• Anonym (Historiker)

    Sextrakasserad?

    Yvonne Lewinowitz, 60, fick flera skamliga förslag från en man på en dejtingsajt.


    Till hennes stora besvikelse lades polisanmälan först ner.


    Nu har polisen vänt ? och en förundersökning kommer att inledas.


    ? Jag tycker aldrig att man ska acceptera sådant här. Det är mitt råd till kvinnor, att aldrig acceptera det, säger Yvonne Lewinowitz till GT.


    "Vill du ha kuk?" och "Har du inte haft sex än så kan jag ge dig det". GT har tidigare skrivit om Yvonne Lewinowitz i Stockholm som fick skamliga förslag från en man på en dejtingsajt.


    Det hela ska ha skett i början av oktober och mannen, som enligt profilen på dejtingsajten bor i Västsverige, ska ha skickat upprepade meddelanden, trots att Yvonne inte svarade.


    Hon polisanmälde händelsen.


    ? Jag tar ingen ursäkt från honom. Jag är så kränkt som jag aldrig har varit tidigare i livet, jag kände mig naken, äcklad och våldtagen när han skrev så. Därför blev jag förtvivlad och förkrossad när polisen lade ner anmälan, säger Yvonne Lewinowitz.
    www.expressen.se/gt/nu-backar-polisen--utreder-yvonnes-fall/

    Hon var nyss i TV ABC så vi påmindes om henne sedan årtionden i massmedia som en liten bakgrund då ämnet är ett annat, nämligen om dessa banaliteter är något att belasta rättsväsendet med. Jag anser det vara normalt på en kontaktsajt, där man kan svara direkt och anmäla till sajten. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sextrakasserad?
  • Anonym (TV-gluttare)

    Hon var med i Rapport om löpning i länken

  • Anonym (Fia)

    Det är bra att hon anmäler. Jag tycker fler borde göra det, och att dessa anmälningar ska tas på största ansvar. Förhoppningsvis skulle färre män hålla på sådär om de märkte att det faktiskt var straffbart.

  • Anonym (Historiker)

    Klart man ska få vara lite fräck i en kontaktsajt, många tjejer vill faktiskt ha intimt umgänge som är normalt.

  • Anonym (Lammet)

    Tro det eller ej, men det finns faktiskt 60-åriga tanter som sextrakasserar "lammkött" också som de så fint brukar kalla det.

    Just den här damen är nog bara lite fin i kanten och har förmodligen nyss upptäckt det här med sexualitetTungan ute.

  • Flash
    Anonym (Historiker) skrev 2014-11-28 01:40:03 följande:

    Klart man ska få vara lite fräck i en kontaktsajt, många tjejer vill faktiskt ha intimt umgänge som är normalt.


    Skulle du säga "Vil du ha kuk?" till en kollega under arbetstid? Om nej: Varför skulle man få göra det på en dejtingsajt då?
  • Anonym (TV-gluttare)
    Flash skrev 2014-11-28 02:09:09 följande:
    Skulle du säga "Vil du ha kuk?" till en kollega under arbetstid? Om nej: Varför skulle man få göra det på en dejtingsajt då?
    Dålig jämförelse
Svar på tråden Sextrakasserad?