• Anonym (Pinnen)

    Tjockisars försvarstal? Del 2

    Jaha ja, kära ni som följde min förra tråd.
    www.familjeliv.se/forum/thread/74341488-tjockisars-forsvarstal

    Idag kom det då på nyheterna, ni som försvarar er fetma kan ju lyssna/läsa direkt.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6024320

    Det är ju helt sjukt så mycket pengar fetman kostar, lika mycket som världens krig eller som rökningen.

    Ni som dömer ut BMI kan ju också ta och läsa vad Stephan Rössner, professor emeritus vid Karolinska Institutet  som forskar om fetma säger.

    Alla kan såklart inte vara smala och vältränade men alla borde försöka att åtminstone inte bli så tjocka att de utvecklar fetma.
    Jag undrar hur man kan låta det ske... märker man inte vart det är på väg när kilon börjar smyga sig på?

  • Svar på tråden Tjockisars försvarstal? Del 2
  • Anonym (Pinnen)

    Det är inte mobbing, det handlar om människors hälsa och om otroliga mängder pengar.

  • Långbenopluto
    Anonym (Pinnen) skrev 2014-11-21 19:44:17 följande:

    Det är inte mobbing, det handlar om människors hälsa och om otroliga mängder pengar.


    Men varför fortsätter du inte diskutera i den tråd du redan har? 
  • Anonym (K)

    Äh jäkla tråkmåns. Jag har fetma, drygt 25 kilo, så första "steget" typ och jag har inte varit till en läkare sen jag tog ut blindtarmen 2001. Fy faaan för mig och mitt förstörande av den svenska ekonomin med min själviska och onyttiga fetma. Buhu.

  • Anonym (Pinnen)
    Tines skrev 2014-11-21 20:07:28 följande:
    Men varför fortsätter du inte diskutera i den tråd du redan har? 
    Nej det har du rätt i, varför gjorde jag inte det?
    Kopierar in detta där och glömmer denna.
  • Anonym (Pinnen)
    Anonym (K) skrev 2014-11-21 20:43:06 följande:

    Äh jäkla tråkmåns. Jag har fetma, drygt 25 kilo, så första "steget" typ och jag har inte varit till en läkare sen jag tog ut blindtarmen 2001. Fy faaan för mig och mitt förstörande av den svenska ekonomin med min själviska och onyttiga fetma. Buhu.


    Nänä, just nu ja.
    Buhu på dig själv.

    Och adjö, nu återgår jag till min gamla tråd, du är välkommen dit.
Svar på tråden Tjockisars försvarstal? Del 2