• Anonym­1
    Äldre 23 Nov 04:04
    8985 visningar
    62 svar
    62
    8985

    barn som skaffar barn

    Min dotter på 11 år har en pojkvän som är 17. Dom är fast beslutna om att dom ska ha barn. Och inte om 10 år eller så utan NU!!! Ungjäveln är inte ens tonåring! Barn kan inte ha barn fattar dom inte det! Har försökt att tala om detta för dom men dom lyssnar inte, dotterns kompis somt är 13 år är gravid just nu Så det påverkar ju också såklart...

    Tips på vad jag kan göra för att förhindra att detta ska ske?? :/

  • Svar på tråden barn som skaffar barn
  • Äldre 23 Nov 04:18
    #1

    Godkänner du relationen?

    Din dotter är inte ens byxmyndig!

    Är du på riktigt?

  • Anonym (hassa­d)
    Äldre 23 Nov 04:29
    #2

    Hon är ju ändå 11 år och då borde hon ju veta vad som är bäst för henne, så jag tycker inte du ska hindra detta! Min kusin fick barn när hon va 11 år och de har funkat jätte braså tänk på du ska stötta henne o respektera hennes beslut!

  • Anonym (Konst­apel)
    Äldre 23 Nov 04:33
    #3
    Anonym1 skrev 2014-11-23 04:04:24 följande:

    Min dotter på 11 år har en pojkvän som är 17. Dom är fast beslutna om att dom ska ha barn. Och inte om 10 år eller så utan NU!!! Ungjäveln är inte ens tonåring! Barn kan inte ha barn fattar dom inte det! Har försökt att tala om detta för dom men dom lyssnar inte, dotterns kompis somt är 13 år är gravid just nu Så det påverkar ju också såklart...

    Tips på vad jag kan göra för att förhindra att detta ska ske?? :/


    Anmäl pojkvännen...Det är olagligt att han ligger med din dotter, det är olagligt att inte anmäla...
  • Anonym­1 Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 04:35
    #4

    Självklart Lina godkänner jag relationen! Enligt mig så är bara ålder en siffra när det kommer till förhållanden! :)

  • Äldre 23 Nov 04:38
    #5
    Anonym1 skrev 2014-11-23 04:35:02 följande:

    Självklart Lina godkänner jag relationen! Enligt mig så är bara ålder en siffra när det kommer till förhållanden! :)


    Detta får mig att bli förbannad! Hur kan du som mamma godkänna detta? Hade jag varit i dina skor Hade jag anmält hennes pojkvän samt gett dottern rejält med stryk, i vissa fall är tyvärr aga enda lösningen..
  • Anonym­1 Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 04:40
    #6

    Tack Hassad för ditt råd!

  • Anonym (nej!)
    Äldre 23 Nov 04:42
    #7
    Anonym1 skrev 2014-11-23 04:35:02 följande:

    Självklart Lina godkänner jag relationen! Enligt mig så är bara ålder en siffra när det kommer till förhållanden! :)


    Oftast skulle jag hålla med dig. Men inte när en av partnerna är ett barn! Din dotter är 11 år gammal, hon har ingenting med en 17 åring att göra!!
  • Anonym­1 Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 04:42
    #8
    Anonym (Konstapel) skrev 2014-11-23 04:33:36 följande:

    Anmäl pojkvännen...Det är olagligt att han ligger med din dotter, det är olagligt att inte anmäla...


    Varför anmäla? Dom älskar varandra.
  • Anonym (nej!)
    Äldre 23 Nov 04:47
    #9
    Anonym1 skrev 2014-11-23 04:42:43 följande:
    Varför anmäla? Dom älskar varandra.
    Det spelar ingen roll då lagen säger att en 17 åring inte får ha sex med en 11 åring. Och att du går med på det är helt sjukt.
  • Vanill­aCoke
    Äldre 23 Nov 05:11
    #10

    Sånt här får mig att tvivla om jag verkligen vill ha barn.. Vart fan är världen påväg?

Svar på tråden barn som skaffar barn