• syster yster

    Min bebis gnäller och gnäller

    Jag har en 6 månaders bebis och det mesta han gör om dagarna är att gnälla. Spelar ingen roll vad man gör eller vad man är så pips det och gnälls.
    Är vi på mammagruppen så kan han sitta hos mig i 5-10 sen gnäller så jag får gå upp och gå iväg och gå med han tills vi är färdiga med mammagruppen. De andra barnen sitter i knät och är glada eller iallafall sitter där och kikar hos sin mamma. Han gillar inget vi gör som de andra barnen verkar gilla som tex sångstund. Sen vet jag att man inte kan jämföra barn men jag vet inte vad jag gör för fel, Jag känner mig som världens sämsta mamma :( Jag vet liksom inte vad jag gör för fel som gör att han måste gnälla.
    Någon som har något tips ?

  • Svar på tråden Min bebis gnäller och gnäller
  • rere88

    Alla barn är olika.. du är ingen dålig mamma för att ditt barn är gnälligt.

    har han precis börjat gnälla eller han har alltid varit gnällig?

    Kan vara tänder på g eller att han inte mår så bra ifall det precis börjat.

    överväg att ringa bvc och få tid med deras läkare så han/hon kollar i din bebis öron.. kanske dom som spökar?

  • syster yster

    Han har varit sån här i flera månader men jag ska kolla md bvc när vi ska dit om en vecka. Oftast blir han tyst om vi bär han men jag kan inte gå och bära på han flera timmar om dagen hller.

  • Anna74a

    Min grabb var likadan,höll på att bli galen.Det pågick tills han var ca sju månader, då blev det bättre.

    När han blev runt ett och lärde sig att gå blev han mer och mer nöjd.

    Det verkade som att han var frustrerad över allt han inte kunde göra.

  • Rosa Fluff

    Du är absolut ingen dålig mamma!

    Min kille var likadan. Det slutade med att jag höll mig hemma och aldrig hittade på något. Och jag bar o bar o bar. För oss vände det skapligt vid ett år när han började gå. Och sen blev det ännu bättre när han lärde sig prata.

    Vet att det känns som en evighet tills dessa saker händer men stå ut! Det kommer bli bättre och lättare.

  • Elite89

    Här är en till som känner igen sig. Min son har också vart väldigt gnällig. Det blev mycket bättre när han började krypa och gå. Jag tror också man upplever sitt eget barn gnälligare än vad andra gör :) Mitt enda tips är att ha med lite roliga leksaker. Men det har du kanske redan testat.

  • syster yster

    Skönt att flera har samma problem som vi har. Det är jättejobbigt och det känns som att man är sämsta föräldren som inte kan roa sitt barn. :) Har varit jätteledsen länge nu för det.
    Vi har massor av leksaker och varje är rolig i några minuter sen är det inte kul längre.
    Det blir ju lite så att man inte vill gå iväg någonstanns för han bara gnäller och gnäller hela tiden. Å det är säkert så att jag upplever honom mycket gnälligare men sen hör jag ju han flera timmar om dagen med :)

Svar på tråden Min bebis gnäller och gnäller