• Anonym (Vilsen)

    gravid V 16, syskonen vet ännu inget, ses varannan helg, NÄR berätta?

    Hjälp!!!
    Helt fått besluts ångest!!
    Jag är gravid i vecka 16, ännu har vi inte berättat för någon o heller inte de blivande 4 syskonen...
    Dom är hos oss nu.. Men min sambos barn bor här varannan helg.. Så nästa gång dom kommer är jag i vecka 18..
    Ska vi berätta ikväll? Eller vänta till helgen V 18? Så svårt att besluta det!

    Vi bor i en liten liten by, så berättar vi för barnen så får jag räkna med att mina barn berättar "för hela världen" sen...
    Å lär även ta det med min chef!
    Hur skulle ni gjort?

  • Svar på tråden gravid V 16, syskonen vet ännu inget, ses varannan helg, NÄR berätta?
  • Anonym (*)

    Jag tycker man berättar för sin närmsta familj ganska snart, att vänta tills det syns är respektlöst, tycker jag. Det påverkar ju även dom.

  • Dixie

    är det ingen som vet att du är gravid? 

    hur gamla är syskonen? 

    det är kanske inte så kul för syskonen att höra från någon annan att de ska få syskon, så om risken finns att de kan få reda på det på annat håll - då hade jag berättat i kväll! 

  • Anonym (shit)

    Herregud... Som ovanstående sa, gud vad respektlös! 

    Berätta ikväll, omg.....

  • Anonym (Vilsen)

    Vill inte vara respektlös, bara vänta till de känns rätt liksom..
    Nej bara jag och min sambo vet..
    kanske ska berätta för jobbet samt barnen nudå..

  • Anonym (ME)
    Anonym (Vilsen) skrev 2014-11-22 22:10:26 följande:

    Vill inte vara respektlös, bara vänta till de känns rätt liksom..
    Nej bara jag och min sambo vet..
    kanske ska berätta för jobbet samt barnen nudå..


    Att vänta tills det känns rätt kan bli aldrig

    Berätta på bara.
    Skönt att ha det gjort
  • Anonym (Vilsen)

    Nu har vi bestämt oss!
    Vi berättar för barnen om 11 dagar så dom kommer igen, då är jag i vecka 18, därefter får jag berätta för chefen (o HUR säger man till han?)
    Sen får det komma pö om pö.. Sen har vi RUL i vecka 20, dagen efter det ska jag skriva ut i sociala medier och berätta för hela världen att vi väntar barn :) :) :)

    Känns lagom att berätta då för barnen, ingen annan vet ju innan iaf.
    Då blir det inte så lång väntan för de heller till Maj.
    vet inte hur dom kommer ta det bara - 10 åringen har sagt 100 ggr att hon absolut INTE vill ha fler syskon.

  • Apriltös

    Går in i vecka 20 på söndag, var på ultraljud i måndags. Min familj har vetat ett tag men min sambos (som vi träffar oftare) vet ingenting, ingen av dem. Har frågat min sambo när vi ska berätta o han ville vänta till efter ultraljudet, så den första som får veta i hans familj lär vara hans syster i helgen!

  • Anonym (Vilsen)
    Apriltös skrev 2014-11-28 10:49:05 följande:

    Går in i vecka 20 på söndag, var på ultraljud i måndags. Min familj har vetat ett tag men min sambos (som vi träffar oftare) vet ingenting, ingen av dem. Har frågat min sambo när vi ska berätta o han ville vänta till efter ultraljudet, så den första som får veta i hans familj lär vara hans syster i helgen!


    Kul att höra fler som väntat :)
    Jag är i vecka 17 nu, Ingen vet.. hi hi men syskonen kommer få veta på fredagkväll! :) Sen får chefen veta i nästa vecka o kollegor...
    Sen får det komma som det kommer...! :)
Svar på tråden gravid V 16, syskonen vet ännu inget, ses varannan helg, NÄR berätta?