• saris78

    Flyga med hund i kabinen,hjälp!

    Jag upptäckte till min fasa att väskan jag köpt är ca 4cm högre än måttet på förpackningen anger. Nu är den alltså högre än tillåtet. Är jättenervös över att vi ska bli nekade ombordstigning nu pga detta om en kontrillmätning blir aktuell. Väskan har hårda kanter och går alltså inte att pressa ihop alls.

    Någon som vet om det är så pass högt under stolen framför att 4cm inte gör så mycket?

    Annars får vi helt enkelt köpa en ny väska.

  • Svar på tråden Flyga med hund i kabinen,hjälp!
  • Pojkmamma01

    Du måste nästan kolla det med det flygbolag du ska resa med..

    Jag jobbar som flygvärdinna för ett mindre flygbolag i Sverige och maxmåtten är till för att väskan/buret med djuret i måste få plats under sätet framför där djuret ska vara placerat under start och landning..

    Annars kan det tyvärr bli så att du kan bli nekad att ta med den, beroende på hur hårda incheckningspersonalen är..

  • sextiotalist
    Pojkmamma01 skrev 2014-11-22 10:01:24 följande:

    Du måste nästan kolla det med det flygbolag du ska resa med..

    Jag jobbar som flygvärdinna för ett mindre flygbolag i Sverige och maxmåtten är till för att väskan/buret med djuret i måste få plats under sätet framför där djuret ska vara placerat under start och landning..

    Annars kan det tyvärr bli så att du kan bli nekad att ta med den, beroende på hur hårda incheckningspersonalen är..


    en dum fråga, men de väskor som uppfyller måttet brukar man ha liggande under sätet. Jag har aldrig flugit med ett plan där man kan få plats med en kattbur under sätet.

    Finns det så små kattburar?
  • saris78
    Pojkmamma01 skrev 2014-11-22 10:01:24 följande:

    Du måste nästan kolla det med det flygbolag du ska resa med..

    Jag jobbar som flygvärdinna för ett mindre flygbolag i Sverige och maxmåtten är till för att väskan/buret med djuret i måste få plats under sätet framför där djuret ska vara placerat under start och landning..