• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket porslin ska vi välja?
  • guchi

    Bra att du serverar förslag, har inte orkat ut för att titta än. Skrattande

  • Centurione

    "Arv" skulle jag ta. Både enkla, rejäla och fina med den lite sirliga volangkanten. Känns som en gammal ärvd finservis, fast det "bara" är IKEA!

    Min drömservis är dock Ostindia Floris (eller vanliga Ostindia, fast den tillverkas inte längre - det går förresten att blanda de två). Men den är ju betydligt dyrare.


  • Emmut

    Ta INTE arv, jag är sjukt onöjd med mina! Visst de är fina, innan man ätit på dem. Repar sig något förskräckligt fort och har nu haft dem i knappt ett halvår och de ser 100x värre ut än mina föräldrars 25 år gamla porslin. Botten är mer grå än vit. Väldigt synd.

  • Centurione
    Emmut skrev 2014-11-22 10:02:28 följande:

    Ta INTE arv, jag är sjukt onöjd med mina! Visst de är fina, innan man ätit på dem. Repar sig något förskräckligt fort och har nu haft dem i knappt ett halvår och de ser 100x värre ut än mina föräldrars 25 år gamla porslin. Botten är mer grå än vit. Väldigt synd.


    Det visste jag inte - bra att du varnar! Fast det där gäller mycket från IKEA, i min erfarenhet. Det kan SE lika fint ut som det från andra butiker, men man får såklart vad man betalar för. IKEA-prylarna håller helt enkelt inte lika bra kvalitet som de dyrare.
  • Mithi
    Emmut skrev 2014-11-22 10:03:46 följande:

    Såhär ser än av de BÄTTRE ut...


    Oj, det där såg ju inte alls trevligt ut. Jag har ju räknat med att kvaliteten på ikeas tallrikar inte är den bästa på grund av priset, men att de skulle se ut sådär efter ett halvår hade jag aldrig räknat med. Andra påstår att dom är bra :-/
  • Mithi
    Rainbow Dash skrev 2014-11-22 12:18:20 följande:

    Av dessa skulle jag välja färgrik.


    Får man höra din motivering? :)

    Skulle du välja vit, limegrön eller turkos?
Svar på tråden Vilket porslin ska vi välja?