:55 följande:
    Eller trollar du?
    Ogago skrev 2014-11-24 15:58:21 följande:
    Att bli vibrerad känns ju enbart skönt
    Suck...
Svar på tråden Vibrerar ni era barn?