• Anonym (cfdgj)

    Vill kolla vilka som bor i en port via ratsit eller upplysning men får inte fram alla lägenheter. Varför?

    Som rubriken lyder.

  • Svar på tråden Vill kolla vilka som bor i en port via ratsit eller upplysning men får inte fram alla lägenheter. Varför?
  • Anonym (m)
    Anonym (cfdgj) skrev 2014-11-23 13:16:46 följande:

    Som rubriken lyder.


    Du går in på www.hitta.se och skriver i vilken adress det gäller.
    Då kommer det upp en lista på de som bor på den adressen.
  • Anonym (cfdgj)
    Anonym (m) skrev 2014-11-23 13:21:59 följande:

    Du går in på www.hitta.se och skriver i vilken adress det gäller.

    Då kommer det upp en lista på de som bor på den adressen.


    Fick fler träffar, men inga lägenhetsnummer. Vill ha lägenhetsnummer.
  • Anonym (m)
    Anonym (cfdgj) skrev 2014-11-23 13:35:07 följande:
    Fick fler träffar, men inga lägenhetsnummer. Vill ha lägenhetsnummer.
    Du kan även gå in på www.ratsit.se och skriva i personens namn och/eller bara adress.


  • Kerubmamman

    Det kan vara så att ingen är folkbokförd där. Sen gör en del fel när de folkbokför sig. En del fyller bara i "storgatan 12" när de bor på 12c och en del för inte in lägenhetsnumret osv.


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (cfdgj)
    Kerubmamman skrev 2014-11-23 13:43:10 följande:

    Det kan vara så att ingen är folkbokförd där. Sen gör en del fel när de folkbokför sig. En del fyller bara i "storgatan 12" när de bor på 12c och en del för inte in lägenhetsnumret osv.


    Jag skriver in adressen, men får bara upp ett fåtal namn som bor där på ratsit.se

    Man måste uppge lägenhetsnummer numera.
  • Kerubmamman
    Anonym (cfdgj) skrev 2014-11-23 14:06:12 följande:
    Jag skriver in adressen, men får bara upp ett fåtal namn som bor där på ratsit.se

    Man måste uppge lägenhetsnummer numera.
    Jag vet en som flyttade till lägenhet i augusti, han har bara folkbokförd på porten och inte på lägenhetsnummer. Så även om man egentligen måste, verkar det gå ändå. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (cfdgj)
    Kerubmamman skrev 2014-11-23 14:18:19 följande:

    Jag vet en som flyttade till lägenhet i augusti, han har bara folkbokförd på porten och inte på lägenhetsnummer. Så även om man egentligen måste, verkar det gå ändå. 


    Har inte skatteverket sagt till honon? Alla borde väl ändå komma upp på ratsit oavsett öäge.hetsnummer eller ej.
  • Kerubmamman
    Anonym (cfdgj) skrev 2014-11-23 14:31:19 följande:
    Har inte skatteverket sagt till honon? Alla borde väl ändå komma upp på ratsit oavsett öäge.hetsnummer eller ej.
    Skatteverkets system är inte fulländat. Troligtvis kommer hans folkbokföring tvångsändras i samarbete med hyresvärden. (Det skedde i våras i vårt hyreshus, då de flesta inte var registrerade på lägenhetsnummer)

    Den du söker är inte skriven på adressen om du inte heller får nån lämplig träff på "storgatan 12" istället för 12c. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym (cfdgj)

    Alttså när jag tex skriver dtottninggatan 34 så får jag upp personer på drottninggatan 30 också.

    Det kan inte vara möjligt att 75 %i en port inte är skrivna där.

  • Kjell2
    Anonym (cfdgj) skrev 2014-11-23 15:08:58 följande:

    Alttså när jag tex skriver dtottninggatan 34 så får jag upp personer på drottninggatan 30 också.

    Det kan inte vara möjligt att 75 %i en port inte är skrivna där.


    Hemlig adress
    Ej uppdaterade databaser
    Dålig data

    Felkällorna är många.
  • Anonym (cfdgj)
    Kjell2 skrev 2014-11-23 15:43:53 följande:

    Hemlig adress

    Ej uppdaterade databaser

    Dålig data

    Felkällorna är många.


    Tror lnappast att 90 % i porten har skyddad id
  • Kerubmamman

    Vet du namn på folk som bor i trappuppgången som inte dyker upp på sökningen? Sök på de namnen och se vad de har för gatuadress


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Vill kolla vilka som bor i en port via ratsit eller upplysning men får inte fram alla lägenheter. Varför?