• Anonym (...)

    Gå ner ännu mer i vikt innan semester!

    Hej!

    Om ca två månader ska jag åka på solsemester. Jag rör på mig redan nu och har gått ner lite, men hade inte vart fel att kunna snabba på det inför min resa.

    Jag har som mål att gå ner ungefär 20 kg som målvikt så det är en del övervikt jag bär på, men kan jag iaf tappa några extra kilon innan resan är jag jätteglad.

    Tips på kost/diet/träning? ?

    Är det för myvet att träna ca 6 dagar i veckan? Då menar jag typ varannan dag simma, varannan dag gå till gymmet.

    Hur mycket tror ni jag kan tappa?

    Tacksam för alla tips :)

  • Svar på tråden Gå ner ännu mer i vikt innan semester!
  • Anonym (vikt)

    För qtt gå ner så mycket vikt som möjligt MÅSTE du styrketräna. Dvs riktigta vikter. . Sqauts, bänkpress m.m. OCH TA I. Ingen ide att köra med samma vikter... försök att öka varje pass

    Det finns en anledning till att alla super fita tjejer styrketränar som de gör..

    Varannan dag styrketräna och varannan dag cardio (simma, springa, crosstrainer etc).

    Att bygga muskler bränner fett.. och dina muskler kan byggas samtidigt som du kör cardio.

    Du kan köra cardio varje dag. Innan eller efter styrkepasset.

    Sedan promenera... istället för att softa framför tvn, promenera.

    Sedan äta.. man brukar säga att 70 % kommer ifrån maten.

    Ge fan i bröd / feta såser / läsk och socker m.m. ät mycket protein och saker som håller dig mätt länge och drick mycket vatten.

    Satsa på cirka 2g protein per kropps kg.

    kroppen klarar sig utan bröd. Utan pssta m.m.

    satsa på mkt kött och grönsaker.

    Det är bara du själv som avgör. Ligger du på 1000kcal underskott varje dag i 2månader så kan du gå ner cirka 8-10kg.

    Om du styrketränar på riktigt så blit din kropp mer tight och det kan se ut som nästab 15...

    6 dagar är inte för mycket. Jag har kompisar som tränar 14ggr i veckan och de är inte speciellt vältränade (well på väg att blo)

    Styrketräning varannan dag och sedan 1-2 cardio. pass varje dag.

    Orksr du så gå ut och gå istället för att sitta hemma tex.

    Rörig twxt men hoppsd jag hjälpte litr

  • dirty88

    Hej. Du bör kunna gå ner 5-10kg beroende på ditt engagemang (5kg är det rimligaste)
    Träna på hur mycket eller lite du vill, Ditt träningsupplägg kommer fungera om du inte har ett väldigt stort underskott men du kommer märka själv om du är för trött koppen när du tränar.

    Det viktiga är att du hittar hur stor mängd kalorier du använder dagligen och sedan skära bort 500-1000 kalorier på det. Går du på gym, promenerar eller liknande så måste du såklart äta tillbaka kalorierna du gjort av med vilket innebär att du inte tränar för viktnedgång utan för att få en lite mer användbar kropp som eventuellt får lite bättre hållning och "tajthet". 

    Trots att du kommer ligga på kaloriunderskott så kan du bygga upp någon muskel här och där men räkna inte med några fantastiska resultat av just träningen.

    Om du nu tänker bry dig om din kost på den nivån (vilket du kanske borde om du vill träna så mycket) så bör du satsa på att äta någonstans mellan 1 och 1.6 gram protein per kilo kroppsvikt. Kolhydrater och fett gör du som du vill med. 

    För att få tips på hur du bör träna så får du skriva vad ditt syfte med träningen är.

Svar på tråden Gå ner ännu mer i vikt innan semester!