• Bbuzz

    Korta protokollet start 18/11

    Är det någon fler som är i fas med mej....har tagit mina sprutor sedan i tisdags 18/11 och ska i morgon påbörja nr 2.... nästa vecka väntar provtagningar, ultraljud av äggstockar...sen får vi väl se hur det ser ut.

    Spänd, nervös..... ! Obestämd

  • Svar på tråden Korta protokollet start 18/11
  • smenskelling

    Hej !! Jag började med Gonal sprutan 20/11. Ikväll ska jag ta Orgalutran, imorgon blir det ultraljud. Då är du 2 dagar före mig ? Går oxå korta perioden. Första gången för oss.

    Hur går det för dig ?

  • Bbuzz

    Uscha ikväll är jag lite kass faktiskt. Huvudvärk, tuttvärk...blä! UL på onsdag.....fick sänka Gonal frön ikväll med. Ja vad säga...hormonstinn och grann ????

  • smenskelling

    Gick bra på ul idag, svarar bra på sprutorna, fick en höjning på gonal som jag börjar med ikväll. Tog min första O sprutan igår, sved till som fan och blev öm, ser verkligen inte fram i mot att ta den igen . Ska på extra Ul på fredag, blir nog äggplock för mig på måndag evt. Jag har tack o lov inte fått några biverkningar än, lite trött kanske och sambon märker lite på mitt humör, men inget sådant som du har.

  • Bbuzz

    Ja den sär O-sprutan svider sååååå hemskt! Igår grät jag 20 minuter innan min man fick ta över och ge mej den...idag skulle ja va tuff och tog den själv med resultat att jag nästan damp i golvet! Så ont den gör alltså :/ UL i morrn....ett dygn till nästa :)

  • smenskelling

    Då är du på Ul idag, hur gick det ? När blir det äggplock ?

    Min sambo vill oxå ge mig sprutan, men skulle faktiskt inte våga låta honom göra det, för skulle det göra ont hade jag blivit tokig på honom, Han är trots allt en sme och ingen sjuksköterska.

  • Bbuzz

    Åh ev urplock måndag! Väntar klart besked i em. Hade höga halter östrogen vilket medför risk för överstimulering....får se vad det blir! Hatar sprutorna...gghhjjaaaaa! Lite till bara :/

  • smenskelling

    Hur kollade de dina höga halter? Fick du mindre dos nu då ?

    Går man på sprutorna fram till äggplock? Uch ikväll gjorde det extremt ont, tror jag är mer "klen" på vänster sida då det gör mer ont där. Blev det äggplock på måndag?

  • Bbuzz

    Fick samtal från kliniken med besked att jag ska göra ett nytt UL + blodprov i morron! Efter det kan de bestämma dag för urplock. Fick sänka dosen på Gonal igen. Jag gissar att de mäter värdena på östrogenet vid provtagningen? 3:dje svängen till kliniken den här veckan...ca 1,5 tim bilresa dit och sen hem. Tur jag har en bra arbetsgivare som peppar mej i detta.

    Ska säga att jag har en mental blockering mot Orgakutan-sprutan. Harig som bara den. Den andra är helt ok! Känns knappt! Har ångest redan nu på morronen inför kvällen då jag ska ta den igen :/

    Har så förbenat ont i brösten nu! Sprängfyllda av körtlar!!! Min man klagar dock inte...hahahahaha! Fick ju en kallelse att göra mammografi och gick dit med ömma bröst i tisdags. Men fick det gjort! Skönt!!! Är ju minst 2 år innan jag kan igen (om allt får vägen nu då)!

    Andra biverkningar på stimuleringen är huvudvärk! Känner mej lite sjuk sådär...hua! Förstår ju nu vilken pers för kroppen det är att pressa den så hårt att göra något den normalt inte skulle klara själv.

  • smenskelling

    Ja uch vi har 1 timme ditt o en timme tillbaka. Två gg blir det i morgon, hoppas på att det blir äggplock på måndag för min del oxå.

    Konstigt, jag har varken bröst el huvudvärk, det enda jag får är bubblig och öm mage efter äckel sprutan.

    Varför går ni på IVF ?? Jag har fått plocka bort mina äggledare pga 2st tidigare havandeskap. Kan däremot inte bli gravid på annat sätt.

    Idag är jag trött och så salt sugen, på massa onyttigt. .

  • Bbuzz

    Vi gör ivf då min mans simmare ej kan befrukta mej på annat sätt. Jag är dessutom 41 och min klocka tickar snabbt! Jag har varit gravid och har en son på 12 år. Har alltså "bara" åldern emot mej!

    Mår apkasst just nu. Skulle kunna börja gråta för exakt vad som helst. Inte kul tjej just nu. Sjukskriver mej i morrn och avvaktar nästa steg! Detta är ingen lek...

Svar på tråden Korta protokollet start 18/11