• Anonym (avslöjat sambon)

    sambon har en annan

    Misstänkt att sambon träffar en annan. Imorse frågade jag honom om vem Stina är. Började med att svara at han inte känner någon stina, sen efter lite press så visste han tydligen en, lite mer pressande så var det bara lite sexmessande, och till sist så erkände han. Han säger attt det inte är något som betyder något. Desssvärre så var han tvungen att åka iväg, så vi hann inte prata färdigt. Han säger att det skett två ggr med samma tjej.
    Jag nämnde för sambon innan han åkte att jag kontaktar hennes man och vill prata med honom. Det fick jag inte göra! Kanske ska kontakta henne istället? Jag vill veta om detta skett två gånger eller mer. Känner att om det skett två gånger och han är ärlig med det, så KANSKE jag kan förlåta. Ljuger han och det skett fler gånger, då är det adjö.
    Någon som kan ge mig något tips hur jag ska gå vidare? Ska jag messa henne och låtsas vara han för att klura ut hur avancerat detta är?

  • Svar på tråden sambon har en annan
  • Långbenopluto

    Men snälla du... varför låter du en "pojke" behandlad dig på detta sätt?

    Visa att du är värd mer!

    Packa ihop hans saker och kasta ut han!

  • Anonym (avslöjat sambon)

    Ja dom tankarna snurrar för fullt i mitt huvud. Men jag vill också veta hur mkt ljug som finns.

  • Chinchilli

    Han ringde ju henne så fort han lämnade dig så dem har pratat ihop sig redan så risken är stor att du inte får reda på mer då de antagligen kommer skydda varandra. Tycker du kan kontakta hennes man om du vill. Vet han om deras förhållande och inte har något emot det kommer han nog inte ha några problem att diskutera hur ofta de har träffats etc. Vet han inte om det har han nog inget emot att få reda på det, även om han nog inte blir så glad...

  • Anonym (anna)

    Spelar det någon roll för dig om han varit otrogen 1 eller 5 gånger? Om du "förlåter" honom, hur ska du någonsin kunna lita på honom? Varför gör han det?

    Du ska inte blanda in henne i det här. Vem säger att hon kommer att vara ärlig mot dig. Det är din sambo som gjort fel och jag kan inte tolka det på något annat sätt än att han inte längre vill vara din partner. Gör slut direkt och gå vidare med ditt liv.

  • Anonym (avslöjat sambon)

    Ja han kanske ringt henne redan. Och ja svårt att lita på någon efter det här. samtidigt vill jag ju för barnens skul att vi kan fortsätta.

  • Anonym (Lisa)

    Ring hennes man. Då kan de prata ihop sig hur mycket de vill. En arg make brukar få ur sanningen

  • Anonym (egen erfarenhet)

    Gör inget förhastat.
    Du är i chock.
    Ditt beslut kan ju påverka resten av ditt liv, så låt dig själv få chansen att tänka efter innan du gör något förhastat.
    Det som har hänt dig är fruktansvärt men låt dig därför inte handla i ren panik.
    Men kom överens med dig själv att det är du som bestämmer över ditt eget beslut. Låt inte din partner eller någon annan bestämma åt dig.

    Men förbered dig på att det med allra största sannolikhet tyvärr är mycket värre än vad du hittills fått veta. Det är nästan alltid värre än man befarar. eller vad man lyckats ta reda på eller vad han från början erkänner. I de allra flesta fall kommer det tyvärr fram mera och värre saker allterftersom.

    Detta är fruktansvärt.

  • Anonym (egen erfarenhet)

    Detta är fruktansvärt.
    Men komihåg att de flesta otroheter leder inte fram till att förhållandet är över.
    Styrkekramar från mig och
    Lycka till (i all bedrövelse...)

  • Johan75

    Vad du "får" och "inte får" göra är för länge sedan utanför vad han har någonting att säga till om (om det nu någonsin borde ha varit där). 


    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (x)
    Anonym (egen erfarenhet) skrev 2014-11-23 15:26:50 följande:

    Gör inget förhastat.
    Du är i chock.
    Ditt beslut kan ju påverka resten av ditt liv, så låt dig själv få chansen att tänka efter innan du gör något förhastat.
    Det som har hänt dig är fruktansvärt men låt dig därför inte handla i ren panik.
    Men kom överens med dig själv att det är du som bestämmer över ditt eget beslut. Låt inte din partner eller någon annan bestämma åt dig.

    Men förbered dig på att det med allra största sannolikhet tyvärr är mycket värre än vad du hittills fått veta. Det är nästan alltid värre än man befarar. eller vad man lyckats ta reda på eller vad han från början erkänner. I de allra flesta fall kommer det tyvärr fram mera och värre saker allterftersom.

    Detta är fruktansvärt.


    Så klokt skrivet.
Svar på tråden sambon har en annan