• nadek

    Ljusröd blödning

    Igår(fredag 21) hade jag en väldigt liten ljusröd blödning, utan en massa sekret. Tänkte direkt att det vart mensen eftersom den är beräknad komma imorgon(söndag 23) så stoppade in en tampong och sa till pojkvännen som var utanför att mensen kommit. No big deal liksom! Jag tänkte inte mer på detta utan fortsatte med dagen som vanligt. Grejen är att i vanliga fall har jag rikliga blödningar och plågsamma smärtor(=ligger med feber och spyr) första mensdagen och måste därför byta tampong många gånger. Detta är inget jag märker av. På kvällen några timmar senare när jag gick på toa kom jag på att "shit jag måste byta tampong ju!" Så jag går all in för det... Men tampongen har endast kanske en liiiiiten ljus,ljus, ljusröd fläck på sig och då kollar jag efter och kan inte hitta minsta spår efter min mens. Jag blödde alltså bara den lilla skvätt där kring lunch i fredags?!? Någon med erfarenhet: nidblödning, spotting eller något annat... Någon som är vaken och vill spekulera tillsammans med mig?

    PS. att välja kategori var typ det svåraste jag gjort, hoppas det går bra här.

  • Svar på tråden Ljusröd blödning
  • Anonym (nidis)

    För MIG var det iaf nidblödning när jag fick så.. Hur många dagar efter ÄL fick du blödningen? Jag gick min nidis ca 9 dagar efter ÄL (väldigt ungefärligt då jag inte har så bra koll på ägglossningen). Trodde också att det var början till mens eftersom jag hade mensvärk men det blev liksom inget mer. Bara en pytteliten rosa blödning. Sen plussade jag :)

  • nadek
    Anonym (nidis) skrev 2014-11-23 01:00:54 följande:

    För MIG var det iaf nidblödning när jag fick så.. Hur många dagar efter ÄL fick du blödningen? Jag gick min nidis ca 9 dagar efter ÄL (väldigt ungefärligt då jag inte har så bra koll på ägglossningen). Trodde också att det var början till mens eftersom jag hade mensvärk men det blev liksom inget mer. Bara en pytteliten rosa blödning. Sen plussade jag :)


    Har inte heller koll på den... Men cirkus 10-12 dagar efter ÄL!

    Vad kul att det var en nid hos dig, och lite spännande för min del! :) fast jag är inte supersugen på barn just nu, skyddar mig. Fast båda mamma och systrar blir gravida trots preventivmedel så man vet aldrig.
  • Anonym (nidis)

    Okej, hoppas att det blir som du vill då, oavsett om det är plus eller minus. :) Vi hade försökt i sju månader så jag blev överlycklig, hehe :)

  • nadek
    Anonym (nidis) skrev 2014-11-23 01:19:01 följande:

    Okej, hoppas att det blir som du vill då, oavsett om det är plus eller minus. :) Vi hade försökt i sju månader så jag blev överlycklig, hehe :)


    Ja, det är allt lite spännande...

    Åh, förstår det! Måste ha varit fantastiskt! :)
Svar på tråden Ljusröd blödning