• Anonym (Uppsk­jutare­n)
    Äldre 22 Nov 03:35
    1842 visningar
    9 svar
    9
    1842

    Skjuter upp att ringa en tjej.

    Okej, träffade en tjej på en dejtingsajt. Vi har en del på dejtingsidan och jag fick hennes nummer och sa att jag skulle ringa inom en vecka då jag hade mycket jobb då. Men nu har det gått snart tre veckor sedan jag sa det och skjuter alltid upp det till morgondagen.

    Så antingen ringer jag eller inte. Jag vill ju egentligen ringa henne och träffa henne men är lite för feg att ta det där steget att ringa.

    Några tips på hur man kan göra det lättare? känns liksom lite dumt att jag ringer så sent samtidigt som jag hållit mig borta från dejtingsidan sedan dess. Känns som jag flyr en viktig uppgift eller nåt. 

  • Svar på tråden Skjuter upp att ringa en tjej.
  • guchi
    Äldre 22 Nov 04:11
    #1

    Dumt av dig

  • Anonym (wft)
    Äldre 22 Nov 04:36
    #2

    Tre veckor, allvarligt? Du har tur om hon ens är tillgänglig för dig fortfarande. Hon har förhoppningsvis gått vidare men skriv ett mail och be om ursäkt och förklara att du varit för feg och be om tillåtelse att ringa igen. Och får du ringa så gör det!

  • Anonym (Uppsk­jutare­n) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 04:46
    #3

    Ja, alltså vetetusan varför jag inte bara gör det. Det är någon jävla spärr, rädsla att visa vem jag är samt svårt att släppa in människor i mitt liv.

  • Anonym (Uppsk­jutare­n) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 04:47
    #4
    Anonym (wft) skrev 2014-11-22 04:36:49 följande:

    Tre veckor, allvarligt? Du har tur om hon ens är tillgänglig för dig fortfarande. Hon har förhoppningsvis gått vidare men skriv ett mail och be om ursäkt och förklara att du varit för feg och be om tillåtelse att ringa igen. Och får du ringa så gör det!


    Varför har hon förhoppningsvis gått vidare?
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 22 Nov 05:21
    #5

    Du är bekväm och oförskämd. Hoppas hon träffar någon annan.

  • Anonym (Uppsk­jutare­n) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 05:56
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2014-11-22 05:21:55 följande:

    Du är bekväm och oförskämd. Hoppas hon träffar någon annan.


    Tack för åsikten.
  • Anonym (Pi)
    Äldre 22 Nov 08:34
    #7
    Anonym (Uppskjutaren) skrev 2014-11-22 03:35:37 följande:

    Okej, träffade en tjej på en dejtingsajt. Vi har en del på dejtingsidan och jag fick hennes nummer och sa att jag skulle ringa inom en vecka då jag hade mycket jobb då. Men nu har det gått snart tre veckor sedan jag sa det och skjuter alltid upp det till morgondagen.

    Så antingen ringer jag eller inte. Jag vill ju egentligen ringa henne och träffa henne men är lite för feg att ta det där steget att ringa.

    Några tips på hur man kan göra det lättare? känns liksom lite dumt att jag ringer så sent samtidigt som jag hållit mig borta från dejtingsidan sedan dess. Känns som jag flyr en viktig uppgift eller nåt. 


    Förstår precis, jag är lite likadan. Något viktigt är på gång, okänd mark ligger framför och det kan kanske den här gången bli något bra och viktigt - och då blir det bara inte av och jag drar mig för att göra det.....

    Det har inte med henne att göra utan bara med dig, eller?

    O dejtingdjungeln går det fort, därför är tre veckor långt. Hon kan mycket väl ta det som att du inte är intresserad så om du vill träffa henne så får du nog vara ärlig och förklara att du är blyg och försiktig(glöm inte att många tjejer gillar det ;))

    Det bästa konkreta tipset är att du faktiskt bara kör på och ringer utan att tänka så mycket. Just do it! ;)
  • Anonym (wft)
    Äldre 22 Nov 11:12
    #8
    Anonym (Uppskjutaren) skrev 2014-11-22 04:47:26 följande:

    Varför har hon förhoppningsvis gått vidare?


    Därför att hon inte ska behöva sitta och vänta på dig. Tänk om du gjort henne ledsen? Skriv till henne och be om ursäkt. Kanske vill hon ge dig en ny chans. Ge henne ditt nummer om du tycker att det är så jobbigt att ringa.
  • Anonym (...)
    Äldre 22 Nov 11:17
    #9

    Tre veckor är lite lång tid, dålig stil faktiskt. Om jag vore tjejen skulle jag tänka att du inte var så pålitlig tyvärr. Men du kan ju alltid ringa och chansa, var helt ärlig isf. 

Svar på tråden Skjuter upp att ringa en tjej.