• sandorti91

    Shell dödar folk

    Jag kanske är sent ute med detta, jag vet inte, men det har pågått under en väldigt lång tid. 
    Hur många är det som är medvetna om att Shell långsamt dödar folket i Nigeria?? När dom tar olja därifrån följer det även med giftig gas, och vad gör dom med den? Dom bränner den. Detta leder bland annat till surt regn, hudproblem, andningsproblem och det blir allt flera missfall. Detta har pågått i omkring 50 år, om inte mer! Dom har knappt någon mat för att allt dom odlar blir förorenat och fiskarna dör. Detta är problem som Shell struntar i. Dom kan göra något annat med gasen, men dom väljer ett långsamt folkmord.

    nattstad.se/sandoraa

  • Svar på tråden Shell dödar folk
  • Tow2Mater

    Trodde tråden skulle handla en serios diskussion om Shell eller olja, men det blidde bara en jobbig blogg bland alla andra jobbiga bloggar. Ingen substans alls.

  • Svt

    Så det är Shell som dödar och inte de lokala bolagen som utvinner oljan?

  • Anonym (Kopierat)
    sandorti91 skrev 2014-11-22 02:34:54 följande:

    Jag kanske är sent ute med detta, jag vet inte, men det har pågått under en väldigt lång tid. 

    Hur många är det som är medvetna om att Shell långsamt dödar folket i Nigeria?? När dom tar olja därifrån följer det även med giftig gas, och vad gör dom med den? Dom bränner den. Detta leder bland annat till surt regn, hudproblem, andningsproblem och det blir allt flera missfall. Detta har pågått i omkring 50 år, om inte mer! Dom har knappt någon mat för att allt dom odlar blir förorenat och fiskarna dör. Detta är problem som Shell struntar i. Dom kan göra något annat med gasen, men dom väljer ett långsamt folkmord.

    nattstad.se/sandoraa


    Det är riktigt sant! Shell är en av de värsta! Shell säljer klass 2 olja till de mindre bolagen som tex fd Jet!

    Folk skulle aldrig acceptera detta faktum för var ska de tanka då när närmaste bensinmack visar sig vara just Shell eller de mindre billigare bolagen. Det handlar om att rentvå sin moral.

    Att låtsas att man är en god människa medan egentligen är man avskum vilket vi människor är! Vi förstör djur och natur och oss själva!
Svar på tråden Shell dödar folk