• Anermu

    Ivf första behandlingen nervös och lycklig

    Nu om ca 1 vecka ska vi påbörja första ivf behandling :) har försökt i många åt men inte lyckats ! Bor i Montenegro och va lite rädd för att det kanske inte fanns hjälp att få här men min man kollade upp det och vi påbörjade utredningen i mitten av oktober på en privatklinik:) fick väldigt bra kontakt med läkaren och vi kände oss trygga med honom , självklart fanns det mycket bra historia om kliniken på internet! Vi kom in på kliniken och väggarna var fulla av kort på nyfödda barn via ivf ! Efter all intensiv utredning var det dags för läkarbesöket som känndes skulle avgöra en stor del av våran framtid och läkaren sa självklart ska vi hjälpa er och en ivf skall påbörjas nästa menstruation ;) alltså 2/3-12 ! Jag är 27 år gammal och dom ska återföra 3 ägg på mig :) vill endast höra solsken historier , dom negativa tankarna har jag redan inom mig omedvetet! Vet att det är ovanligt med att återföra 3 ägg ! Men kan inget annat än att verkligen hoppas att ett ägg kan leda till en gravditet!

  • Svar på tråden Ivf första behandlingen nervös och lycklig
  • Eliotta

    Vi har försökt i 6 år själva och fick hjälp av IVF. Första gången tog sig fyra ägg av 18 men inget överlevde och andra gången tog sig fem av 15 och ett av dem överlevde till insättning. Jag förväntas föda om 11 dagar.

    När du sätter in tre får du tänka på att alla tre kan ta sig = trillingar, och chansen/ risken finns även att de äggen i sin tur delar sig vilket kan resultera i 4,5 eller 6 bebisar, men detta har du säkert med i beräkningarna. Hade jag fått mer än ett befruktat ägg hade jag hellre fryst ner det för syskonförsök senare. Men vet att det är vanligare med flera embryon utomlands.. Lycka till!

Svar på tråden Ivf första behandlingen nervös och lycklig