• Anonym (puff)

    Hur kan jag ta reda på om någon loggat in på mitt fb-konto?

    Hur kan jag ta reda på om någon annan än jag loggat in o kikat runt på min facebook?

  • Svar på tråden Hur kan jag ta reda på om någon loggat in på mitt fb-konto?
  • kamomillmilla

    Inställningar -> Säkerhet och sen på "Där jag är inloggad".
    Men då gäller det ju också att du inte har loggat in på din fb på diverse ställen själv.


    William 2011-02-08
  • Anonym (puff)

    Tack. 
    Om denna *någon* hade försökt många gånger o misslyckats, hade jag fått ett mail om det då?

    Frågar eftersom något är knepigt här.

  • sportpappa

    Facebook har jättebra säkerhetsfunktioner, men det krävs att man aktiverar dem.

    Har du slagit på Login notifications? Då får du mail eller SMS varje gång någon loggar in från en ny dator/mobil.
    www.facebook.com/settings&section=notifications&view

    Slå även på Login approvals när du ändå är igång. Då måste du godkänna varje ny dator/mobil som du får logga in på. Jag använder kodgeneratorn i Facebookappen på min mobil för att skapa koder för att godkänna enheter.
    www.facebook.com/settings&section=approvals&view

  • Anonym (puff)
    sportpappa skrev 2014-11-22 16:55:19 följande:

    Facebook har jättebra säkerhetsfunktioner, men det krävs att man aktiverar dem.

    Har du slagit på Login notifications? Då får du mail eller SMS varje gång någon loggar in från en ny dator/mobil.
    www.facebook.com/settings&section=notifications&view

    Slå även på Login approvals när du ändå är igång. Då måste du godkänna varje ny dator/mobil som du får logga in på. Jag använder kodgeneratorn i Facebookappen på min mobil för att skapa koder för att godkänna enheter.
    www.facebook.com/settings&section=approvals&view


    Tack så jättemycket.
Svar på tråden Hur kan jag ta reda på om någon loggat in på mitt fb-konto?