• Anonym (Kuckeliklump)

    Hen och en........ eller fler?

    Orkar inte tjata mer om hen så då tar jag nästa steg till... en.

    "Om en skulle" istället för "om man skulle" eller liknande.
    "Hur ska en göra om bla bla" istället för "hur ska man göra om".

    Jag HATAR en-snacket mer än hen-snacket!

    Hur långt ska extremfeministerna egentligen få gå???

  • Svar på tråden Hen och en........ eller fler?
  • Anonym (Hin)

    Grejen är kanske att det skall slutas räknas hur många individen är. "En får väl ta och säga det att...."
    "En" till ett barn: Nu hör Du vad jag säger!
    "En" till en äldre dam: Hur vill Ni ha kaffet serverat?
    (PS Hur svaras det på det? Jo, tack Vi vill ha med sockerbit (eller vad???)

    Nu för tiden duar vi de flesta men det var inte jättelängesen de flesta människor hade multipla personligheter så att sägaObestämd. I många andra länder niar man dock fortfarande de som är äldre eller har en högre ställning.
    Hur ska "man" göra då? Är ju ganska kränkande mot kvinnor som inte anser sig vara just män men ändå tvingas kalla sig själva "man".

  • Anonym (Kuckeliklump)
    Anonym (Hin) skrev 2014-11-22 02:07:20 följande:

    Grejen är kanske att det skall slutas räknas hur många individen är. "En får väl ta och säga det att...."
    "En" till ett barn: Nu hör Du vad jag säger!
    "En" till en äldre dam: Hur vill Ni ha kaffet serverat?
    (PS Hur svaras det på det? Jo, tack Vi vill ha med sockerbit (eller vad???)

    Nu för tiden duar vi de flesta men det var inte jättelängesen de flesta människor hade multipla personligheter så att sägaObestämd. I många andra länder niar man dock fortfarande de som är äldre eller har en högre ställning.
    Hur ska "man" göra då? Är ju ganska kränkande mot kvinnor som inte anser sig vara just män men ändå tvingas kalla sig själva "man".


    Fast niandet är en helt annan historia som dessutom är mer eller mindre ickeexisterande längre.

    Nej, det är inte ett dugg kränkande.När man säger "man" i de situationer jag talar om är det könsneutralt.
    Om jag t ex säger "så här gör man" så menar jag inte att bara en man kan göra vad det nu är som ska göras. I det fallet är "man" neutralt.
    Skillnaden kommer om man säger "en man". Eller hur?

    Nej, det där hemska "en" ska bort fortare än kvickt!!!

    "Om en skulle gå och lägga sig", ja eller varför inte två. Eller tre? Idioti.

  • Donum

    Det är ju gammalt talspråk att använda "en", så hur du får det till "extremfeminism" är lite märkligt?

  • Anonym (Kuckeliklump)
    Donum skrev 2014-11-22 09:08:16 följande:

    Det är ju gammalt talspråk att använda "en", så hur du får det till "extremfeminism" är lite märkligt?


    Nej det är det inte, det är dialektalt och används bara i vissa delar av landet.
    Nu har femtruppen bestämt sig för att det är kränkande mot kvinnor och ska omedelbums bytas ut mot "en".
  • Donum
    Anonym (Kuckeliklump) skrev 2014-11-22 09:15:12 följande:
    Nej det är det inte, det är dialektalt och används bara i vissa delar av landet.
    Nu har femtruppen bestämt sig för att det är kränkande mot kvinnor och ska omedelbums bytas ut mot "en".
    Dialektalt eller ej, så har det använts väldigt länge och är inte något nytt påfund, som du försöker att få det till.
  • Anonym (Kuckeliklump)
    Donum skrev 2014-11-22 09:31:33 följande:
    Dialektalt eller ej, så har det använts väldigt länge och är inte något nytt påfund, som du försöker att få det till.
    Ja det är faktiskt det.
    Det finns mycket skrivet med olika argument för "en" och mot "man" i olika fembloggar.
    De upplever kränkthet när man använder det fruktansvärda ordet "man".

    Så nej, jag försöker inte få till det som du uttrycker det.
    Det är så.
    Ivan52x53 skrev 2014-11-22 09:35:00 följande:

    Jag använder en och hen, och vad jag vet så är jag definitivt inte extremfeminist.


    Nej nej... då är det något annat skumt då.

  • Anonym (Kuckeliklump)
    Ivan52x53 skrev 2014-11-22 09:37:05 följande:

    Vad jag vet brukar SD-drägg störa sig på hen. Är du en sådan? Förvånad


    SD-drägg?
    Nej inte vad jag vet.
    Sedan har politik inget med detta att göra.

    Tycker du förresten att det är ok att kalla människor för drägg?
    Hen-användarna brukar ju vara så pk.

    Och till sist, tråden handlar inte om hen utan om EN.

    Så var det med det.
  • Ivan52x53
    Anonym (Kuckeliklump) skrev 2014-11-22 09:41:30 följande:
    SD-drägg?
    Nej inte vad jag vet.
    Sedan har politik inget med detta att göra.

    Tycker du förresten att det är ok att kalla människor för drägg?
    Hen-användarna brukar ju vara så pk.

    Och till sist, tråden handlar inte om hen utan om EN.

    Så var det med det.
    Nja.. SD-drägg är gubbar som har inget annat att göra än att gnälla om allt mellan himmel och jord på nätforum.

    Tja.. SD'are kallar icke-SD'are för pk eller vänsterextremister, så jag hänger med på tåget.

    Jag är inte pk, jag tycker bara att ordet är användbart i vissa situationer. Dock stör jag mig på hen-hatarna...... VILKET är oftast SD-drägg!

    Närå, men de som ogillar "en" ogillar nog hen också.
Svar på tråden Hen och en........ eller fler?