• Anonym (Förtvivlad)

    Min kille sitter i häkte

    Måste bara få skriva av mig. Jag och min kille ska få barn i februari. Han har en väldigt mörk bakgrund med 6 års fängelse. Han kom ut för 5 månader sen men nu har han blivit häktad och väntar några års fängelse till. Om inte de va illa nog så har det även kommit fram att han har gått bakom min rygg och varit med minst en annan. Känner mig helt maktlös i denna situation. Han har restriktioner så jag får inte ha någon kontakt med han så han är helt ovetande om att jag vet vad han hållit på med. Jag har tidigare lovat han att vad som än händer kommer jag hjälpa han så han får en bra relation med sin kommande dotter. Men nu vet jag inte om jag kan hålla detta. Hur mycket ska man acceptera bara för de är ett barn med i bilden? Hon kommer ha de så mycket bättre utan han i sitt liv. Ska jag verkligen behöva åka till ett fängelse och hälsa på han varannan vecka så han får träffa henne efter allt han gjort??

  • Svar på tråden Min kille sitter i häkte
  • Anonym (Förtvivlad)
    Tines skrev 2014-11-21 22:42:32 följande:

    Så blir det när man skaffar barn med kåkfarare.... så du kan gnälla nån annanstans..... jag tycker inte synd om dig, bara det oskyldiga barnet......


    Jag är inte ute efter att någon ska tycka synd om mig.
  • Anonym (Förtvivlad)
    taquine skrev 2014-11-21 22:49:26 följande:

    Ja vad tycker du vi ska säga ? Vill tycka synd om dig men tyvärr ,kan inte. Du visste om hans bakgrund och ändå skulle du bli gravid..
    När ska dessa brudar lära sig egentligen?  Samt vilket socialt arv dessa oskyldiga ungar fårGråter Blir ledsen på riktigt för dessa stackars ungars skull 


    De va inte planerat, och efter att ha förlorat ett barn tidigare så va de omöjligt att välja abort.
  • Acinorev

    Men du, moralkakan, gå och var bitter för dig själv eller ta tag i ditt liv och sluta vara bitter.

    TS, extremt jobbig situation. Gör det bästa av det och slå dig fri. Låt honom få ha en relation med barnet. Jag tror det blir bäst för alla parter. Förutsatt att han behandlar er väl. Du och barnet ska vara i fokus. Jag hoppas, för er del, att han vaknar till och förstår vad han försakar om han fortsätter på samma vis.
    Jag förstår att du är arg, ledsen och sårad men ge honom en chans att bättra sig. Det innebär inte att ni måste leva tillsammans eller att han ens behöver ha barnet växelvis. Men ge honom en chans och lägg ditt fokus på dig och ditt barns bästa.

  • taquine
    Acinorev skrev 2014-11-21 22:53:48 följande:
    Men du, moralkakan, gå och var bitter för dig själv eller ta tag i ditt liv och sluta vara bitter.

    TS, extremt jobbig situation. Gör det bästa av det och slå dig fri. Låt honom få ha en relation med barnet. Jag tror det blir bäst för alla parter. Förutsatt att han behandlar er väl. Du och barnet ska vara i fokus. Jag hoppas, för er del, att han vaknar till och förstår vad han försakar om han fortsätter på samma vis.
    Jag förstår att du är arg, ledsen och sårad men ge honom en chans att bättra sig. Det innebär inte att ni måste leva tillsammans eller att han ens behöver ha barnet växelvis. Men ge honom en chans och lägg ditt fokus på dig och ditt barns bästa.
    Är du mig du kallar moralkakan ?,-) Tja som man känner sig själv osv..
    Orkar inte argumentera med detta klientel denna sena timme känner jag .. Ja lycka till då eller nåt
    Goodness me
  • Anonym (suck)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2014-11-21 22:38:20 följande:

    Ska jag verkligen behöva åka till ett fängelse och hälsa på han varannan vecka så han får träffa henne efter allt han gjort??


    Ja, det måste du. Han ska väl lära känna sitt eget barn??

    Så blir det när man skaffar barn med idioter.....!!
  • Anonym (Förtvivlad)
    Acinorev skrev 2014-11-21 22:53:48 följande:

    Men du, moralkakan, gå och var bitter för dig själv eller ta tag i ditt liv och sluta vara bitter.

    TS, extremt jobbig situation. Gör det bästa av det och slå dig fri. Låt honom få ha en relation med barnet. Jag tror det blir bäst för alla parter. Förutsatt att han behandlar er väl. Du och barnet ska vara i fokus. Jag hoppas, för er del, att han vaknar till och förstår vad han försakar om han fortsätter på samma vis.
    Jag förstår att du är arg, ledsen och sårad men ge honom en chans att bättra sig. Det innebär inte att ni måste leva tillsammans eller att han ens behöver ha barnet växelvis. Men ge honom en chans och lägg ditt fokus på dig och ditt barns bästa.


    Vi kommer absolut inte fortsätta va tillsammans. De finns inte en chans. Jag accepterar inte det han har gjort mot mig.
  • Anonym (brev)

    Om du vill kontakta honom, så kan du skriva brev trots att han har restriktioner...

  • Anonym (suck)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2014-11-21 23:15:55 följande:
    Vi kommer absolut inte fortsätta va tillsammans. De finns inte en chans. Jag accepterar inte det han har gjort mot mig.
    Vad har han gjort mot dig då??
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (brev) skrev 2014-11-21 23:19:12 följande:

    Om du vill kontakta honom, så kan du skriva brev trots att han har restriktioner...


    Jo jag vet men han får inte breven förrän han släpps eller dom tar bort hans restriktioner
  • Anonym (Förtvivlad)
    Anonym (suck) skrev 2014-11-21 23:22:32 följande:
    Vad har han gjort mot dig då??
    Han har varit otrogen minst en gång ..
Svar på tråden Min kille sitter i häkte