• limpan76

    hjälp! 9 åring med konstant magsmärta!

    Jag har en 9 årig tjej som alltid varit så glad, positiv och sprallig, men har under flera år haft problem med magen och det konstaterats kronisk förstoppning. Hon har ätit lactulos, movicol inolaxol  och nu sist forlax. Förut har problemen försvunnit periodvis men nu sen i augusti har dessa problem varit konstant. 

    Hon går på toa varje dag och har normal avföring, men har sen 3 veckor tillbaka konstant smärta som blir värre och värre. Vi har de senaste veckorna gett laxerande medel både som tablett och via ändtarmen men inget hjälper.

    Jag känner mig totalt maktlös! Vi var på akuten i fredags pga smärtan men fick bara laxerande medel? Vi går på gastroenheten på SÖS för barn men vi får liksom ingen hjälp. Det enda läkaren säger att ja hon är ju lite ängslig av sig.. öh vilket barn skulle inte vara det om man lider?? Vi ska dit igen nu på måndag och jag funderar på att sätta mig där och grina och inte gå därifrån förrän vi har fått konkret hjälp.

    Nån annan förälder som har varit med om samma sak. Jag står inte ut längre att se min glada flicka förvandlas till en trött ledsen tjej som mest ligger i soffan. Hon som aldrig förut har kunnat sitta still är mest still nu för tiden. 
    Vi håller på att gå under..

  • Svar på tråden hjälp! 9 åring med konstant magsmärta!
  • limpan76

    Är det ingen här som har liknande problem? Någon som testat papaverin? Nåt annat som kan hjälpa mot smärtan?

Svar på tråden hjälp! 9 åring med konstant magsmärta!