• Anonym (Heléne)

    gravid o arbetslösa 40-åringar

    Hur hade Ni gjort om Ni blivit gravida under arbetslöshet där både du o din sambo är utan jobb? Abort?

    Är i vecka 8 o har sån ångest över detta med vår ekonomi.. hur klarar man sig?

    Både vi och läkaren är så förvånade, trodde aldrig det skulle bli något, då vi försökt få barn i 6 år :(

    Jag är 40, min man 36.

  • Svar på tråden gravid o arbetslösa 40-åringar
  • Anonym (behåll!)

    Jag skulle självklart ha behållit mitt barn, särskilt om jag som ni hade försökt bli gravid i så många år.
    Klart det inte är någon idealsituation att få barn när man är arbetslös, men detta är ju förmodligen er enda och sista chans.
    Så kör på! Det andra löser sig ju alltid på något sätt!!! :)

    Kramar
    P

  • Anonym (VA???)

    Ni har kämpat i 6 år och du blir äntligen gravid och funderar på abort?? Jag som kämpat över 8 år och vet vilket mirakel det är att ö.h.t bli spontant gravid när det passerat 3 år och man är 40 år gammal fattar inte ens hur du kan tänka tanken. Det kan vara din absolut sista chans till barn. Det ekonomiska löser sig alltid!  Glad  Kan snorungar på 15 år klara det så kan ni!  Målet är väl att få ett jobb-inte att gå hemma som en latmask eller hur. Det är ett tag kvar till b.f och första tiden kostar inte en bebis mycket alls. Ni hinner få jobb och bättre ekonomi innan dess.

  • Anonym (???)

    Hade jag inte haft några fler barn hade jag ALDRIG ens övervägt att göra en abort om jag hade försökt bli gravid i så många år, och ännu mindre om jag var i mina sista fertila år.

    Om jag däremot redan har något barn (under 18 år), så tycker jag nog att man får vara ansvarsfull nog att iaf tänka igenom situationen noga innan man bestämmer sig och göra budgetkalkyler och se om man kan få det att gå ihop och ändå känna att man kan ha en rimlig levnadsstandard.

    Men jag tolkar din TS som att det inte fanns fler barn att ta hänsyn till och då förstår jag faktiskt inte vad du tvekar över (om det nu är så att ni båda faktiskt verkligen vill ha barn, det är det ju inte alla som vill trots att de försöker har jag upptäckt här på FL...).

Svar på tråden gravid o arbetslösa 40-åringar