• Äldre 22 Nov 12:36
    499 visningar
    5 svar
    5
    499

    Vilka småsaker till bebis?

    Hej!

    Jag undrar vad man ska köpa för "småsaker" till bebisen som man som förstföderska kanske inte tänker på. Typ salvor och sånt? Kanske en pryl som var ovärderlig för er?

    Något klädesplagg? Ja, allt man kan tänka sig!

    Och kanske något som var heeeelt onödigt, tell med.

    Är i v 31 och vill inte missa något, hjälp tack! :D

  • Svar på tråden Vilka småsaker till bebis?
  • Äldre 22 Nov 12:52
    #1

    Inotyol ! Ovärderlig salva, perfekt mot exempelvis irriterad hud. Röd, svidande rumpa är aldrig roligt men den salvan tar bort de otroligt fort!

  • Nyfike­n gul
    Äldre 22 Nov 12:58
    #2

    som trebarnsmamma kan jag säga att det man missar är saker till sig själv. 

    lägg ner pengar på bra amningsbh:ar och bra bekväma trosor. Ett stort förråd av bindor rekommenderas. Amningsinlägg. Amningsnapp.  Bröstvårtskräm. Hudlotion.  
    Håret brukar tendera att bli risigt av amning och gravidhormoner så bra schampoo och balsam, en bra inpackning. 

    Riktigt bra amningsplagg. I regel är man bosatt i dessa plagg första tiden så lägg ner lite tid att hitta bra kläder med kvalitet. 

    Se också till att ditt badrumsskåp hemma har vad som behövs i medicinväg. Som nyförlöst kan man behöva lite diverse. Som tex alvedon, vätskeeersättning, näsfrida för bebisen osv. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Äldre 22 Nov 13:18
    #3

    Tack för svaren! Ska lägga salvan på minnet! :)

    Ja det har du rätt i att man glömmer bort sig själv, all fokus är ju på bebisen!

  • Äldre 25 Nov 22:38
    #4

    Jag håller också med om saker till en själv. Bunkra upp med trosor som sitter på plats och är bekväma. Aco intimcreme är något jag har varit noga med att köpa nu inför tredje barnet.

    Till bebisen är det lätt att köpa massa onödigt tycker jag. Något som jag har haft mycket användning för är en babysitter, lätt att flytta sovande bebis i hemmet när det behövs och efter ett tag har barnen haft bra uppsikt över vad som händer från stolen och kunnat sitta länge och bara titta.

    Annars är det som används, blöjor, kläder, vagn, babyskydd, badbalja, babyolja, napp, våtservetter, tvättlappar och rumpsalva, Allt annat har varit onödigt...

  • Äldre 26 Nov 06:55
    #5
    såffan skrev 2014-11-25 22:38:31 följande:

    Jag håller också med om saker till en själv. Bunkra upp med trosor som sitter på plats och är bekväma. Aco intimcreme är något jag har varit noga med att köpa nu inför tredje barnet.

    Till bebisen är det lätt att köpa massa onödigt tycker jag. Något som jag har haft mycket användning för är en babysitter, lätt att flytta sovande bebis i hemmet när det behövs och efter ett tag har barnen haft bra uppsikt över vad som händer från stolen och kunnat sitta länge och bara titta.

    Annars är det som används, blöjor, kläder, vagn, babyskydd, badbalja, babyolja, napp, våtservetter, tvättlappar och rumpsalva, Allt annat har varit onödigt...


    Tack! Ja kan tänka mig att man köper mycket onödigt.

    Bättre och köpa eftersom. :)
Svar på tråden Vilka småsaker till bebis?