• Anonym (??)
    Äldre 23 Nov 07:39
    3257 visningar
    9 svar
    9
    3257

    Min snuskiga uppväxt! (i stora drag)

    Vet inte riktigt vart jag ska börja, men varnar att detta kan bli långt. Ska dock försöka hålla det i så korta drag som möjligt.

    När jag var liten så kände jag mig alltid väldigt obehagligt tills mot gentemot mitt pappa. I väldigt tidig ålder kom jag på att han helt öppet sitter i köket och läser porrtidningar, mitt på ljusa dan när jag har mina kompisar hemma. Han ler lite konstigt och undrar om jag vill "rida ranka" på hans ben. Jag ville inte men jag har alltid haft respekt för min far och gjorde så vad han ville. Dock skulle jag inte sitta nere på hans fot som när man rider ranka utan jag skulle sitta i hans knä medan han snarare gnuggade sig mot.

    Duschtillfällena var extra jobbig. Jag var 9-10 år och var fullt kapabel till att kunna duscha själv. Ändå kom han in varje gång, tvättade noga mitt långa hår och tvålade långsamt in min hela kropp, upp och ner och upp igen. Jag minns att jag la märke till hans ansiktsuttryck, tyckte det var rött och konstigt och varför hade han så glansiga ögon? Vid kroppstvätten tvättade han extra noga mellan min ben, med bara sin hand, alltså ingen tvättlapp imellan. Jag vet inte om han gjorde mer, men under en lång period av min barndom hade jag ofta smärtor i underlivet.

    Min far dricker mycket och jag blev van vid hans supande och att ha alla drickapolare hemma.
    En kväll hade jag en mycket märklig känsla. Min pappa och hans vänner satt i köket och var full. Jag gick upp i nattlinne (sånt som på den tiden täckte allt och gick ner till golvet), jag var törstig och drack vatten. När jag skulle gå tillbaka så fick jag en sån konstig blick av min fars vän, den var hånfull, skadeglad, Jag förstod ingenting utan gick och la mig för att sova.

    Nån gång under natten vaknar jag av att någon försöker rycka av mig mina trosor.
    Jag är alldeles yrvaken och förstår inte situationen. Då jag ser ner på mina trosor ser jag att de sitter ut och in. Mina tårar börjar rinna ljudlöst och jag känner en rädsla så står så jag vet inte hur jag ska behandla den. Jag vet inte vem mannen är, det enda jag vet är att han är spritt språngande naken. Efter att han försökt få av mig kläderna en stund så verkar han bestämma sig för att ge upp. Han reser sig ur sängen och jag känner hans nakna ollon mot mitt ben.
    Mannen sätter sig på min sängkant, stryker mig över håret, pussar mig på kinden och säger att han älskar mig. MIN PAPPA.

    Jag låg skräckslagen resten av natten hoppade till för minsta ljud. Mitt underliv gjorde ont. Men vem skulle jag säga det till?
    Tidigt på morgonen smög jag upp och gick in till mina underbara grannar. Mamman i familjev förstod alltid mer tror jag och hon tog hand om mig så gott hon kunde.

    Nu ska vi hoppa många år. Jag var 18  år och var på krogen för första gången. Jag och min vän hade trevligt. Plötsligt blev vi bjuden på shot efter shot och det nästa jag minns är att en man med utländsk härkomst i 40 års åldern drar in mig i en städskrub och våldtar mig. Min väninna hittar mig i skrubben där jag gråter och förtvivlat försöker få på mig byxorna igen. Polisen tillkallas och resten ska vi inte förtjälja här,

    Ca 4 år senare träffar jag en man som verkar vara allt jag vill ha. Nu vet jsiktetag att sådana som han kallas Psykopat. Som jag blev mannipulerad, bortmotad från min familj, fick inte lämna hemmet ensam. En kväll var vi ute på krogen och på stan där slog han mig första gången. Han gav mig en väldigt hård flathand rakt över sidan av ansiktet. Jag störtade i backen, såg min telefon och försökte nå den. Han hann före och krossade den i delar.
    På nåt vis lyckades jag ringa hans mamma som kom och hämtade oss. Jag berättade att han slog mig, hon kunde även se blåögat som börjat framträda.
    "Men du får ju inte provocera honom, skyll dig själv", var hennes svar. Då kände jag mig liten i världen, fast vid denna familj, ny stad och inga vänner.
    Jag blev gravid. I alla fall jag blev väldigt lycklig. Lyckan höll i sig ca 4 mån. Vi hamnade i ett bråk, jag låg i soffan och han satt vid datorn. Jag såg dataskärmen från mitt håll och kände igen chattprogrammet MSN. Någon skickade ett stort blinkande hjärta till honom. Jag frågade vem det var. Svaret jag fick....Han fick tag i en flaska som han började slå i mitt huvud om och om igen, sedan lyfte han upp mig och kastade mig upprepade gånger mot de hårda kanterna på databordet.
    Sedan drog han iväg mig släpandes i året för att slutligen hårt kasta in mig i väggen. Sedan försvann hann. Jag upptäckte till min oro att jag börjat blöda. Försökte ringa efter honom men han vägrade tala med mig. Försökte i snabba ordalag förklara läget. Han kom efter kanske en timme och kunde skjutsa mig till akuten.

    Detta får bli slutet på denna berättelse, finns mer att berätta men det kan vi ta en annan gång {#emotions_dlg.flower}

    Dela gärna era åsikter eller om ni undrar över något :) Hjärta

  • Svar på tråden Min snuskiga uppväxt! (i stora drag)
  • Anonym (E)
    Äldre 23 Nov 07:49
    #1

    Så tragiskt och tyvärr är du långt ifrån den enda. Hur lever du idag?

  • Anonym (??) Trådstartaren
    Äldre 23 Nov 07:57
    #2
    Anonym (E) skrev 2014-11-23 07:49:17 följande:

    Så tragiskt och tyvärr är du långt ifrån den enda. Hur lever du idag?


    Det är upp och ner. Just idag mår jag bra, jag jobbar och försöker komma vidare. Jag lider av social ångest samt även svår ångest som mest dyker upp när jag ska duscha och sova.

    Just nu har jag ingen kontakt med min pappa, vi sa upp kontakten för ca 1 mån sen och på nåt vis så känns det som en befrielse {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (E)
    Äldre 23 Nov 08:02
    #3

    Fattar din pappa vad han gjort mot dig? Har någon anmält honom?

    Det måste vara otroligt destruktivt att ha kontakt med någon som förstört ens liv på det sättet. Jag kan inte föreställa mig något annat än att säga upp kontakten. Hoppas att du håller dig ifrån honom!

  • Anonym (Blir så förban­nad!)
    Äldre 24 Nov 14:44
    #4

    Usch jag sittermed gråten i halsen, samtidigt som jag blir förbannad! Ingen ska behöva gå igenom det helvete du gått igenom! Jag kan bara föreställa mig. Har du någon att prata med vad du gått igenom? Var var din mamma? All styrka till dig vännen

  • Äldre 28 Nov 18:26
    #5

    Fy f*n vad jag mår illa när  jag läser din text.

    Jag önskar jag kunde säga nåt mer... men hoppas att saker och ting ordat upp sig för dig och att dessa svin som behandlat dig på detta sätt sitter nånstans där varken sol eller måne lyser.

  • Anonym (m)
    Äldre 28 Nov 18:30
    #6

    åh fy fan.
    orden blir så futtiga när jag läser det du skriver.
    jag kan bara beklaga att din pappa betedde sig så gränslöst svinigt åt.

    hoppas du idag kan gå vidare så gott det går, låt honom inte få ta fler åt ifrån dig.

  • Anonym (A)
    Äldre 28 Nov 19:19
    #7

    Det är jobbigt att höra hur du har haft det. Du måste hitta ett sätt att bryta det onda mönstret din far har satt dig i. Innan du gör det kommer du bara söka dig till män som gör dig illa. Jag har själv dåliga erfarenheter av män, inte i sanna omfattning som dig dock, så jag vågar nu inte gå in i nya rekationer för att jag vet att mitt omdöme är dåligt. Men någon dag träffar jag säkert min prins, när jag fått rätsida på mig själv. :)

    Sänder styrkekrafter till dig!

  • Anonym (kram)
    Äldre 28 Nov 19:44
    #8

    Jag hoppas du har fina människor runtomkring dig idag. Du kan och bör anmäla din far för allt han utsatt dig för. Det har kommit någon ny lag, som gör det möjligt för fler att anmäla. Om du var minderårig, vilket du var, har du längre tid på dig att anmäla brottet.

    Har du fått ordentlig behandling? Traumaterapi?

  • Anonym (Hej)
    Äldre 29 Nov 13:16
    #9

    Varför finns det sån ondska usch Fyfan! Starkt att du vågar skriva om din situation??

Svar på tråden Min snuskiga uppväxt! (i stora drag)