• LunaLo­vegood
    Äldre 22 Nov 16:35
    1557 visningar
    6 svar
    6
    1557

    Kan man gå ner i vikt av att äta veganskt?

    Jag behöver gå ner i vikt men är inte så jätte överviktig. Har mest lagt på mig mycket över magen och höfterna. Tror jag har PCO så det är viktigt att jag går ner igen till min normala vikt då mina symtom blivit så extremt jobbiga att de påverkar min vardag och mitt mående (nämligen ökad behåring).

    Försökt med lchf men det är äckligt och för dyrt så jag försöker komma på något bra och långsiktigt MED kolhydrater. Så jag tänkte höra om det finns några som gått ner bara av att ni bytt till en vegansk kost? Och vad ni i så fall rekommenderar, är det något man bör undvika eller äta mycket av osv för att man verkligen ska gå ner?

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Kan man gå ner i vikt av att äta veganskt?
  • dirty8­8
    Äldre 23 Nov 00:38
    #1

    Ät mindre kalorier än vad du gör av med. Det är så man går ner i vikt. Vad du äter spelar ingen större roll. Ät vegetariskt om du vill men du måste ändå ligga på kaloriunderskott. 

  • Flizus
    Äldre 6 Dec 01:28
    #2

    Den bästa dieten är den du kan hålla. Prova gärna vegankost, men kolla först upp vad du behöver få i dig för att inte få brist av främst b12, d-vitamin och kalcium.

  • Äldre 6 Dec 01:39
    #3

    Beror helt och hållet på¨vad man äter. Jag vägde 60 när jag slutade äta animaler, idag väger jag 51, och det var väl ca ett år sedan.
    Mjölk är väl något man ska undvika om man vill gå ner i vikt, samt mycket olja. Kolhydrater behöver man inte vara rädd för.  Min kost består av ca 60-70 % kolhydrater.

  • Flizus
    Äldre 6 Dec 09:19
    #4
    fyrkantigboll skrev 2014-12-06 01:39:08 följande:

    Beror helt och hållet på¨vad man äter. Jag vägde 60 när jag slutade äta animaler, idag väger jag 51, och det var väl ca ett år sedan.
    Mjölk är väl något man ska undvika om man vill gå ner i vikt, samt mycket olja. Kolhydrater behöver man inte vara rädd för.  Min kost består av ca 60-70 % kolhydrater.


    Svårt att leva som vegan och undvika kolhydrater
  • Äldre 6 Dec 10:56
    #5
    Flizus skrev 2014-12-06 09:19:41 följande:
    Svårt att leva som vegan och undvika kolhydrater smile1.gif
    Ja, verkligen! Men jag älskar kolhydrater så det gör inget. Skrattande
  • LunaLo­vegood
    Äldre 6 Dec 14:46
    #6

    Tack för era svar. Men det blev att testa lchf igen och denhär gången går de bättre än de andra gångerna jag testat så det blir att fortsätta med det :) Trivs jättebra med den här maten. Vegan hade ändå bara blivit tillfälligt tyvärr..

Svar på tråden Kan man gå ner i vikt av att äta veganskt?