• Anonym (Vacke­r?)
    Äldre 22 Nov 17:08
    3860 visningar
    31 svar
    31
    3860

    Måste man vara ful för att vara vacker?

    Hej!
    Jag undrar varför man inte automatiskt ät vacker bara för att man har vackra drag. Är det någon annan som har upplevt det? Jag t.ex. har alla drag som anses vackra höga kindben, stora ögon, klar hy osv. men jag är ändå inte vacker. Men jag har en kompis som har många drag som anses fula men hon är så fruktansvärt vacker. Jag skojar inte hon är den vackraste människa som jag någonsin sett. Så jag har börjat fundera på om man måste ha något  drag/något drag som är mindre fint för att vara vacker, jag tänker att det liksom ger karaktär. Jag tänker på att förr i tiden så målade kvinnor dit en eller flera mouche(er?) som liknar en leverfläck i ansiktet. Måste man vara lite ful för att kunna vara vacker?

    Observera att detta inte "är en tyck synd om mig tråd" eller "snälla ge mig bekräftelse tråd" jag vet att mitt värde inte sitter i mitt utseende. Utan jag är uppriktigt nyfiken på om någon annan har observerat detta fenomen Och innan jag får en massa "sluta vara så avundsjuk på din väninnan" kommentarer. Jag är inte avundsjuk hon är jättevacker men det är inte därför vi är vänner hon är även jättesnäll och trevlig.

  • Svar på tråden Måste man vara ful för att vara vacker?
  • Mamori
    Äldre 22 Nov 17:30
    #1

    Jag tänker att du kanske är vacker du med fast du har lättare att se det på henne än på dig själv, man är ju i allmänhet mer kritisk mot sig själv.

  • Anonym (T)
    Äldre 22 Nov 17:34
    #2

    Tror det handlar mer om att alla dessa vackra punkter sitter där dom ska, i harmoni med varandra.

  • Anonym (Vacke­r?) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 17:36
    #3
    Mamori skrev 2014-11-22 17:30:32 följande:

    Jag tänker att du kanske är vacker du med fast du har lättare att se det på henne än på dig själv, man är ju i allmänhet mer kritisk mot sig själv.


    Nej, Jag har fått det bekräftat på annat håll också. Men tack för vänligheten {#emotions_dlg.flower}. Det var dock inte poängen med tråden utan jag tog bara mig själv som exempel. Själva frågan är måste man något "eget" för att bli vacker? Jag hörde en gång två person prata på ett café om en person och den ena sa "XX.s tänder står rätt ut och det är det vackraste på hela henne" (Och han var verkligen beundrande i rösten alltså inte sarkastiskt eller allmänt elak utan han menade det). Så vad tror du? :)
  • Anonym (Vacke­r?) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 17:38
    #4
    Anonym (T) skrev 2014-11-22 17:34:41 följande:

    Tror det handlar mer om att alla dessa vackra punkter sitter där dom ska, i harmoni med varandra.


    Intressant och mycket möjligt. Har du dock någon idé om det här med skönhetsfläckar etc?
  • Anonym (r)
    Äldre 22 Nov 19:22
    #5

    Ja du kan nog ha rätt faktiskt. Jag har också en otroligt vacker vän, så vackra ögon och höga kindben. Men också en väldigt stor mun o näsan är väl inte helt perfekt. Hon är alla killar drömtjej!
    Ja har vackra drag jag också, inget utstickande och jag har fått höra att hon är "stået vassare"

  • Äldre 22 Nov 19:42
    #6

    Hm.. jag håller med dig lite. Men vissa människor är ju mer eller mindre "perfekta" och då faller ju din teori.

    Men jag kan tycka att människor som ser lite annorlunda ut kan vara otroligt vackra på grund av detta.

  • Äldre 22 Nov 19:43
    #7

    Själv har jag långt ifrån perfekta drag, tycker vissa partier i mitt ansikte är kaos men får ändå höra att jag är vacker.

  • Anonym (Vacke­r?) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 19:52
    #8
    cirkusmusen skrev 2014-11-22 19:42:12 följande:

    Hm.. jag håller med dig lite. Men vissa människor är ju mer eller mindre "perfekta" och då faller ju din teori.

    Men jag kan tycka att människor som ser lite annorlunda ut kan vara otroligt vackra på grund av detta.


    Men aldrig helt perfekta utan mer eller mindre. Kan de då få denna lilla "egenhet" så blir de otroligt vackra. En mouche är ingen stor grej men kan det lilla liksom göra dem perfekt?
  • Anonym (Vacke­r?) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 19:53
    #9
    cirkusmusen skrev 2014-11-22 19:43:16 följande:

    Själv har jag långt ifrån perfekta drag, tycker vissa partier i mitt ansikte är kaos men får ändå höra att jag är vacker.


    Det är vad jag menar man blir mer......jag vet inte vilket ord jag letar efter egentligen men "levande" eller "egen" eller något åt det hållet.
  • Äldre 22 Nov 19:56
    #10

    Jag tycker oftast att helt "vackra" personer blir för enkla och trista att se på, det blir platt även fast det är fint så personligen föredrar jag någonting som sticker ut som gör en människa fantastiskt vacker. Även karisma spelar stor roll utöver det faktiskt fysiska utseendet.

Svar på tråden Måste man vara ful för att vara vacker?