• Anonym (Ska jag?)

    Borde jag ta upp det?

    Hej!

    Det är så att jag har ett litet dilemma. Det finns en kille som jag träffat i snart ett år som jag gillar väldigt mycket och vi kommer bra överens. Vi klickar på ett sätt som jag aldrig klickat med någon annan.
    Det finns dock en sak som stör mig. Han svettas extremt mycket. Det handlar inte om dålig hygien för när han har varit hos mig har han duschat varje dag, har dock märkt att han inte använder deodorant eller parfym. Han kan lukta gott ett tag efter duschen men två till tre timmar senare svettas han igen och luktar hemskt. När vi har sex svettas han så mycket att det droppar på mig och hans kropp är täckt av svett. En gång svettades han så mycket att lukten satt kvar i rummet när han åkt hem och alla mina sängkläder stank svett. Jag tror han lider av någon åkomma men varför pratar han inte om det, han måste ju själv känna lukten? Just för att vi klickar på alla andra plan känner jag inte att det är en sån stor grej att jag vill avsluta all kontakt jag vill hellre prata med honom om det och hjälpa med det jag kan. Jag vet att det är ett känsligt ämne så vad tycker ni, är det något jag borde ta upp eller ska jag vänta tills han nämner det? Om jag ska ta upp det, hur gör jag det då på bästa sätt?

    Jätte tacksam för svar

  • Svar på tråden Borde jag ta upp det?
  • Tow2Mater

    Nej, han känner det nog inte själv. Kop honom en deodorant och ta upp frågan med honom. Gor du det inte nu, får du forevigt lida och hålla käft. En sån här sak kan man inte ta upp typ efter man gift sig. Hur har du klarat ett helt år?

  • Tessa76

    Köp ett presentkit, med deo, duschcreme och raklödder i samma kit, så blir det lite mindre dramatiskt, utan mer som en trevlig present/överaskning.
    Klart du måste göra nåtåt situationen.
    Lycka till!

Svar på tråden Borde jag ta upp det?