• Äldre 22 Nov 22:54
    1689 visningar
    12 svar
    12
    1689

    Svärfars död

    Försöker göra historia kort! Jag och min sambo gjorde slut för 1 vecka sedan, va ihop i 8 år! För ett år sedan dog hennes pappa i cancer och jag skulle vilja skriva ett sms och visa att jag finns och bryr mig men så rädd för att göra saker värre och fel? Har varit dålig på att lyssna på henne när hon velat prata om hennes pappas död, snälla behöver hjälp

  • Svar på tråden Svärfars död
  • Äldre 22 Nov 23:10
    #1

    Låt hon vara.... har du inte lyssnat under ett år så lär hon knappast tro att du skulle lyssna nu bara för att det är slut mellan er......

  • Äldre 22 Nov 23:13
    #2
    Linusp89 skrev 2014-11-22 22:54:26 följande:

    Försöker göra historia kort! Jag och min sambo gjorde slut för 1 vecka sedan, va ihop i 8 år! För ett år sedan dog hennes pappa i cancer och jag skulle vilja skriva ett sms och visa att jag finns och bryr mig men så rädd för att göra saker värre och fel? Har varit dålig på att lyssna på henne när hon velat prata om hennes pappas död, snälla behöver hjälp


    ni gjorde slut för en vecka sedan - pappan dog för ett år sedan - varför vill du prata om det nu??
  • Äldre 22 Nov 23:15
    #3

    Alltså jag vill inte prata om det för det är försent för de förstår det också, men vill på något sätt visa att jag bryr mig för hennes pappa betyde mycket för mig, tänkte typ ( varit och tänt ett ljus och tänker på dig och din familj fuck cancer) ?

  • Äldre 22 Nov 23:18
    #4
    Linusp89 skrev 2014-11-22 23:15:44 följande:

    Alltså jag vill inte prata om det för det är försent för de förstår det också, men vill på något sätt visa att jag bryr mig för hennes pappa betyde mycket för mig, tänkte typ ( varit och tänt ett ljus och tänker på dig och din familj fuck cancer) ?


    låter bara som ett löjligt försök från din sida att ha en anledning att ta kontakt med ditt ex. om det inte är så att du brukade prata om hennes pappa och hur mycket han betydde för dig........
  • Anonym (=()
    Äldre 22 Nov 23:19
    #5
    Linusp89 skrev 2014-11-22 23:15:44 följande:

    Alltså jag vill inte prata om det för det är försent för de förstår det också, men vill på något sätt visa att jag bryr mig för hennes pappa betyde mycket för mig, tänkte typ ( varit och tänt ett ljus och tänker på dig och din familj fuck cancer) ?


    To littel and to late....
    Vad fan ska du skicka det till henne för om ni har gjort slut och om du inte har gjort det klart för henne de typ 51 veckorna ni faktiskt var tillsammans efter pappans död??? Och om du har visat omsorg om henne sen han dog så vet hon det nog redan...
  • Äldre 22 Nov 23:20
    #6

    Vi har kontakt dagligen ändå har en del att fixa, bor öven ihop ( är bort rest just nu ) och nej tyvärr så har jag varit den tysta personen och knappt sagt något alls om hennes pappa

  • Äldre 22 Nov 23:22
    #7

    Klart jag visat omsorg absolut, har liksom inte bara skitigt i de, men tyvärr så önskar jag att jag visat mer

  • Äldre 22 Nov 23:23
    #8
    Linusp89 skrev 2014-11-22 23:22:05 följande:

    Klart jag visat omsorg absolut, har liksom inte bara skitigt i de, men tyvärr så önskar jag att jag visat mer


    det är för sent nu!
  • Äldre 22 Nov 23:24
    #9
    Linusp89 skrev 2014-11-22 23:22:05 följande:

    Klart jag visat omsorg absolut, har liksom inte bara skitigt i de, men tyvärr så önskar jag att jag visat mer


    Då är det för sent nu..... !
  • Anonym (MM)
    Äldre 23 Nov 09:02
    #10

    Låt det vara. Har du inte visat den under det år ni haft tillsammans som par efter hennes pappas död så varför nu? Gjort är gjort....gå vidare.

  • Äldre 23 Nov 19:56
    #11

    Tackar för alla svar!

  • Äldre 23 Nov 21:10
    #12

    Är det årsdagen sedan han dog du pratar om, eller är är ungefär ett år sedan?

    I det första fallet tycker jag det är en fin gest så länge du gör det du tycker är ärligt från hjärtat. Bara för att man gjort slut betyder det inte att man inte betyder ngt för varandra. Gillade du hennes pappa och verkligen vill tända ett ljus för honom så varför inte skicka henne en tanke. Att man gjort fel tidigare är inget argument för att fortsätta...

Svar på tråden Svärfars död