• Anonym (suck)

    Vi stör varandra vid samsovning men bebis vill ändå inte sova ensam.

    Vad gör vi? Hen har sovit ett fåtal ggr i egen säng och sov betydligt längre och bättre då, nu väcker vi varann hela tiden men ändå kan jag inte lägga ner hen i sängen på kvällen för då vaknar hen direkt och vägrar ligga där.

  • Svar på tråden Vi stör varandra vid samsovning men bebis vill ändå inte sova ensam.
  • Anonym (Ge inte upp)

    Min son vägrade sova någon annanstans än i famnen pâ dagarna under hur lång tid som helst. Däremot pâ kvällarna inför nattsömnen gick det. Men man fick ofta försöka 3-4 ggr innan han liksom somnade in pâ riktigt. Dessutom fick man vänta ett bra tag frân det att han somnat i famnen tills att han kommit in i djupsömn innan man lade ner honom. Och om det inte gick dâ fick man vänta lite igen och sedan börja om igen. Osv. 

    Vi hade också testat att samsova i början men han trivdes mycket bättre i egen säng. Som sagt, det var famnen eller egen säng som gällde, inte ligga bredvid någon. Än idag är det sâ.

  • Anonym (suck)

    Tack, vi får prova ikväll och göra så

  • Masken84

    Ni får öva att lägga barnet i sin säng. Våran dotter nu på 15 månader började sova i sin säng när hon var 2 veckor och hela nätter. Det handlar om att vänja av dom sitt beteende.

  • Anonym (tröttsamt)
    Anonym (n) skrev 2014-11-21 18:30:34 följande:

    Ts:
    Sen när sover hönor i människors sängar?


    Du vet väl att många ord betyder något annat på andra språk?

    'Dig' är ett pronomen, andra person singular, på svenska, men betyder 'gräva' på engelska.
    'Port' är en slags öppning/dörr på svenska, men betyder 'hamn' på engelska.
    Och när man pratar om en 'kock' på svenska...ja, då betyder det något helt annat på engelska...

    Detta tjat om hönor som många ägnar sig åt tyder på en enorm okunskap om språk.
  • Anonym (suuuuuck)
    Anonym (tröttsamt) skrev 2014-11-21 19:26:58 följande:
    Du vet väl att många ord betyder något annat på andra språk?

    'Dig' är ett pronomen, andra person singular, på svenska, men betyder 'gräva' på engelska.
    'Port' är en slags öppning/dörr på svenska, men betyder 'hamn' på engelska.
    Och när man pratar om en 'kock' på svenska...ja, då betyder det något helt annat på engelska...

    Detta tjat om hönor som många ägnar sig åt tyder på en enorm okunskap om språk.

    Och "barn" betyder lada på engelska. Vet inte vad hen-hatarna kallar sina avkommor för man kan ju inte kalla sitt eget kött och blod för lada heller!
    Gud att jag blir trött på folk!

  • Maria 164

    Mitt enda tips är att förvärma barnsängen till kroppstemperatur med hjälp av värmedyna/vetekudde/varmvattenflaska innan man försöker lägga ner det sovande barnet där. Annars ge upp och köpa en större säng, men där är min erfarenhet att man oavsett hur mycket plats det borde finnas får det väldigt trångt ute på kanten som förälder.


    Lycka till!


     

  • Anonym (meri)

    Testa magläge. Först på dagen under uppsikt. Funkar det, köp andningslarm och kör även på natten. Gjorde ENORM skillnad för min son och oss. Vi kunde inte heller samsova.

  • Skumbollen
    Maria 164 skrev 2014-11-21 19:45:41 följande:

    Mitt enda tips är att förvärma barnsängen till kroppstemperatur med hjälp av värmedyna/vetekudde/varmvattenflaska innan man försöker lägga ner det sovande barnet där. Annars ge upp och köpa en större säng, men där är min erfarenhet att man oavsett hur mycket plats det borde finnas får det väldigt trångt ute på kanten som förälder.


    Lycka till!


     


    Precis vad jag skulle säga :) en petflaska med varmvatten i spjälsängen som får byta plats med bebisen vid läggning. Lycka till :)
  • Anonym (Ge inte upp)
    Anonym (meri) skrev 2014-11-21 19:53:02 följande:

    Testa magläge. Först på dagen under uppsikt. Funkar det, köp andningslarm och kör även på natten. Gjorde ENORM skillnad för min son och oss. Vi kunde inte heller samsova.


    Skulle personligen inte testa magläge, det rekommenderas inte innan barnet är gammalt nog att vända sig runt själv, andningslarm eller ej.
Svar på tråden Vi stör varandra vid samsovning men bebis vill ändå inte sova ensam.