• Anonym (Fråga­nde)
    Äldre 21 Nov 20:19
    26898 visningar
    244 svar
    244
    26898

    Hade du tillåtit din man att resa bort med din väninna?

    Låtsas att du har en nära väninna som är väldigt attraktiv och singel som delar ett specialintresse med din man. Vi kan säga att de båda gillar att fiska. Själv tycker du att fiske är väldigt tråkigt och känner dig helt uttråkad och även lite utanför när de diskuterar detta, men hittils har du tyckt att grejen är ok för att de gillar samma sak och det är trevligt att de har varandra att prata med detta om.

    Tänk nu att din väninna har fått en temaresa som handlar om deras hobby för två till något land med roliga speciella fiskegrejer. Din väninna vill bjuda med din man. Den här typen av resa är en dröm för honom och henne. Du själv skulle tycka att det var skittrist. De kommer bra överens, har samma intresse och kommer vara nästan isolerade de två i en stuga nånstans i vildmarken i ett helt annat land i en hel jäkla vecka, exklusive 2 dagar som går åt till att flyga byta flyg etc. alltså de två, tillsammans ensamma i nio dagar.

    Är det ok?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du tillåtit din man att resa bort med din väninna?
  • Äldre 21 Nov 20:22
    #1

    Eftersom jag kan resa iväg med min (för mig) snygga killkompis så måste jag även låta min man att göra samma...

  • Nyfike­n gul
    Äldre 21 Nov 20:23
    #2

    jag hade utan problem fixat detta. Då jag litar på både min man och min väninna.  Och jag är inte det minsta svartsjuk heller. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 21 Nov 20:35
    #3

    Jag hade inte haft nåt problem med det. (Fast jag tvivlar på att min man skulle vilja.)

  • Anonym (---)
    Äldre 21 Nov 20:37
    #4
    Nyfiken gul skrev 2014-11-21 20:23:32 följande:

    jag hade utan problem fixat detta. Då jag litar på både min man och min väninna.  Och jag är inte det minsta svartsjuk heller. 


    Men du lever väl i ett öppet förhållande där det är OK att ha sex med andra? Jag uppfattar det som att TS har en helt annan syn på gränser i ett förhållande. Att du inte är det minsta svartsjuk är väl en grundläggande förutsättning för att kunna leva i ett öppet förhållande?
  • Äldre 21 Nov 20:40
    #5

    Skulle inte kunna tänka mig att vare sig min man eller någon av mina vänner skulle gå bakom ryggen på mig, litar väldigt mkt på dom. Så hade inte haft nåt problem med det.

  • Äldre 21 Nov 20:40
    #6

    Jag har bara så svårt för uttryck som "jag tillåter/tillåter inte detta" och "han får inte träffa den och den" i vuxna relationer.
    Den som vill vara otrogen har alla möjligheter att vara det, med eller utan resa. Att försöka kontrollera det genom att tillåta eller förbjuda olika aktiviteter hjälper inte, snarare tvärtom.

    Jag lever inte någon kärleksrelation men hade jag gjort det hade jag sagt go for it, vilken tur att få bli medbjuden på en sån resa! 

  • Loriya­na
    Äldre 21 Nov 20:44
    #7

    Självklart hade det inte varit ok. När man är i ett förhållande och kanske har barn samt fast jobb, ja då har man inte så himla mycket fritid. Att då välja att spendera denna fritid med någon utanför familjen tycker jag låter rätt udda och inget jag personligen skulle göra. Jag hade i det fallet hellre valt att försöka hitta det roliga i att fiska så att jag kunde spendera den här kvalitetstiden med min partner. Förhoppningsvis skulle han också göra detsamma gentemot mig.

  • Anonym (Nej)
    Äldre 21 Nov 20:55
    #8
    -1

    Nej jag skulle inte tillåta det. Jag skulle tycka det var pinsamt att erkänna och berätta att jag inte pallar med tanken på de tillsammans i en vecka men skulle inte heller kunna bita ihop och låta honom resa. Tror även han skulle förstå för han hade inte godtagit motsatt senario då han är mycket mer svartsjuk än jag.

  • Handta­get
    Äldre 21 Nov 20:56
    #9
    +1

    Har varit med om en liknande situation. Dock var det en tjejkompis till oss vars partner blev medbjuden av en kollega en vecka till Afrika. Och hon tyckte inte art det var okej. Hon tyckte att det var alldeles för intimt att resa utomlands med en kompis. Om jag håller helt med henne! Visst min man hade fått göra det, men jag hade blivit otroligt besviken att han väljer art resa med en annan kvinna.

  • Äldre 21 Nov 20:57
    #10

    För mig hade det varit helt ok,men  frågan är ju hur nära är du din väninna alt. din man eftersom du uppenbarligen inte litar på dom ?
    I de bästa av världar så ska man ju lita på människor i sin närhet men verkligheten ser ju annorlunda ut. Tyvärr 


    Goodness me
Svar på tråden Hade du tillåtit din man att resa bort med din väninna?