• Anonym (Kan det vara...?)

    Riklig mens vid graviditet??

    Ja jag har läst och hört om folk som haft mens trots att de varit gravida men vet inte hur mycket de har blött då. Jag har sedan en månad nästan känt mig konstig i kroppen och i humöret och har funderat om jag kan vara gravid.

    Men jag hade mens för två veckor sedan, dock kortare och mindre än vanligt. I vanliga fall blöder jag dock MYCKET rikligt, så denna mensen jag hade var kanske snarare som en "normal"/riklig mens och varade 2-3 dagar+2 dagar med bruna flytningar. I vanliga fall blöder jag ca 6 dagar samt någon dag med lättare blödning. Blödningen denna månad var dessutom väldigt röd och rinnig nästan som rent blod, inga klumpar vilket jag brukar ha och höll inte på konstant utan kunde ha ett uppehåll på en halv dag eller så.  

  • Svar på tråden Riklig mens vid graviditet??
  • Anonym (Kan det vara...?)

    (Klickade iväg det för tidigt... )  Glömde också att lägga en varning i början av inlägget men rubriken varnar ju iaf...

    Vet att min mamma inte förstod att hon var gravid med mig förrän i tredje månaden just för att hon blödde men har inte frågat henne riktigt om det var lite grann bara eller som "mens"... 

    Är det troligt, eller ens möjligt, att blöda som en normal mens och ändå vara gravid? hade dessutom mensvärk första dagen men visserligen lite mindre än i vanliga fall. 

    Bör ha min ägglossning nu men har inte fått några symptom på den vilket jag brukar ha, vilket gör att jag funderar ännu mer. Men det kan ju också varit ett tidigt missfall? 

  • Anonym (Kan det vara...?)

    .


    Jag är bara jag skrev 2014-11-23 15:38:46 följande:

    Bara ett gravtest kan svara på om du är gravid. Man kan blöda rätt mycket som gravid också.


    Ja jag kanske borde köpa det bara för att veta säkert. Verkar inte som det går att utesluta graviditet.

    Tänkte vänta och se om jag fick ägglossning så jag kunde utesluta att det var så. Brukar alltid få tydliga symptom var fjärde vecka som börjar uppemot en vecka innan ä l så ägglossningsymptom borde börjat för flera dagar/en vecka sen men har inte märkt ngt...

    Innan har jag hoppats på att vara gravid men senaste veckorna är mitt humör helt förändrat så just nu känner jag inte så mkt inför att eventuellt vara gravid. Och det är en av orsakerna till att jag känner att ngt inte är som vanligt i kroppen men vet inte ens om det är speciellt typiskt för tidig graviditet eller om det är ngt annat. Känner mig ledsen och det som är väldigt ovanligt för mig är att jag mest känner mig väldigt irriterad och ilsken :(
  • Anonym (Kan det vara...?)

    Har beställt tester nu. Tror inte jag är gravid men isf oroar jag mig lite över vad det annars kan vara :( hormonobalans kanske, förhoppningsvis inte en depression eller ngt. Känner inte alls igen mitt humör, går som i en dimma och haft huvudvärk nästan två veckor. Det märkliga är att symptomen kom ganska abrupt och inte smygande på ngt sött och det är väl därför jag funderade på graviditet. Blir till att kolla om det är så nu då :)

  • Anonym (Kan det vara...?)

    Det var negativt, som jag misstänkte. Om jag det inte blir bättre om ett par veckor så går jag till läkaren.

  • Nenne92

    Hej jag hade ÄL 28 oktober och körde på för fullt om man så säger. Jag hade för två veckor sen en ganska stor blödning under en dag och därefter normal till lite blödning ca fem dagar. Den första dagen när jag blödde så mycket kom det även klumpar. Några dagar innan blödningarna kom så kände jag molande magvärk, illamående, humörsvängningar och ökade hunger känslor. Har inte känt så mycket sedan dess, men har nu i veckan börjat springa på toaletten oftare, magen är svullen och det känns som att magen måste töja på sig efter jag ätit. Är jag gravid eller va det ett missfall jag fick för två veckor sen. Vill gärna veta fick ingen bra hjälp av vården.

  • Anonym (Kan det vara...?)
    Nenne92 skrev 2014-11-28 17:31:08 följande:

    Hej jag hade ÄL 28 oktober och körde på för fullt om man så säger. Jag hade för två veckor sen en ganska stor blödning under en dag och därefter normal till lite blödning ca fem dagar. Den första dagen när jag blödde så mycket kom det även klumpar. Några dagar innan blödningarna kom så kände jag molande magvärk, illamående, humörsvängningar och ökade hunger känslor. Har inte känt så mycket sedan dess, men har nu i veckan börjat springa på toaletten oftare, magen är svullen och det känns som att magen måste töja på sig efter jag ätit. Är jag gravid eller va det ett missfall jag fick för två veckor sen. Vill gärna veta fick ingen bra hjälp av vården.


    Ta ett test är nog bäst. Finns billiga på graviditetskollen bla. jag beställde där. Idag är det black friday och de har halva priset på sina egna tester   jättebilligt! :)    www.graviditetskollen.nu/produkter/graviditetstest/

    Men det kan vara missfall också och då kan ändå testet visa plus. Hurdan mens brukar du ha då? Mer än det du hade för två veckor sedan? 
  • Nenne92

    Brukar ha mens ca en vecka och det är rätt mycket som jag har då. Men jag ska köpa ett test och se vad de visar

Svar på tråden Riklig mens vid graviditet??